728 x 90

قتل عام 67,

اتهام احمد منتظری اقدام علیه امنیت رژیم اعلام شد

-

احمد منتظری در کنار آقای منتظری
احمد منتظری در کنار آقای منتظری
روز دوشنبه 15شهریور، احمد منتظری به‌دلیل انتشار فایل صوتی پد‌رش درباره قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال67، برای هفتمین بار احضار و مورد بازجویی قرار گرفت و سرانجام اتهام وی اقدام علیه امنیت رژیم اعلام شد.

احمد منتظری در کانال تلگرام خود نوشت: «در پی انتشار فایل صوتی آیت‌الله منتظری درباره اعدامهای تابستان 1367، این‌جانب امروز ١٥ شهریور ۱۳۹۵ در دادگاه ویژه روحانیت قم تفهیم اتهام شدم. "اقدام علیه امنیت ملی" مطرح گردید و از من خواسته شد تا از خود دفاع نمایم؛ و چون به مواد قانونی متعددی استناد شده بود در پاسخ نوشتم:"اتهام وارده را قبول ندارم، و چون از مواد قانونی ذکر شده اطلاعی ندارم پس از مشورت با وکیل خود به آن جواب خواهم داد". سپس با قرار کفالت ٧٠٠ میلیون ریال آزاد شدم؛ و زمان حضور بعدی ١٣٩٥/٦/١٧ تعیین گردید».

خاطرنشان می‌شود هفته گذشته احمد منتظری درباره بازجوییها گفته بود: «"گرچه شفاف بودن گفتگوها می‌تواند برای همگان مفید باشد، ولی چون از طرف مقامات مسئول تأکید بر محرمانه بودن آن است، از توضیح بیشتر خودداری می‌گردد» .

وی روز یکشنبه هفتم شهریور به مدت پنج ساعت مورد زیر بازجویی قرار داشت. احمد منتظری گفته است نمی‌تواند پیش‌بینی کند که سرانجام بازجویی‌ها چه خواهد شد… هر بار که بازجویی می‌شود می‌گویند که حرف‌های ما تمام نشده و قرار بعدی گذاشته می‌شود» .

لازم به یادآوری است احضار و بازجویی از احمد منتظری پس از آن صورت می‌گیرد که 19مرداد وی فایل صوتی پدرش در مورد قتل‌عامهای سال67 به دست خمینی جلاد را منتشر کرد. منتظری در این سخنان اعدامهای سال 67 را بزرگترین جنایت جمهوری اسلامی از سال57 خوانده است.

آقای منتظری در این نوار، می‌گوید: «آقا (خمینی) شما خیال می‌کنید که با این کار انقلاب را تضمین می‌کنید اما من فکر می‌کنم که اگر یک نفر هم در این‌ها بیگناه کشته بشود انقلاب ما شکست می‌خورد» ..

او در پایان صحبت‌هایش می‌گوید: «من آنچه را می‌فهمم نمی‌توانم نظرم را نگویم. به انقلاب هم کمتر از شما اعتقاد ندارم. دلم برای انقلاب می‌سوزد. به احمد آقا گفتم که دلم برای شخص آقای خمینی می‌سوزد که در تاریخ آقای خمینی این‌جوری بوده، در آینده می‌نویسند. مردم از ولایت فقیه چندششان می‌شود. من دلم نمی‌خواست ولایت فقیه به اینجا برسد. »

در این نوار آقای منتظری تأکید دارد که نمی‌خواهد تصویر خمینی در تاریخ یک چهره سفاک خونریز باشد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5f017145-a6fa-4050-8523-9959a88502bd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات