728 x 90

قتل عام 67,

دکتر محمد ملکی: جنبش دادخواهی قتل‌عام ۶۷، روز به روز اوج گرفته و گسترش می‌یابد

-

دکتر محمد ملکی
دکتر محمد ملکی
دکتر محمد ملکی طی مصاحبه‌یی در خصوص قتل‌عام سال 67 ابراز داشت:
...  آن شعر معروف می‌گوید دیدی که خون ناحق پروانه، شمع را چندان امان نداد که شب را سحر کند.

جنایتکارها فکر می‌کردند... می‌توانند این مسائل را مخفی نگه دارند ولی از آنجائیکه آن حقیقت هیچ‌وقت مخفی نمی‌ماند در هر حال مسأله فاش شد. البته خود آقای منتظری در خاطراتش  نوشته بود، این مسائل را نوشته بود. نامه‌های خمینی و دستورش برای قتل‌عام و کشتار را نوشته بود. اما  می‌شد این را گفت  که اينها دروغ است و خودشون نوشتند و یا یک کس دیگري نوشتند و... ولی فایل صوتی حقیقت را روشن کرد. چون صدا صدای آقای منتظری بود و طرز بیان و... همه نشان می‌داد که صدای آقای منتظری است و آن کمیته مرگ داشت صحبت می‌کرد. و بعد هم اول که اینها تکذیب می‌کردند. بعد هم مجبور به اعتراف شدند. و حالا با کمال وقاحت چون چیزی ندارند بگويند مي‌گويند ما افتخار می‌کنیم.

... پور محمدی بله واقعاً باید یک همچنین آدمی وزیر دادگستری هم باشد. داد مردم را باید ایشون بگیرد. میايد می‌گويد که، اول که در سال 88 ازش پرسیدند گفت نه همچین چیزی نیست. یا اصلاً اطلاع ندارم و اینها. بعد وقتی که فایل صوتی منتشر شد به آن اعتراف کرد. چه اعترافی گفت بله این کار شده ما افتخار هم می‌کنیم به این کار. و  اگر لازم باشه باز هم تکرار می‌کنیم.

من ندیدم در طول تاریخ یا کمتر دیدم که یک جنایتکاری جنایتهای خودش را باعث افتخار خودش بداند. ما در زندگی یزید بن معاویه و داستان کربلا، خواندیم و شنیدیم که  اظهار پشیمانی کردند. و اظهار ندامت کرده بود... .

ولی این از یزید بدترها، این جانی‌تر از یزیدها عرض کنم که نه تنها  نمیايند بگويند که در هر حال اینطوری بوده و ما کردیم ولی میايند می‌گويند که بله ما کردیم و افتخار هم می‌کنیم. جنایت برای اینها افتخار است. همان‌طور که در تمام امور مملکت می‌بینید. دزدی کثافتکاری،  این مسائلی که مملکت ما دچارش هست. به همه اینها افتخار می‌کنند. و می‌گويند که جمهوری اسلامی افتخار دنیاست. ملت ما ملتی است که از همه پیشرفته تر است، از همه اخلاقی تر است. از همه که نمی‌دانم چی بگويم. در هر حال اینها این جماعت، جماعتی هستند که واقعاً در تاریخ شاید یگانه باشند. که این جنایت عظیم را این جنایت بی‌نظیر را افتخار خودشان بدانند و ادعا بکنند که اگر باشد دومرتبه هم این کار را می‌کنند.
چشم انداز چیست؟
ببینید اولاً اینها نه قانون دین می‌فهمند چیست و نه قوانین مذهبی، يک  مشت آدمهایی هستند که رفتن در جبهه بچه‌های مردم را به کشتن دادند.  خودشان آن گوشه وایستادند و آن کارهایی که انشا الله بعدها اسرارش فاش می‌شود که چه جنایتی در جبهه‌ها کردند. حالا شدند سردار و تیمسار و نمی‌دانم چی  و از این عنوانهایی که به خودشان میدهند و این را افتخار ملی برای خودشان می‌دانند.  من در مورد آینده بسیار خوشبینم من مطمئنم که مردم ما واقعاً این جریان فایل صوتی تکانشان داده، خیلیهایی که وقتی ما می‌گفتیم در زندانها چه میگذرد و چه بلاهایی به‌سر ما آوردند باور نمی‌کردند. دیگر بعد از شنیدن این فایل صوتی باورشان شده است. که عجب در این مملکت چه جنایاتی شده که ما خبر نداشتیم. من مطمئن هستم که این مسأله روز به روز  بیشتر افشا خواهد شد و با توجه به این فراخوانی که داده شده به نام جنبش دادخواهی، مسلماً این جنبش روز به روز اوج می‌گیره و گسترش پیدا می‌کند.

امروز هم می‌بینیم که در دنیا مسأله‌اش مطرحه. در سازمان ملل و مراجع مختلف که اینها خواه و ناخواه مجبورند که در مورد این جنایت توضیح بدهند. و روزی مردم در هر حال داد خودشان را از اینها می‌گیرند و این جنبش دادخواهی گسترش پیدا می‌کند و البته نه تنها در این مورد بلکه در موارد متعددی که اینها جنایت کردند نمونه‌هایی مختلفی که چند وقت پیش افشا می‌شود.

دزدیهای چند میلیاردی، حقوقهای آن‌چنانی، فساد و فحشا و دزدی و دروغ و دغل و حقه بازی و اینها در هر حال من به آینده بسیار امیدوارم و معتقدم که مردم می‌توانند حق خودشان را بگیرند و  حرف در این مورد زياد است.

گفت که سوخت شمع فرو مرد. شب گذشت. ای وای من که قصه دل ناتمام ماند. ماها که چه زمان شاه رادیدیم و چه زمان شیخ را به‌خصوص این 40 - 50سال مسائلی داریم در دلمان هست که اینها باید روزی فاش بشود و معلوم بشود که ما دچار چه جنایتهایی بودیم و چه دروغهایی بودیم، می‌روند آدمها رو می‌کشند و بعد به گردن گروه‌های دیگهر می‌اندازند. میروند فلان جا را منفجر می‌کنند، به گردن دیگران می‌اندازند. عرض کنم این چیزهایی است که دیدیم الآن یواش یواش دارد فاش می‌شود. شما حتماً این صحبتهای آقای دکتر خزعلی را شنیدید که آمد  راجع به کشتنآن کشیش‌ها و منفجر کردن مشهد و غیره و غیره که این کارها رو کردند برای... و بدنام کردن دیگران. این حقایق روشن می‌شود. من مطمئنم که در آینده مسائل جنگ، مسائل بعدی، مسائل حمله به سفارت، ریشه‌اش چی بود روشن می‌شود. مردم روز به روز آگاه‌تر می‌شوند و متوجه می‌شوند که دچار چه جماعت وحشی و خونخواری هستیم.

... مسأله دادخواهی رو سرسری مردم نگیرند. باید در این مورد یک جنبشی ایجاد بکنند و داد خودشون رابگیرند. حالا هر کسی هست. چپ هستش، راست هستش، مجاهده، مبارزه، هر کی هستش. تمام کسانی که در عرض این مدت، نه در سال 67 بلکه بعدها، الآنش هم می‌بینید کردها به‌دلیل سنی بودن 20تا 20 تا اعدام می‌شوند.

جنایاتی که صورت می‌گیرد و این جنایات، این‌که خیلی‌هايش را هنوز مردم نمی‌دانند چه اتفاقاتی دراین مملکت افتاده. در ایران در خارج از کشور کشتارهایی که در خارج از کشور کردند. ترورهایی که در خارج از کشور کردند. انشاالله که در هر حال مردم روز به روز متحد می‌شوند و علیه کسانی که به آنها  این همه ظلم و بیداد کردند، پاسخ اینها را میدهند و داد خودشان را می‌گیرند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/55a925d4-8b79-43ec-b557-848072b8a5b8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات