728 x 90

قتل عام 67,اخبار اعتراضى,

تظاهرات و راهپیمایی در اسلو - نروژ گرامیداشت ۳۰۰۰۰ زندانی سر بدار + کلیپ

-

تظاهرات و راهپیمایی در اسلو - نروژ گرامیداشت 30000 زندانی سر بدار
تظاهرات و راهپیمایی در اسلو - نروژ گرامیداشت 30000 زندانی سر بدار
 

پرویز خزایی - نماینده شورای ملی مقاومت در کشورهای نوردیک

واقعا خسته نباشید خوش آمدید دست شما درد نکند برای این مراسم بسیار خوبی که در این روز برای سالگرد این روز تاریخی ملت ایران، این درد بزرگ تاریخ ایران داریم و در این جا جمع شدید.
من بسیار مفتخر و خوشحال و س‍پاسگذار هستم که امروز این‌جا ایستاده‌ام و شما و مردم نروژ و جوامع بین‌المللی را مورد خطاب قرار می‌دهم و آنها را نسبت به واقعه‌یی که 28سال پیش در سرزمین ایران رخ داده است، آگاه می‌کنم...
این واقعه هولناک، برخلاف قوانین انسان‌دوستانه بین‌المللی و کنوانسیونهای بین‌المللی انجام شد. بشریت به‌سادگی این جنایات را فراموش نخواهد کرد. همان‌گونه که نازیسم و فاشیسم در اروپا قتل‌عام کرد و جنایاتی مرتکب شد که هرگز فراموش نشده است.
مردم ایران بیش از همیشه خواهان این هستند که پرونده این قتل‌عام به دادگاه‌های بین‌المللی ارجاع داده شود. ما به طرق مختلف کار می‌کنیم.. ما می‌خواهیم به هر وسیله ممکن، رژیم فاشیستی حاکم بر ایران در برابر عدالت، پاسخگوی جنایتهای خود باشد. چرا که چنین جنایتهایی، جنایت علیه بشریت نامیده می‌شوند و نه جنایت علیه یک ملیت خاص یا یک کشور. این یک جنایت علیه تمام بشریت است.

امینه قرایی:

من امینه هستم، فرزند یکی از 30000 زندانی سیاسی قتل‌عام شده در سال 67.
کسی که از کودکی طعم واقعی زندان، شکنجه و فقدان عزیزش را درک کرد.
زمانیکه تنها یک‌سال سن داشتم به همراه مادر و پدرم دستگیر شدم.
چندین ماه را همراه با مادرم در زندان سپاه و در جمع شکنجه شدگان گذراندم.
و پس از آن دیدار من از پدر و مادرم منحصر شد به هفته‌یی یکبار و از پشت میله‌های زندان.
پدرم را کشتند بی‌آن‌که پیکرش را یا حتی نشانی از او را تحویل ما بدهند.
هنوز هم که هنوز است نمی‌دانیم پیکر پدرم و یارانش و تمامی آن 30000 شهید در کجایسرزمینمان به خاک سپرده شده است.
28سال می‌گذرد اما هم‌چنان عاملان و عامران این جنایت، آزادانه به جنایاتشان ادامه می‌دهند.
هم چون اعدام 25 زندانی سیاسی اهل سنت در یک روز و اعدام بیشتر از 70 زندانی در یک‌ماه اخیر.
رژیم جنایتکار ایران در طی 28سال از هیچ جنایتی برای سرکوب و کشتار مخالفان و ایجاد خفقان فروگذار نکرده است.
من به نوبه خودم از طرف تمامی بازماندگان زندانیان سیاسی اعدام شده، از جوامع بین‌المللی می‌خواهم که هرچه زودتر عاملان این جنایت هولناک را به پای میز محاکمه بکشاند.

فاطمه اصل روستا:

انجمن معلمین در نروژ با شعار کوبنده نه به اعدام با «فراخوان به قرار دادن مسئولان قتل‌عام۶۷ و 95در مقابل عدالت» قاطعانه از سازمان ملل و جوامع حقوق‌بشری و احمد شهید می‌خواهد که به این فراخوان عادلانه ما جامه عمل بپوشانند.
هم‌چنین انجمن معلمین آمادگی و حضور خود را به هر گونه فعالیت در راستای جبهه دادخواهی که توسط رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت اعلام شده است، اعلام می‌کند.

سعید مقصودی:
با درود به روانهای پاک شهدای سال 67 که عاشقانه بر تیرکهای دار بوسه زدند. و عشق رهایی و ایمان به رهایی و آزادی مردم ایران را رقم زدند، این عاشقان با نه بزرگ خود به رژیم آخوندی سربه پای آزادی نهادند و با خون خود نابودی و سقوط حتمی رژیم خونخوار آخوندی را به تصویر کشیدند.
رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت اعلام کرد، جنبش دادخواهی، کوشش به امان در خارج ایران، برای محاکمه سران این رژیم به جرم نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت است. جنبش دادخواهی، مواخذه رژیم ولایت‌فقیه بر سر تمامی اسرار مخفی این کشتار است.
اتحادیه زندانیان سیاسی متعهد به سرنگونی – پیروز باشید

پیام کمیته نروژ خبات کردستان ایران به‌مناسبت28امین سالگرد قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال 67

یاران مقاومت و مبارزین راه آزادی، حضار گرامی سلام و درود فراوان بر شما که در تمامی شرایط به‌رغم سختیهای متعدد با برپایی جلسات و تجمعات اعتراضی توانسته‌اید صدای آزادیخواهی مردم دربند ایران را به گوش جهانیان برسانید.
دوستان گرامی امروز این‌جا جمع شده‌ایم که یاد و خاطره 30000 شهید راه آزادی و دموکراسی ایران را که در سال 1367بدست نیروهای سرکوبگر آخوندی در زندانهای این رژیم به‌شهادت رسیدند را گرامی بداریم و یکی دیگر از جنایات بزرگ رژیم آخوندی را یادآور شویم و تا جامعه جهانی و آنهایی که مدافع حقوق‌بشر تلقی می‌کنند بدانند امروز با رژیم جنایتکار و خون‌آشام آخوندی مماشات می‌کنند وبا این کارشان به رژیم آخوندی خدمت کرده، چه اشتباه برزگ سیاسی و تاریخی را مرتکب شده‌اند وبدانند مبارزان و مردم ایران این اشتباهات آنها را فراموش نخواهد کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b5f2aad4-c08d-4268-89bc-b0cc83f136b3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات