728 x 90

اخبار آمریکای جنوبی,

یک میلیون تظاهر کننده در کاراکاس

-

 -
-
روز پنجشنبه 11 شهریور بیش از یک میلیون نفر از مردم ونزوئلا در کاراکاس پایتخت این کشور، تظاهرات کردند و خواهان برگزاری همه پرسی و برکناری نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا شدند.

به گفته تظاهر کنندگان این بزرگترین راهپیمایی ضددولتی ونزوئلا در یک دهه گذشته است. ژزوس تورآلبا، از رهبران اپوزیسیون طی سخنانی گفت: «امروز مرحله نهایی آغاز مبارزه ما است. مردم ونزوئلا بسیج و هم قسم شده‌اند تا زمان برقراری دموکراسی، برگزاری انتخابات صلح‌آمیز و تغییر قانون اساسی به استفاده از حق قانونی اعتراض مسالمت‌آمیز ادامه دهند».

همزمان، هواداران رئیس‌جمهوری ونزوئلا با برگزاری راهپیمایی به تظاهرات مخالفان واکنش نشان دادند. مادورو نیز در این تظاهرات گفت: «ما اعضای بلندپایه یک گروه راست را که می‌خواستند کودتا کنند و برنامه‌هایی برای بمبگذاری داشتند و قصد داشتند به مردم خودشان حمله کنند دستگیر کردیم».
همچنین برخی گزارشها حاکی است شماری از معترضان که چهره‌های خود را پوشانده بودند، به سوی پلیس سنگ و مواد آتش‌زا پرتاب کرده‌اند و نیروهای امنیتی نیز دست به شلیک گاز اشک‌آور زده‌اند.

از سوی دیگر روزنامه نیویورک‌تایمز از صحنه تظاهرات در کاراکاس، پایتخت ونزوئلا، گزارش داده برخی از شرکت کنندگان در آن می‌گویند ”دیگر غذای کافی برای خوردن ندارند“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ed01b824-30ca-4773-99c8-aed16802a8e7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات