728 x 90

اخبار آمریکای جنوبی,

انتخاب میشل تمر به‌ریاست جمهوری برزیل توسط سنای این کشور

-

میشل تمر
میشل تمر
سنای برزیل به سیزده سال حکومت جناح چپ در این کشور با برکناری دیلما روسف پایان داد و میشل تمر معاون وی را به‌عنوان رئیس‌جمهور جدید این کشور انتخاب کرد.

میشل تمر، که از جناح مخالف دیلما روسف، یعنی راست میانه بود در برکناری وی نقش مهم بازی کرد. او امروز در برابر سنای برزیل ادای سوکند کرد و تا انتخابات آیندۀ ریاست‌جمهوری و مجلس، که برای سال 2018 پیش‌بینی شده است، رئیس جمهور این کشور پر تلاطم خواهد بود.

میشل تمر با اظهار این‌که می‌خواهد به جانشین خود یک کشور آرام، با مردمانی که با هم آشتی کرده‌اند، و با رشد اقتصادی تقدیم کند کار خود را آغاز کرد و به‌عنوان رئیس جمهور کشورش برای شرکت در اجلاس گروه 20، به چین رفت.

از سویی دیگر دیلما روسف با شدت به برکنار شدن خود برخورد کرد. او با تأکید بر بیگناهی خود گفت که ”سنا تصمیمی گرفت که وارد تاریخ بی‌عدالتیها خواهد شد. سنا یک کودتای پارلمانی کرد“. او هم‌چنان به میشل تمر و متحدان او وعده داد که قاطع ترین اپوزیسیونی را خواهند د داشت که یک حکومت کودتاگر می‌تواند انتظار آن را داشته باشد.

برای برکناری خانم دیلما روسف که متهم به جعل بیلان اقتصادی کشور است، دو سوم سناتورهای برزیل رأی دادند. دیلما روسف اولین زنی بود که در سال 2010 در رأس کشور برزیل انتخاب شد، و در سال 2014، محدداً به‌عنوان رئیس جمهور انتخاب شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/818efdf0-cb2d-45c7-b2db-f74f3dc11777"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات