728 x 90

اخبار آمریکای جنوبی,

دیلما روسف با رأی سنای برزیل، برکنار شد

-

دیلما روسف
دیلما روسف
بیش از دو سوم نمایندگان مجلس سنای برزیل، امروز چهارشنبه ۳۱ اوت - دهم شهریور95 به "بی کفایتی" دیلما روسف رأی دادند و وی را از سمتش برکنار کردند. ۶۱ تن از ۸۱ نماینده سنا برکناری وی را تأیید کردند.

دیلما روسف در چند ماه گذشته و پس از آن که تحقیقات در مورد اتهام فساد مالی و سوء‌استفاده او از قدرت به‌طور رسمی آغاز شد، با رأی پارلمان برزیل برای ۶ ماه تعلیق شده بود.

میشل تمر، معاون خانم روسف، تا پایان این دوره ریاست‌جمهوری (۲۰۱۹) ریاست دولت را برعهده می‌گیرد.

روز سه‌شنبه دادستان ویژه رسیدگی به اتهام فساد دیلما روسف با پایان یافتن تحقیقات، ضمن تقدیم گزارش نهایی از سناتورهای برزیلی خواست تا رأی به بی‌کفایتی دیلما روسف داده و به "فساد و ناکارآمدی" دولت او پایان دهند.

دیلما روسف روز دوشنبه با حضور در یک جلسه ۱۲ ساعته، به نمایندگان سنا اطمینان داد که او "خطایی" مرتکب نشده و پرونده‌یی که علیه او تشکیل شده "کودتایی" است که از سوی مخالف دولت او طراحی شده است.

با برکنار شدن دیلما روسف، دوران حاکمیت حزب کارگر برزیل بر این کشور خاتمه می‌یابد؛ دورانی که در سال ۲۰۰۳ با به قدرت رسیدن لولا داسیلوا، آغاز شد. لولا داسیلولا پیشتر متهم به فساد مالی شده بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3c346c40-42cc-4d5e-b0b2-93ab967c85b9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات