728 x 90

شكنجه زندانيان,زندانیان سیاسی,سرکوب زنان,

شکنجه زندانی سیاسی افسانه با یزیدی و تهدید مادرش به سکوت

-

شکنجه زندانی سیاسی افسانه با یزیدی
شکنجه زندانی سیاسی افسانه با یزیدی
دژخیمان خامنه‌ای به‌منظور فشار به زندانی سیاسی افسانه بایزیدی، برای گرفتن اعتراف، وی را مورد اذیت و آزار و شکنجه قرار داده‌اند. آمنه درویشی مادر این زندانی سیاسی در این باره گفت: «دخترم افسانه ۱۱روز در دستشویی اطلاعات ارومیه نگهداری شده بود تنها جهت گرفتن اعتراف دروغ٬ ولی در همان توالت به دخترم غذا دادند سه ماه او را شکنجه کردند». مادر افسانه بايزيدي اضافه کرد  نسبت به  دخترم مرتکب بدترین رفتار غیرانسانی شده‌اند. خدا خودش شاهد است با دخترم چکار کردند و او را به چه روزی انداختند که ۱۵روز تحت معالجه قرار داشته است .

بنا‌ به گزارشهای منتشر شده، مادر افسانه بایزیدی به اداره بدنام اطلاعات آخوندی در ارومیه شکایت کرده، ولی دژخیمان زندان ارومیه او را تهدید به سکوت کرده‌اند.

خاطرنشان می‌شود بیدادگاه رژیم آخوندی در مهاباد، روز یکشنبه 31مرداد، زندانی سیاسی افسانه بایزیدی را به 4سال زندان و تبعید به کرمان محکوم کرد. اتهام وی تبلیغ علیه نظام آخوندی و توهین به ولی‌فقیه ارتجاع و همکاری با یکی از احزاب کردی، عنوان شده است. این زندانی سیاسی تمامی این اتهامات را در بیدادگاه رژیم رد کرده است.
افسانه بایزیدی، دانشجوی بوکانی در ۵ اردیبهشت ماه سال جاری در منزل مسکونی خود توسط مأموران بدنام اطلاعات آخوندی بازداشت شد. افسانه بایزیدی همچنین در مهرماه سال ۱۳۹۴ توسط اطلاعات سپاه دستگیر و در تاریخ ۳ آذرماه به دو سال حبس تعزیری محکوم شد. پس از برگزاری دادگاه تجدیدنظر در روز چهارشنبه ۷ دی‌ماه سال جاری، حکم دو سال حبس تعزیری وی به‌حالت تعلیق درآمد و در‌ نهایت در روز پنجشنبه ۸ دی‌ماه ۱۳۹۴ از زندان آزاد شد.
این زندانی سیاسی پیش‌تر در آبان ماه ۱۳۹۲، به اتهام همکاری با یکی از احزاب کُردی بازداشت و سپس با وثیقه‌ به‌مبلغ ١٠٠ میلیون تومان از زندان آزاد و به تحمل دو سال حبس تعلیقی محکوم شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1d2cc103-7ccb-452c-a751-3b73ec70bdbf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات