728 x 90

سوريه,

ریاض حجاب نسبت به تغییر بافت جمعیتی سوریه زیر چتر ملل‌متحد هشدار داد

-

ریاض حجاب
ریاض حجاب
الجزیره روز دوشنبه 8شهریور گزارش داد: «ریاض حجاب هماهنگ‌کننده مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه طی نامه‌یی به بان کی‌مون دبیرکل سازمان ملل متحد، نسبت به دست داشتن این سازمان در ایجاد پوشش برای رژیم اسد و متحدانش جهت ادامه روند تغییر بافت جمعیتی هشدار داد» .

وی تأکید کرد: «رنجهای مردم سوریه روز به روز افزایش می‌یابد تا جایی که دنیای متمدن در حالی که دست روی دست گذاشته، شاهد بزرگترین تراژدی است».

حجاب افزود حلب، حمص، حومه دمشق و سایر مناطق شاهد تغییرات بافت جمعیتی و کوچ اجباری هستند و به سازمان ملل‌متحد نسبت به ”غرق شدن در عواقب قانونی و اخلاقی آن“ هشدار داد.

وی همچنین گفت: «این امر تنها به بازی گرفتن قطعنامه‌های سازمان ملل‌متحد در خدمت ”طرح های مشکوک“ محدود نمی‌شود و تأسف خود را از این ابراز داشت که خود سازمان ملل با اعلام آتش‌بس محلی، در خدمت اجرای همین طرحها است» .

به گزارش الجزیره هماهنگ‌کننده هیأت عالی مذاکره‌کننده سوری همه سؤالات را مستقیماً متوجه دبیرکل ملل‌متحد دانست و گفت: «آیا معتقدید که آنچه جریان دارد تروریسم را از بین خواهد برد؟ آیا بنیادگرایی از بین خواهد رفت؟ آیا جاری شدن خون سوریها و کشته شدن زنان و کودکان متوقف خواهد شد؟ آیا جهان بیشتر امن خواهد شد؟ آیا وحدت و یکپارچگی خاک سوریه حفظ خواهد شد؟»، حجاب به این سؤالات پاسخ منفی داد.

وی افزود: «رژیم اسد و روسیه و رژیم ایران و شبه‌نظامیان بیش از نیم میلیون سوری را کشته‌اند و میلیونها تن را آواره کرده‌اند و از زمان شروع روند سیاسی میزان کشتار افزایش یافته است و این کار پوششی را برای رژیم و همپیمانانش برای اجرای تغییر بافت جمعیتی فراهم کرده است» .
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f08a45b2-2f4a-417c-b921-bcb5b3a96fa2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات