728 x 90

قتل عام 67,

مریم رجوی خواستار حمایت مدافعان حقوق‌بشر از جنبش دادخواهی قتل‌عام شدگان سال ۶۷ شد

-

مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران
مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران
مریم رجوی خطاب به کنفرانسی در شهرداری پاریس ۲
جنبش دادخواهی قتل‌عام‌شدگان، بخشی از جنبش سراسری برای آزادی ایران است. از همه شما و همه مدافعان حقوق‌بشر می‌خواهم در این دادخواهی، با مردم ایران همراهی کنند.

آقای شهردار،
خانم‌ها و آقایان شورای شهر،
دوستان عزیز!
اجازه بدهید ابتدا در سالگرد آزادسازی پاریس یاد قهرمانانی را که زندگی خود را برای آزادی فدا کردند و درس پایداری دادند، گرامی بداریم. آن‌ها نشان دادند که حتی اگر دشمن به نظر قدرتمند و شکست‌ناپذیر بیاید ما می‌توانیم و باید آن را شکست بدهیم.
این نیروی نظامی نبود که پاریس را آزاد کرد بلکه ایمان به ارزش‌های انسانی بود و همین ایمان است که کشور من را هم آزاد خواهد کرد. کشوری که توسط دیکتاتوری مذهبی به زنجیر کشیده شده است.
 
 
در حال حاضر ما در بیست و هشتمین سالگرد قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در ایران هستیم، یک نسل‌کشی وحشتناک که توسط دیکتاتوری مذهبی انجام شده است.
در تابستان سال ۱۳۶۷، خمینی شخصاً حکم قتل‌عام زندانیان مجاهد را صادر کرد و نوشت: «کسانی که در زندانهای سراسر کشور بر موضع نفاق خود پافشاری کرده و می‌کنند محارب و محکوم به اعدام می‌باشند» .
رئیس قضاییه‌اش از او سؤال کرد که آیا این حکم شامل حال زندانیانی هم می‌شود که قبلاً محکوم به زندانهای محدود شده‌اند، خمینی پاسخ داد: «هر کس در هر مرحله اگر بر سر نفاق باشد، حکمش اعدام است. سریعاً دشمنان اسلام را نابود کنید» .
در این ماه، ۲۸سال بعد از قتل‌عام، یک فایل صوتی از جلسه منتظری جانشین وقت خمینی با مسئولان این قتل‌عام در بحبوحه کشتار زندانیان افشا شد. در این جلسه مسئولان قتل‌عام می‌گفتند از یک به یک اعضای مجاهدین سؤال می‌کنند که آیا هم‌چنان به‌ عقاید مجاهدین وفا دارند؟ اگر آن‌ها پاسخ مثبت بدهند اعدام‌ می‌شوند. همچنین برنامه‌ریزی خود برای ادامه کشتار را تشریح می‌کردند.
منتظری در این جلسه می‌گوید: «مردم ایران از ولایت فقیه چند‌ششان‌ می‌شود»، و «بعداً خواهند گفت که خمینی یک چهره خونریز و سفاک بود» این «بزرگترین جنایت در جمهوری اسلامی» است. منتظری در این جلسه فاش می‌کند که خمینی از سه چهار سال پیش، تصمیم گرفته بود که «همه مجاهدین از روزنامه‌خوان و مجله‌خوان و اعلامیه‌خوان‌ اعدام شوند»،
بر اساس این فایل صوتی، در میان قتل‌عام شدگان دختران ۱۵ ساله و زنان باردار نیز بوده‌اند. به‌خاطر این اعتراضات، منتظری از مقام خود عزل و تا پایان عمر در بازداشت خانگی بود.
شما ممکن است تعجب کنید که یکی از مسئولان آن قتل‌عام، یعنی پورمحمدی، امروز وزیر دادگستری دولت آخوند روحانی است.
دولت‌های غرب تا‌به‌حال درباره این کشتار سکوت کرده‌اند. در حالی که یک جنایت بزرگ علیه بشریت است. این سکوت برای عموم مردم ایران به‌ویژه خانواده‌های آن شهیدان بسیار دردناک است. ملل‌متحد هم تا به‌حال حتی از صدور یک قطعنامه معمولی در این مورد طفره رفته است.
سیاست مماشات یعنی همین. یعنی ذبح حقوق‌بشر در پای تجارت.
زمان آن رسیده که سازمان ملل قطعنامه‌یی در محکومیت این جنایت صادر کند. جامعه جهانی باید آخوندهای حاکم بر ایران را محاکمه کند.
ما یک جنبش دادخواهی را سازمان داده‌ایم، هم در داخل ایران هم در سطح بین‌المللی. این دادخواهی بخشی از جنبش سراسری برای آزادی ایران است. خانواده شهدا و این جنبش خواهان منتشر شدن اسامی شهیدان و مزارهای آنان و اسامی عاملان این جنایت می‌باشند.
از همه شما و همه مدافعان حقوق‌بشر می‌خواهم در این دادخواهی، با مردم ایران همراهی کنند. متشکرم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/17c2e53d-d43e-40d8-a174-317e9bfd1353"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات