728 x 90

سوريه,

کودکان سوری در زیر بمبارانهای رژیم اسد + تصاویر

-

کودکان سوری در زیر بمبارانهای رژیم اسد
کودکان سوری در زیر بمبارانهای رژیم اسد
انتشار تصاویر کودکان سوری در زیر بمبارانهای رژیم اسد به‌ویژه در شهر خونفشان حلب هم‌چنان توجهات جهانی را به درد و رنجی که این کودکان همه روزه متحمل می‌شوند جلب کرده است.
 

 

سازمان ناظر حقوق‌بشر سوریه مستقر در لندن اعلام کرد از سال ۲۰۱۱ شروع قیام مردم سوریه تا کنون ۱۴هزار و هفتصد کودک جان خود را از دست داده‌اند و طی روزهای گذشته با افزایش بمبارانها بر شما کودکان قربانی افزوده شده است.
 
 
 

تصویر عمران پسر بچهٴ 5ساله‌یی که بعد از بمباران با صورت زخمی و معصومش بر روی صندلی آمبولانس نشسته بود، جهان را تکان داد و به خبر اول مطبوعات جهان تبدیل شد.
 
 
بسیاری این تصویر را در کنار تصویر آیلان کودک سوری که در سواحل ترکیه غرق شد قرار دادند و این دو تصویر را نماد درد و رنج کودکان سوری دانستند؛ چه آنهایی که هم‌چون عمران در کشور می‌مانند و چه آنهایی که مثل آیلان به همراه خانوادةشان تلاش به خروج از کشور را دارند.
 
 
تصویر عمران در گزارشهای خبری با محکومیت گسترده بی‌عملی در قبال جنایات روزانهٴ رژیم اسد در سوریه در رسانه‌های جهان منعکس شد و احساسات انسانی را برانگیخت:
 
 
 
چند روز بعد از جراحت عمران، برادر بزرگترش علی که در همان بمباران مجروح شده بود، جان سپرد.
 
 
اما متأسفانه عمران و علی تنها کودکانی نیستند که روزانه تحت جنایات رژیم اسد درد و رنج می‌کشند.

 

 


این تصویر پسر بچه‌یی است که خواهر خود را در بمبارانهای روز دوشنبهٴ حلب از دست داده و فریادهای نالان او بیان دیگری از درد و رنج پنهان کودکان سوری است.
 
 
کودکان بسیار دیگری نیز هم در حلب و هم در سایر شهرهای سوریه، روزانه جان خود را در بمبارانهای رژیم اسد از دست می‌دهند.
 
 
مثل عبدالله که یک روز قبل از انتشار تصاویر عمران جانش را از دست داد.
 
البته بسیاری از عکسها و تصاویر کودکان سوری، به‌ویژه کودکان حلب، قابل انتشار هم نیست. بسیاری از آنها هم در بمبارانهای وحشیانهٴ اسد مجروح و یا ناقص الخلقه می‌شوند و برخی نیز در کمپ‌های پناهندگی کشورهای مختلف در انتظار یک زندگی بهترند.

 

 
و اینها فقط گوشه‌یی از ابعاد حقیقی جنایت‌های بی‌شمار رژیم اسد در حق کودکان سوری در حلب، دمشق و سایر شهرهای سوریه است.
 
از سوی دیگر معاون بان کی‌مون در جلسه شورای امنیت سازمان ملل نسبت به فاجعه انسانی در حلب هشدار داد. وی خواستار آتش‌بس 48ساعته در حلب شد.

 
استفن اوبراین، با اشاره به محاصره 275هزار نفر در شرق حلب گفت: طی چند ماه محاصره حلب، در این شهر به انداز ۵سال قبل از آن خونریزی و قتل‌عام صورت گرفته است.
 
وی به‌خصوص وضعیت کودکان در حلب را محکوم کرد و گفت تصاویر مجروح شدن کودک پنج ساله سوری این روزها نماد رنج مردم سوریه در جهان شده است، تصور کنید عمران کودک سوری فرزند شما است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3f0729a3-9ed2-49dc-a254-dfacf0c94c27"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات