728 x 90

اخبار اعتراضى,

رژیم آخوندی و گسترش اعتراضات اجتماعی در سال ۹۵

-

رژیم آخوندی و گسترش اعتراضات اجتماعی در سال 95
رژیم آخوندی و گسترش اعتراضات اجتماعی در سال 95
گسترش اعتراضات اجتماعی در سال 95 یکی دیگر از بحرانهای جدی رژیم است که رژیم آخوندی قادر نیست برای آن پاسخی پیدا کند.

اعتراضات اجتماعی در سال جدید آن‌چنان است که نیروی انتظامی و سایر نیروهای سرکوبگر رژیم در بسیاری موارد حریف مقاومتهای مردمی نمی‌شوند و یا ناگزیر به ترک صحنه می‌شوند یا با بسیج دهها یگان نیروی انتظامی و سپاه به مقابله با مردم بی‌سلاح مثل بلداجی می‌روند.

از جهتی دیگر آخوند شیاد روحانی تلاش بسیار کرد تا با فریبکاری تحت نام دولت اعتدال و امید، مبارزات اجتماعی را با دادن وعده‌های کاذب و پوچ منحرف نماید.

اما امروز پس از گذشت 3 سال از حاکمیت این آخوند شیاد دیگر هیچ وعده‌یی از جانب سران رژیم نمی‌تواند مردم را بفریبد چرا که مردم با گوشت و پوست خود لمس کرده‌اند که وضعیت اقتصادی‌شان نه‌تنها از زمان روی کارآمدن این دولت ضد‌مردمی بهبود نیافته، بلکه از هر جهت سخت‌تر و طاقت ‌فرساتر شده است.

با نگاهی کوتاه به برخی خبرهای اعتراضی ماه گذشته به تنهایی نشان‌دهنده شرایط انفجاری جامعه می‌باشد:

الف: خیزشهای اجتماعی

از جمله بعد از خیزش قهرمانه مردم بلداجی در اواخر تیرماه که دامنه آن تا اوایل مرداد هم ادامه داشت روز سه‌شنبه 5 مرداد هزاران تن از مردم تبریز و ارومیه علیه اهانت آخوندها به هموطنان آذری راهپیمایی و با مزدوران انتظامی و گارد ویژه رژیم درگیر شدند.

آنان وحشیانه با شلیک گلوله‌های پلاستیکی به مردم هجوم بردند و تعداد زیادی از هموطنان آذری را در این دو شهر مجروح و دستگیر شدند.

در ارتباط با این ‌اهانت به مردم آذربایجان مردم مناطق قشقایی با برگزاری تظاهراتی همبستگی خود را با آنان اعلام کردند.

- روز پنجشنبه 14مرداد تعدادی از اهالی روستای زندآباد اهر با مأموران نیروی انتظامی درگیر شدند، بر اساس گزارشات در این درگیری دو نفر از مزدوران نیروی انتظامی زخمی شدند.

-در روز 18مرداد درگیری گسترده‌یی بین مردم امیدیه اهواز و مزدوران انتظامی به‌وقوع پیوست در این درگیری ۸ نیروی مزدور انتظامی و۲ نفر از مردم کشته شده‌اند.

ب: اعتراضات کارگری:

کارگران به جان آمده و محروم میهن در مرداد در ارتباط با ماهها پرداخته نشدن حقوق، اخراجهای گسترده از محیطهای کار، ندادن حق بیمه و فقدان امنیت شغلی و غارت مطالباتشان. دهها حرکت اعتراضی داشتند

از جمله عمده‌ترین این تجمعات کارگری که اخبار آن بازتاب وسیع اجتماعی بهمراه داشت و رسانه‌های رژیم مجبور به اعتراف شدند:
-تجمع و تحصن اعتراضی کارگران ایران چوکا در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق عقب‌افتاده خود و نداشتن تأمین امنیت شغلی و بازگشایی کارخانه که 10 شبانه روز ادامه داشت.

شایان توجه این‌که تولیدات ایران چوکا چندین ماه است که به بهانه بازسازی و تعمیرات تعطیل شده و از آن زمان تا کنون 1000 کارگر شاغل در این واحد تولیدی بلاتکلیف و حقوق آنان پرداخت نشده است.

- خبرگزاری حکومتی مهر 1مرداد گزارش کرد: حدود دو هزار نفر از کارگران شرکت آلومینیوم 'المهدی هرمزآل' در اعتراض به اقدامات غیرقانونی خریدار این مجتمع از جمله 'کاهش غیرقانونی حقوق پرسنل' ، در محل این شرکت اقدام به تجمع اعتراضی کردند.
ذکر این نکته ضروری است که کارکنان این مجتمع صنعتی با تشکیل شورایی، کنترل مجموعه را به‌طور کامل به دست گرفته و از ورود عوامل و کارگزاران رژیم در این شرکت، جلوگیری به‌عمل آورده‌اند.

- تجمع اعتراضی دو هزار تن از کارگران ایران ترانسفو در زنجان و شهر ری رسانه‌های حکومتی را وادار به اعتراف در ارتباط با گسترده بودن این تجمع اعتراضی کرد به‌صورتی که نوشتند: تعداد اعضای تلگرامی این کارزار ظرف سه روز به 5500 نفر رسیدند.

کارگران شرکت ایران ترانسفوی زنجان به تغییر قرارداد کار، اخراج کارگران، و واگذاری یک سوم سهام این واحد صنعتی به ایادی غارتگر رژیم تحت عنوان خصوصی‌سازی اعتراض کرده‌اند.

- خبرگزاری حکومتی ایلنا 18مرداد گزارش داد: جمع کثیری از کارگران پیمانکاری پتروشیمی بندر شاهپور با خواسته افزایش دستمزد دست به تجمع اعتراضی زدند.

- خبرگزاری حکومتی ایلنا 17 مرداد گزارش داد: صدها تن از کارگران شرکت پلی اکریل اصفهان یکشنبه 17 مرداد در اعتراض به پرداخت نشدن سه ماه حقوق خود در مقابل استانداری این شهر دست به تجمع اعتراضی زدند.

- خبرگزاری حکومتی ایلنا 3 مرداد گزارش کرد: بیش از 1200 کارگر کارخانه فولاد خراسان واقع در شهرستان نیشابور در اعتراض به ممانعت کارگزاران رژیم از ایجاد تشکل کارگری، به‌مدت پنج روز از خوردن غذای کارخانه خودداری کردند

ج: اعتراضات اقشار اجتماعی

در این میان گسترده‌ترین حرکتهای اعتراضی مردادماه مربوط به غارت شدگان مؤسسات چپاولگر رژیم بود که مردم به جان آمده خواهان برگرداندن پولهای به‌یغما رفته‌شان بودند. مالباختگان غارت شده توسط مؤسسه موسوم به ثامن‌الحج، مالباختگان شرکت پردیسبان، مالباختگان شرکت لیزینگ نگین خودرو آفتاب و مال غارت شدگان پروژه مروارید غرب در شهرهای تهران اصفهان، مشهد و کرمان در ادامه اعتراضات تیرماه در این ماه هم با در دست داشتن پلاکاردهایی علیه عوامل رژیم دست به تجمعات متعدد زدند.
همچنین در این ماه، بازاریان و کسبه در اعتراض به اخاذیهای مالیاتی و عوارض شهرداری بارها دست به تجمع اعتراضی و اعتصاب زدند.

د: اعتراضات دانشجویان و دانش‌آموزان و معلمان آزاده

از جمله مهمترین آنها تجمع دانشجویان و دانش آموختگان صنعت نفت در مقابل مجلس رژیم و تجمع اعتراضی گروهی از پرسنل قرارداد حجمی دانشگاه پیام نور می‌توان اشاره کرد.
هم‌چنین معلمان آزاده بهمراه دانش‌آموزان مدارس با انجام حرکات اعتراضی متعدد به حقوقهای کم، تبعیض در پرداخت حقوقها، تعیین‌تکلیف نبودن وضعیت استخدامی بارها در مقابل مجلس رژیم اقدام کردند.

ه: اعتصاب‌غذا و اعتراضات زندانیان سیاسی

زندانیان سیاسی زندانهای مختلف در ماه مرداد علاوه بر اعتراضات متعدد که با ارسال نامه‌ها و بیانیه‌های مختلف شکنجه‌ها و فشارهای رژیم آخوندی را افشا کردند با فراخوان به احمد شهید و سایر ارگانها و مراجع بین‌المللی خواستار محاکمه سران قتل‌عام ضدبشری در سال 67 شدند.

و: اعتراضات کادر درمانی

-صبح روز دوشنبه 4 مرداد 95 گروهی از پرستاران و بهیاران بیمارستان بعثت سنندج، در اعتراض به اضافه نشدن میزان حقوق در سال 95 در محل این بیمارستان در خیابان کشاورز تجمع اعتراضی کردند

-صبح روز پنجشنبه 7 مرداد 95، گروهی از بهیاران بیمارستان توحید سنندج، در اعتراض به مشکلات شغلی در محل این بیمارستان در خیابان توحید تجمع کردند

-صبح روز شنبه 16 مرداد بسیاری از داروسازان در اعتراض به سیاستهای وزارت بهداشت رژیم در مقابل این وزارتخانه تجمع کردند.

-صبح روز یکشنبه 24 مرداد 95 گروهی از پرستاران بیمارستان بیستون کرمانشاه، برای چندمین بار متوالی، در اعتراض به نامناسب بودن حقوق و مزایا در محل این بیمارستان تجمع کردند.

ز: فعالیتها تبلیغی مقاومت

در این ماه همچنین صدها مورد فعالیتهای تبلیغی جوانان و مردم آزاده در شهرهای مختلف میهن در حمایت از گردهمایی مقاومت ایران انجام گرفت که خود بیانگر ابعاد و گستردگی برانگیختگی اجتماعی به سود مقاومت و علیه رژیم ضدبشری در صحنه اجتماعی می‌باشد.

به این مجموعه باید درگیریها و تجمعات اعتراضی جوانان آزادیخواه از جمله دهها رویارویی و درگیری مردم آزاده با مزدورانی که با بهانه‌های آخوندساخته‌ی بدحجابی و یا حمایت از دستفروشان، اعتراض بر سر بیکاری، درگیریهای بعد از مسابقات فوتبال و... قصد سرکوب جوانان را داشته‌اند اضافه نمود.

اوجگیری حرکتهای اعتراضی و خیزشهای اجتماعی بی‌تردید نتیجه بلافصل سیاستهای ضدمردمی باندهای غارتگر رژیم آخوندی است که در نتیجه آن امروز بیش از 80 درصد مردم زیر خط فقر به‌سر می‌برند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/72bf15ab-106a-46ac-a347-85708a14f9d7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات