728 x 90

خودکشی در ایران,

خود کشی یک مرد و زن جوان در میاندورود از شهرهای استان مازندران

-

خود کشی یک مرد و زن جوان در میاندورود
خود کشی یک مرد و زن جوان در میاندورود
عصر روز پنجشنبه 28مرداد جسد یک مرد و زن جوان حدود 20 و 25ساله در حالی که به درخت حلق‌آویز بودند کشف شد.
بر اساس آنچه در فضای مجازی درباره این خودکشی آمده هر دو جوان از اهالی یکی از روستاهای شهرستان میاندورود هستند.

همچنین امروز صبح روز جمعه 29مرداد یک دختر ۲۲ساله در کلاله از توابع استان گلستان خود را به آتش کشید و متاسفانه جان باخت.

خاطر نشان می‌شود که خودکشی زنان و دختران جوان در نظام آخوندی نتیجه بلافصل تأثیر بحرانهای رژیم ساخته با خانوارهای ایران و فشار فقر و محرومیت بر جوانان و حتی نوجوانان و کودکان است.

بیشتر بخوانید:
در تاریخ 24مرداد 95، دو جوان دانشجو در یک اقدام عجیب در یاسوج با حلق‌آویز کردن خود از درختی دست به خودکشی زدند. این دو جوان 22 و 27ساله به ترتیب دانشجوی حسابداری و مکانیک خودرو بودند.

عصر روز شنبه 23مرداد نیز دو دختر نوجوان در جنت آباد در خیابان پیامبر تهران دست به خودکشی زدند. این دو دختر 14ساله از پشت‌بام یک ساختمان خود را به پایین پرتاب کردند و متأسفانه بر اثر شدت جراحات وارده هر دو در دم جان باختند.

روز دوشنبه 18مرداد مردی 45ساله در منطقه ملاشیه اهواز در اعتراض به فقر و بیکاری خود را به آتش کشید و متأسفانه جان باخت. وی که دارای پنج فرزند بود از طریق فروش آب امرار معاش خود و خانواده را می‌کرد.

صبح روز دوشنبه ۱۸ مردادماه ۹۵ دو حادثه خودکشی در اهواز رخ داد.
حادثه اول در ساعت 7 صبح در خیابان 9 ملاشیه رخ داد و طی آن پدر یک خانواده به اسم ظاهر سیلاوی معروف به لفته با ریختن بنزین بر بدنش اقدام به خودسوزی نمود و در همان دقایق جان باخت. وی آب فروش محل بود و دارای یک فرزند دانشجو می‌باشد.
حادثه دوم نیز در ساعتهای اولیه بامداد در زیتون کارمندی رخ داد و طی آن جوان 26ساله‌یی به‌نام مصطفی نعامی در منزل پدری با حلق آویز کردن خود به زندگیش پایان داد. این اقدام را در اثر فشار بیکاری انجام داد.

یک جوان 15 ساله اهل باشت از توابع گچساران دیروز 20مرداد ماه 95 با طناب خود را حلق‌آویز کرد و جان باخت. این پنجمین خودکشی طی 10 روز گذشته در استان کهکیلویه و بویراحمد می‌باشد.

در 17مرداد 95 نیز دو جوان 24ساله در کوه‌های یاسوج همزمان دست به خودکشی زدند.

در تاریخ 12مرداد یک جوان 19ساله در گچساران و یک جوان 18ساله اهل بخش پاتاوه شهرستان دنا دست به خودکشی زده و به زندگی خود پایان دادند.


فاجعه دردناک و تأسف‌بار خودکشی‌های متعدد در ایران تحت حاکمیت آخوندی در اثر گسترش فقر و ناامیدی و در اعتراض به اقدامات ستمگرانه رژیم آخوندی در حال گسترش است.
احمد حاجبی از روسای وزارت بهداشت رژیم در جلسه‌یی در روز یکشنبه 19 اردیبهشت 95 اعتراف کرد: ”سن خودکشی بین 15 تا 24سال رسیده است. افراد بیکار بیش از دیگران دست به خودکشی می‌زنند همچنین میزان خودکشی در روستا‌ها ۳۰ درصد و مناطق شهری به ۷۰ درصد رسیده است“.
خبرگزاری حکومتی ایسنا که این خبر را منعکس کرد افزود: ”از تعداد افرادی که سال گذشته در ایران دست به خودکشی زده‌اند تا کنون آماری از سوی وزارت بهداشت منتشر نشده است. اما بر اساس گزاش ۲۶ مرداد سال ۱۳۹۳ روزنامه مشرق و به‌نقل از رئیس سازمان پزشک قانونی کشور، در سال گذشته ۴۰۵۵ نفر بر اثر خودکشی در ایران فوت کرده‌اند“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/741315b2-ac99-4b86-8553-07cd42272a3c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات