728 x 90

,

خطر دانشگاه برای نظام

-

دانشگاه تهران
دانشگاه تهران
دانشگاه کانونی است که همیشه آخوندها نسبت به آن ابراز نگرانی می‌کنند. به‌همین دلیل هم یک خط در میان نسبت به آن هشدار می‌دهند. یکی از نمونه‌های جدیدش مربوط به آخوند صدیقی، امام جمعهٴ نمره موقت خامنه‌ای در تهران است. که روز 26مرداد در اظهاراتی مجموعه‌یی از بحرانهای دیکتاتوری آخوندی را، روی دایره ریخت. و ضمن نگرانی از شقه و شکاف در خبرگان ارتجاع و سراشیبی برجام 2، به دانشگاه پرداخت و گفت: «رهبری استحاله دانشگاهها را می‌بینند... » .

بله «استحاله دانشگاهها!» ؛ یکی از عوامل مهم وحشت خامنه‌ای و نظام او است. خطری که آخوندی صدیقی، آن را بالاتر از سایر بحرانها به حساب می‌آورد و می‌گوید: «مسائل فرهنگی از مهم‌ترین دغدغه‌های رهبری در جامعه است!» (سایت حکومتی خبر آن لاین26مرداد)

یک نمونهٴ دیگر هم مربوط به آخوند پناهیان است که در همین رابطه گفت: «تکلیف امروز جوانان ما را ولایت مشخص می‌کند... (اما) دشمن می‌خواهد که شتاب را از جوانان ما بگیرد و آنها را سست کند» .

حالا بیایید همین حرفها را کنار هم بگذاریم. نتیجه چی می‌شود؟ این‌که دشمنی هست که جوانها را درست رو در روی ولایت‌فقیه، سمت و جهت می‌دهد! حالا آن کدام دشمن است که در حال استحاله دانشگاهها هم هست، یعنی در حال برافروختن آتش خیزش و عصیان، در کانونهای قیام؟

پاسخ را روز 24مرداد، پاسدار قاسمی، سرکرده چماقداران خامنه‌ای داد: «در حالی‌که رهبر انقلاب برای روشنگری، بسیار برای دانشجویان وقت می‌گذارد... استاد فتنه‌گر در دانشگاه درباره مجاهدین به دانشجویان و فرزندان ما می‌گوید، که مسعود رجوی انسان خوب و شریفی بود!» .

توجه به حرفهای علی خامنه‌ای ولی‌فقیه ارتجاع که روز 29خرداد برای عده‌یی که تحت نام دانشجو و اساتید دانشگاه بیان کرده، این نگرانی را بیشتر باز می‌کند. او در آنجا گفت:
”مسئولان دانشگاهها اعم از مدیران ارشد وزارتخانه و رؤسا و اساتید باید همواره مدافع و هدایت کننده فضای چالشی دانشگاهها به سوی مبانی و اهداف انقلاب اسلامی باشند و به هیچ‌وجه نباید از گرایشهای مخالف انقلاب حمایت شود. دانشگاه و دانشجو باید همواره انقلابی باشند ”

خامنه‌ای ضمن ابراز نگرانی‌اش از بعضی گزارشات مبنی بر گرایش دانشجویان در دانشگاهها. به سوی جانبداری از جریانهای مخالف نظام, تأکید کرد که: ”مسئولان آموزش عالی باید بسیار مراقب باشند تا دانشگاه تبدیل به جایگاهی برای واگرایی از مفاهیم و ارزشهای انقلاب نشود ”.

واقعیت این است که همه این حرفها بیانگر منفوریت رژیم در میان جوانان و دانشجویان از یکطرف و گرایش آنان به جریانی است که خامنه‌ای به‌عنوان مخالف نظام از آنها یاد می‌کند از طرف دیگر است. جریانی که رژیم ولایت در وجود او، سرنگونی خود را می‌بیند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/aa571565-1256-4226-9b51-aaf2463e3d0c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات