728 x 90

سوريه,

سیاست آمریکا در سوریه، دیدار مایکل راتنی با هیأت اپوزیسیون سوریه

-

مایکل رانتی سفیر آمریکا در سوریه
مایکل رانتی سفیر آمریکا در سوریه
گزارشی از تلویزیون الجزیره:
به‌دنبال ملاقات هیأت سیاسی اپوزیسیون سوریه با مایکل راتنی فرستاده آمریکا در سوریه بخشهایی از موضوعات مطرح شده در این ملاقات به‌دست رسانه‌های عربی رسید. در این ملاقات مایکل راتنی محورهای سیاست آمریکا در سوریه را به اطلاع اپوزیسیون رساند.

بر اساس سیاست کنونی آمریکا در سوریه، واشینگتن قصد دارد جنگ در سوریه متوقف شود و مذاکرات میان طرفین نزاع از سر گرفته شود. موضع اپوزیسیون چیست؟

دیدار مایکل راتنی با هیأت سیاسی اپوزیسیون سوریه به‌ریاست انس العبده از اهداف سیاست آمریکا نسبت به سوریه پرده برداشت.

به گفته راتنی آمریکا سعی دارد جنگ در این کشور را متوقف کند. این در حالی است که روسیه تلاش می‌کند به بشار اسد مشروعیت ببخشد و از آمریکا می‌خواهد که با او همکاری نظامی داشته باشد. این امر از طرف واشینگتن رد شده چرا که به گفته مایکل راتنی این همکاری بهایی سنگین دارد. راتنی عقیده دارد واشینگتن از ایجاد دولتی جدید و بدون حضور بشار اسد دست برنخواهد داشت ولی می‌خواهد که اپوزیسیون با روسیه ارتباط داشته باشد. او همچنین فاش ساخت که واشینگتن با روسیه بر سر سوریه به توافق نرسیده است بلکه با این کشور بر سر بعضی موضوعات مختلف به تفاهم رسیده است.

در رابطه با مذاکرات صلح نیز آمریکا از استفان دمیستورا فرستاده سازمان ملل در سوریه خواسته تا کادر اجرایی مشخصی را ارائه دهد که بتوان این مذاکرات از سر گرفته شود ولی سازمان ملل هیچ سندی را ارائه نداده است که اپوزیسیون با آن موافق باشد.

در پایان دیدارهای راتنی با اپوزیسیون سوریه فاش ساخت که ارتش آزادی سوریه همکاری با آمریکا برای جنگ علیه داعش را رد کرده است. ارتش آزادی خواهان آن است که قبل از جنگیدن با داعش بشار اسد سرنگون شود. واشینگتن تلاش کرد تا عربهای سنی به‌عنوان شرکای او عمل کنند ولی این تلاش موفق نبوده است.

در این رابطه تلویزیون الجزیره با کرت فولکر سفیر سابق آمریکا در ناتو و رئیس بنیاد پژوهشها گفتگویی انجام داد.

تلویزیون الجزیره: از نظر شما آمریکا چرا نیاز داشت که موضع خودش را به اطلاع ائتلاف اپوزیسیون سوریه برساند؟ آیا می‌خواهد که آنها را قانع کند همکاری با آمریکا و روسیه ضروری است؟

کرت فولکر سفیر سابق آمریکا در ناتو: به نظر من دولت آمریکا می‌خواهد که روسیه نقش سازنده‌یی در پرونده سوریه داشته باشد.

ولی این موفق نبوده و روسیه تلاش می‌کند اپوزیسیون سوریه را نابود کند و جنگ علیه داعش را شدت نمی‌دهد. لذا کسانی که در روی زمین در سوریه می‌جنگند هدفهای مختلفی دارند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/79bbe115-cc9d-47fc-b814-8d332c5d69f6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات