728 x 90

قتل عام 67,زندانیان سیاسی,

زندانیان سیاسی زندان مرکزی زاهدان خواهان محاکمه عاملان قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال۶۷ شدند

-

زندان مرکزی زاهدان
زندان مرکزی زاهدان
زندانیان سیاسی زندان مرکزی زاهدان، طی بیانیه‌یی خواهان محاکمه آمران و عاملان 30هزار زندانی سیاسی مجاهد و مبارز در سال 67 به دستور خمینی جلاد در دادگاههای جنایی بین‌المللی و دیگر کشتارها به‌خصوص کشتارها در استان سیستان و بلوچستان شدند.

در این بیانیه خطاب به رئیس دادگاه جنایی بین‌المللی آمده است: «اعدام و جنایت رژیم ولی‌فقیه، علیه زندانیان سیاسی از سال ۱۳۶۰ تا سال ۱۳۹۵.

ریاست محترم دادگاه جنایی بین‌المللی،
سلام علیکم،
در خصوص گوشه‌یی از جنایتها و اعدامهای رژیم ولی‌فقیه حاکم بر ایران از طریق این نامه به استحضار می‌رسانیم این رژیم غاصب در طول این ۳۸ سال هیچ وقت از شکنجه، جنایت و اعدام دست نکشیده است، حقوق‌بشر را پایمال کرده و هیچ وقت هم نمی‌خواهد از این همه جنایات دست بکشد.

یکی از جنایتها و نسل‌کشی که این رژیم مرتکب شده است برمی گردد به سال ۱۳۶۷ در ماه مرداد که این ماه معروف شده بود به ماه قتل‌عام زندانیان سیاسی. این رژیم در طول این ماه سی هزار زندانی سیاسی را بدار آویخت به‌خاطر این‌که اینها از حقوق خودشان و مردم ایران دفاع کرده بودند و از این ۳۰ هزار تعداد زیادی از استان سیستان و بلوچستان بودند. و همین طور جنایتها سلسله وار ادامه داشته است. در سال۱۳۸۸ دو عالم برجسته در استان سیستان و بلوچستان مولوی عبدالقدوس مولودزهی و مولوی محمدیوسف سهراب زهی را از زمان دستگیری بعد از ۲ ماه در یک روز در زندان زاهدان بدار آویختند.

در سال ۱۳۹۲ حبیب ریگی، عبدالوهاب ریگی، مهرالله ریگی، حامد وکالت، سعید نارویی، مولوی سلمان میایی و ۱۰ نفر دیگر به همراه این ۶ نفر مذکور صرفاً جهت انتقام گیری که خود دادستان استان سیستان و بلوچستان آقای مرزیه دستور دادند در یک روز اعدام شدند. تعدادی از این ۱۶ نفر محکوم به حبس شده بودند ولی دادستان رژیم ولی‌فقیه حکم اعدام این عزیزان را صادر کرد.

در سال ۱۳۹۳ دو نفر دیگر از زندانیان سیاسی به نام عبدالوحید شه بخش و محمود شه بخش را اعدام کردند.

لازم به ذکر است اعدام این دسته از عزیزانی که از سال ۸۶ تا سال ۹۳ که اسامی آنها ذکر شد تنها گوشه‌یی کوچک از جنایتهای رژیم در زندان زاهدان بوده و کسانی که مخفیانه در اداره اطلاعات اعدام شده‌اند و یا در زیر شکنجه شهید شده‌اند جای خود دارد.

جنازه عزیزانی که اسامی آنها ذکر شد و بقیه دوستان هیچ وقت به خانواده‌هایشان تحویل داده نشده و خود رژیم در قبرستانی در اطراف زاهدان در مکانی نامعلوم به قول خودشان به‌نام قبرستان لعنت آباد در کمال بی‌احترامی مدفون کرده است. یک نفر از عزیزان به‌نام عبدالغنی گنگوزه‌ای در سال ۹۴ اعدام شد.

در آخر از شما مقامات دادگاه بین‌المللی جنایی خواستاریم که آمران و عاملان این جنایتها را در یک دادگاه محاکمه و مجازات نمایید تا از بیشتر شدن این جنایتها جلوگیری نمایید.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5dc205e0-09f8-40ef-a506-00e805816adc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات