728 x 90

اختلاس در ایران,

افشای جزییاتی از دزدی سیستماتیک باندی در پرسی ایران گاز

-

 شرکت پرسی ایران گاز
شرکت پرسی ایران گاز
گوشه دیگری از دزدیهای سیستماتیک باندی در شرکت پرسی ایران گاز توسط کارکنان این شرکت افشا شد. برخی موارد که اسناد آن ضمیمه است و توسط فردي به اسم گورهاني مشاور مدير عامل اين شرکت امضا شده، اين دزديهاي سيستماتيک را برملا مي کند. اسناد مذکور توسط کارکنان اين شرکت ارسال شده است که در زير آورده مي شود:
 
ـ پرداخت پول به نام پاداش در فیش حقوقی ماهانه مدیر عملیات شرکت به حساب افرادی مثل کمال و در برخی ماهها در فیش معاون عملیات روزبهانی و رئیس گازرسانی کبیریان در حالیکه این موارد برای کارگران و کارکنان زحمتکش شرکت بندرت و به‌صورت آرزو در آمده است.
 
ـ پرداخت مبلغ ١٢٠ ساعت اضافه کار در فیش حقوقی اکثر مدیران و روسای دفتر مرکزی شرکت پرسی ایران گاز
 
 ـ پرداخت معوقه به‌مبلغ یک میلیون تومان بصورت ماهانه به مدیران دفتر مرکزی از سال ۹۳ تا کنون.
ـ خرید حدود ۲۰۰ دستگاه نیسان و حدود ۱۰۰ دستگاه تریلر توسط الوند مدیر شرکت پرسی ایران گاز در تبریز که سی دستگاه تریلر هر دستگاه ٢٣٥ میلیون تومان حساب شد ولی از حساب ستاد با ارائه فاکتور جعلی بابت هر دستگاه ٣١٠ میلیون تومان برداشته شد و بحساب تبریز واریز گردید که تبریز هم همین مبلغ را برداشت کرده و همه این اختلاس‌ها بین حدادی، کمال، روزبهانی، کبیریان و مدیر مالی خانم مهدوی و شوهرش که معاونش بود و از خرداد امسال مدیر اداری شده تقسیم می‌شد.
ـ دزدی به ارزش ۲میلیارد تومان از پروژه کفپوش کردن ساختمان مرکزی توسط دوستان حدادی مدیرعامل شرکت از باند روحانی:
ساختمان دفتر مرکزی شرکت پرسی ایران گاز چهار طبقه هست بجز طبقه پنجم که نمازخانه و انبار است. چهارطبقه دو واحدی و هر طبقه حدوداً دویست و پنجاه متر هست. این پروژه به یک مداح به نام نورایی که از دوستان حدادی و کمال بود و برای حدادی و پدر مهدوی هم قبلاً ساختمان ساخته بود- داده شد. این پروژه از بهمن ٩٣ تا اوایل امسال طول کشید که هزینه آن دو میلیارد تومان شد در صورتی‌که اگر از ابتدا کل ساختمان چهارطبقه را از نو می‌خواستند بسازند –هزینه آن کمتر از دو میلیارد تومان می‌شد. مناقصه این پروژه هم نمایش مسخره‌ای بود که در آن سه نفر یعنی خود نورایی به‌علاوه فردی به‌نام عمویی که تلفن دختر نورایی در مناقصه ذکر شده و سومی به‌نام فردی دیگر که تلفن خانم نورایی هست.
ـ دزدی در خرید زمین جدید در اصفهان برای شرکت پرسی ایران گاز:
در اواخر دوران مدیر عامل قبلی شرکت پرسی ایران گاز قرار شد یک زمین در اصفهان یعنی در شهرک صنعتی ابزاران برای تأسیسات شرکت در آن منطقه به قیمت ۹۸۰ میلیون تومان خریداری شود. ولی اینکار انجام نشد. همان زمین را بعد از شش ماه در مدیریت حدادی سه و نیم میلیارد تومن خریداری کردند. یعنی با بیش از ۳ونیم برابر قیمت اولیه. قرار بود ده درصد به واسطه ‌اینکار بدهند که ندادند و به واسط گفته شد که از فروشنده برود بگیرد ولی فروشنده زمین هم گفت که من آن را به مدیران شرکت پرسی داده‌ام از آنها برو بگیر! باین ترتیب حدود دو میلیارد تومان توسط افخم، مهدوی، کمال و حدادی اختلاس شد.

ابعاد کلان دزدیها را می‌توان با مقایسه وضعیت نفرات این باند قبل و بعد از تسلط به شرکت پرسی ایران گاز به‌روشنی دید.

در حالیکه نفراتی مثل کمال و حدادی و کبیریان تا قبل از این برای اجاره خانه مسکونی‌شان درمانده بودند. بعد از مدت کوتاهی یعنی امسال کمال خانه دو و نیم میلیارد تومانی خرید. حدادی که سال قبل ساختمان سازی می‌کرد ولی الآن صاحب خانه گران قیمتی شده است. افخم و مهدوی و کبیریان سال قبل یک خانه داشتند الآن یک خانه جدید هم خریده‌اند.

ـ مدیر حسابرسی داخلی شرکت فردی به نام قرایی است که اساساً رشته‌ تحصیلی‌اش حسابداری و حسابرسی نبود و تنها یک دیپلم داشت. ابتدا در پرسی گاز کارگر سکو بود بعد با آدم فروشی به کارگزینی آمد و رئیس کارگزینی شد و در زمان حدادی به مدیریت حسابرسی منصوب شد قابل ذکر است که مدیر حسابرسی داخلی هم در رابطه با دزدی تریلیها سهم دارد.

ـ یکی از افراد مهم این باند رضا طارمی مدیر اداری شرکت بود. وی با جعل سابقه کار در اسفند ٩٤ بازنشسته شد.
باج بگیر از تمام شرکتها و مناطق پرسی ایران گاز و همینطور فساد اخلاقی افسار گسیخته از صفات بارز این فرد بود. وی حدود ١٧ سال سابقه کار داشت بقیه خدمتش را زمان حدادی با جعل سند از مشاغل سخت و زیان‌آور استفاده کرد تا باز نشسته شود. یکی از کارکرها و خدماتش برای حدادی و این باند جعل امضا و سند برای به اجبار بازنشسته کردن افراد بوده است.

وی ابتدا کارمند آموزش در زمان مدیریت قبل و رئیس کار گزینی از سال ٩٠ و بعد هم مدیر اداری شد. همچنین وی ۷ سال سابقه کار با جعل سند و شکایت صوری از پسر عمویش در پرونده دارد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/21d3306a-e109-41c1-a556-93c1ceba4f20"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات