728 x 90

اينترنت,تشدید سرکوب ,

ماهواره در غار

-

ماهواره در غار
ماهواره در غار
اوایل مرداد ماه بود که زمزمه‌های جمع‌آوری و از بین بردن دیشهای ماهواره بالا گرفت، مهدی کلیشادی، کارگزار نظام در مرکز سرکوب امر به معروف و نهی از منکر بسیج گفت که این مراسم «در قالب طرح جمع‌آوری داوطلبانه» برگزار می‌شود، و تأکید کرد که طرحشان «اقناعی» و «توجیهی» بوده. وعده هم داد که پاسدار نقدی هم می‌آید. سوم مرداد با لودر رفتند سراغ دیشها. نقدی هم‌ آمد و بر مزار دیشهای بدبخت سخنرانی کرد:
تلویزیون رژیم- 3مرداد، پاسدار نقدی: ”این رسالت ماست که دانش رسانه‌یی مردم را باید بالا ببریم. مردم بدانند امروز رسانه به‌عنوان یک سلاح دارد علیه آنها به‌کار گرفته می‌شود. نه به‌عنوان یک ابزار فرهنگی به‌عنوان یک سلاح دارد علیه فرهنگ و اصالتهای مردممان به‌کار گرفته می‌شود، این را باید بدانند تا بتوانند موضع خوبی نسبت به آن داشته باشند. این طرح یک برنامه فرهنگی است یک برنامه داوطلبانه است، هیچ نوع اکراهی در این برنامه وجود ندارد“.

شکر خدا که با این اوصاف معنی «اقناع» و «توجیه» و «جمع‌آوری داوطلبانه» هم معلوم شد! اقناعی به ارتفاع پشت‌بام ساختمانهایی که دیشهای ماهواره را از آنجا پایین پرتاب می‌کنند و به وزن زرهی بی.ام.پی و لودر که از روی دیشهای ماهواره عبور می‌دهند. ضمن این‌که حمله مزدوران انتظامی به ساختمانها و آپارتمانها هم شاهد خوبی برای تحویل دادن داوطلبانه دیشهای ماهواره است!

این از اقدامات سخت سران نظام، اما ببینیم نرم تنان نظام چه می‌گویند، بخوانیم از علی جنتی، وزیر ارشاد آخوندها: «ضریب استفاده از ماهواره 71درصد مردم تهران را شامل می‌شود. رسیدگی به این موضوع ضرورت عرصه علم و فناوری روز است که باید ببینیم با آسیب‌های این شبکه‌ها چگونه مقابله کنیم».

جنتی اعتراف می‌کند که 71 درصد مردم تهران از ماهواره استفاده می‌کنند. بنابراین تمام این 71 درصد از نظر قانونی که آخوندها 22 سال پیش تصویب کردند، مجرمند. اما آیا این قانون برای رژیم مساله‌ای حل کرده و اساساً این قانون آخوندی با عقل سلیم جور در می‌آید؟ ! بخوانیم از آخوند سالک: «عقل سلیم حکم می‌کند در شرایطی که شاهد رشد چشمگیر تکنولوژی هستیم با آن به مقابله برنخیزیم بلکه سعی در بهره‌مندی از آن به نفع خویش داشته باشیم».

البته این فقط حرف سالک نیست، طاهرخانی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس هم از سر ناچاری و استیصال گفته که قانون به‌معنای وحی منزل نیست و نمی‌شود در ِ خونهٴ هر شهروندی یک پلیس و ضابط قضایی قرار داد. اما درست مقابل اینها یک سری در نظام هستند که از آنطرف افتادند، مثل ابوترابی، توجه کنید: «این را قبول دارم که تا چند وقت دیگر تلویزیونها بدون نیاز به دستگاه و تجهیزات خاص قدرت دریافت امواج ماهواره را خواهند داشت و دیگر نمی‌توانیم با آن مقابله کنیم اما دلیل نمی‌شود که بخواهیم قبل از این اتفاق خودمان ماهواره را آزاد کنیم».

حالا نگاهی هم به روزنامه حکومتی ایران بیندازیم، یکی با امضای افشین محمدی، تحت عنوان استاد دانشگاه و کارشناس حقوق رسانه یک مقاله نوشته، به آمارهای رسمی هم استناد کرده و از «ریختن قبح تخلف از قوانین» آخوندی صحبت کرده است: «وقتی می‌گوییم استفاده از ماهواره جرم است و ۷۰ درصد مردم از آن استفاده می‌کنند یعنی داریم می‌گوییم بیش از نیمی از مردم ایران مجرم هستند. چرا که قانون گفته استفاده نکنید اما مردم استفاده می‌کنند. پس وقتی عملی در میان مردم رایج شود از لحاظ قانونی و اخلاقی نمی‌توان آن را از مصادیق جرم دانست چرا که نمی‌توان گفت بیشتر مردم مجرم هستند... . از سوی دیگر باید گفت دین و شرع ما تجسس در زندگی دیگران را ممنوع کرده است. از نظر شرعی, اخلاقی و عقلایی نمی‌توانیم به مردم بگوییم که شما چرا در خانه‌تان برنامه‌های ماهواره‌یی را نگاه می‌کنید. در صورتی که قانون ممنوعیت ماهواره به این موضوع کار دارد پس این قانون از نظر شرعی هم مشکل دارد. به عبارت دیگر قانون ممنوعیت ماهواره به نوعی نقض حقوق شهروندی محسوب می‌شود».

قابل توجه این‌که یکی می‌گوید جرم است، می‌گیرد می‌اندازد زیر نفربر و لودر، آن یکی می‌گوید عقلانی نیست، یکی هم می‌گوید حالا صبر کنیم علم که پیشرفت کرد و دیگر دیش نیازی نبود، آزادش کنیم، این یکی هم می‌گوید آقا اصلاً شرعی و دینی و قانونی نیست!.. این وسط پیدا کنید پرتقال فروش را!

حالا توجه کنید، یک ورژن دیگری هم هست، این یکی می‌گوید اصلاً کارهایی که دارند می‌کنند خنده‌دار است! توجه کنید:
آخوند احمد مازنی، عضو مجلس ارتجاع - 1مرداد95: «یک زمانی ویدیو محدود بود اما امروز خودمان به این محدودیت می‌خندیم اکنون نیز شبکه‌های ماهواره‌یی را محدود کرده‌ایم که مردم می‌توانند با یک گوشی موبایل و بدون محدودیت تمامی شبکه‌ها را در اختیار داشته باشند».

البته فقط آخوند مازنی نیست که این حرفها را زده است، خود وزیر ارشاد رژیم یعنی علی جنتی هم همین را گفته است: «در آینده نزدیک, دو هزار شبکه ماهواره‌یی روی تلفنهای همراه به آسانی قابل دریافت خواهد بود... در گذشته اقداماتی مانند ممنوعیت استفاده از ویدئو در کشور انجام می‌شد که امروز به نظر کارهای خنده‌دار به حساب می‌آید و شاید پنج سال دیگر هم با بررسی اقدامات امروز خود همین احساس را داشته و به آن بخندیم».

درست در همین فضاست که آخوند گریان صدیقی 8مرداد در جمعه‌بازار نظام در تهران از ولنگاری فرهنگی صحبت می‌کند و خون جگر می‌خورد: «و اما آخرین نکته‌یی که به‌محضر شریف شما عرض می‌کنم که هم هشدار است هم استنثار است و هم خون جگر است, این ولنگاری فرهنگی است؛ رهبری فرمودند من احساس می‌کنم هم در دولت و هم در غیردولت یک نوع ولنگاری وجود دارد بیش از 100 شبکه ماهواره‌یی با زبان فارسی به اعتقادات ما می‌تازند به اخلاقیات ما می‌تازند؛ این شبکه‌های مجازی بصورت یک رودخانه‌یی در حرکت است و هر لحظه به‌صورت سیل بنیان کن در میآیند».

عجب، شبکهٴ فارسی! سیل بنیان کن!... حالا فکر می‌کنید راه‌حلش چیست؟ از زبان خودش بخوانید: «همه ارگانهایی که این وظیفه رو دارند کوتاهی نکنند هم در تولید کالاهای فاخر فرهنگی و ارائه فیلمهای اخلاقی سازنده مفید و هم در مقابله با این حرکت ددمنشانه‌ای که بدتر از خمپاره‌ها بمبها, اتم داره مملکت ها را و جهان سوم رو داغون میکنه , افکار رو داره از بین می‌بره هویت فرهنگی رو داره از ما می‌گیره خدا رو داره غضبناک میکنه این تهاجم فرهنگی این جنگ فرهنگی تمام‌عیار دشمن در حال جنگ با ما است و مسائل فرهنگی هم زیربنای مسائل اقتصادی است و هم زیر بنای مسائل سیاسی است».

و بعد هم آخرش یه چیز جالب گفت. فرهنگ زیر بنای اقتصاد است!. طبیعی است، وقتی اقتصاد امامش مال خر باشد، بعد فرهنگ هم می‌شود زیر بنای اقتصاد! قابل‌توجه تمام اساتید جامعه شناسی که تا حالا فکر می‌کردند اقتصاد از مهمترین زیرساختهای فرهنگ است. صاحب آن قول معروف هم تا دستگیرش نکردند برود خودش را تصحیح کند، تا دیگر نگویند از دری که فقر آمد، فرهنگ بیرون می‌رود.

البته در همین چند جمله، اصل دعوا روشن شد، موضوع اقتصاد ورشکستهٴ آخوندهاست، آخه این بد بختها برجامشان که تو زرد از آب درآمد، شبکه‌های برانداز هم که هی می‌گویند سرنگونی، سرنگونی، این بیچاره‌ها چه کار کنند آخر؟ ! دارند می‌لرزند و می‌ترسند!... شاید خوب باشد بروند به جهنم یک جای گرم برای خودشان پیدا کنند!
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/faad7e0d-0089-4a79-89c0-6a776935cd3d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات