728 x 90

اعدام زندانيان سياسى اهل سنت,

دکتر ملکی اعدام جمعی زندانیان اهل سنت را محکوم کرد

-

دکتر محمد ملکی
دکتر محمد ملکی
دکتر محمد ملکی اولین رئیس دانشگاه تهران بعد از انقلاب، در مصاحبه‌یی با العربیه، اعدام جمعی زندانیان اهل سنت و قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷ را جنایت علیه بشریت و قابل تعقیب توصیف کرد و گفت: «تمام کشتارهایی که از روز اول تا امروز انجام شده و تا این لحظه، تماماً از نظر قانونی باطل است و غیرقانونی است و قابل تعقیب است و به‌عنوان جنایت علیه بشریت می‌شود آن را به حساب آورد.

وی که خود در دهه ۶۰در زندانهای حکومت آخوندی بود، شهادت داد: «من خودم بوده‌ام که اینها چگونه اعدام می‌کردند و چگونه دادگاههای دو دقیقه‌ای تشکیل می‌دادند. در دهه شصت و در سال 67 هم آن حدود ۳۰ هزار نفری را که اعدام کردند، کسانی بودند که محاکمه شده بودند، یعنی در دادگاه اول تشخیص داده بودند که اینها نباید اعدام بشوند. اینها همه زندانی بودند و داشتند زندانی خودشان را می‌کشیدند و حتی بعضی‌ها زندانی‌شان تمام شده بود» .

دکتر ملکی درباره اعدامهای اخیر زندانیان سیاسی اهل سنت و پرونده سازیها و اتهامات ناروای نسبت داده شده به آنها توسط رژیم، گفت: «دوستان ما که هم‌زندانی اینها بودند... می‌گویند که اینها اصلاً اهل این حرفها نبودند. اهل داعش و تروریسم و غیره نبوده‌اند. آدم‌های سالم و متدینی بودند و با هم مرتب نماز جماعت می‌خواندند و به هر حال این جنایتی است که این نظام تا موقعی که هست برای بقای خودش و ایجاد وحشت در جامعه انجام می‌دهد و باز امروز در خبرها بود که 5 یا 6نفر را در جایی دیگر و غیر از این 25نفر اعدام کرده‌اند» .

دکتر ملکی از جامعه بین‌المللی خواست بر نقض حقوق‌بشر و اعدامها در ایران به‌خاطر منافع اقتصادی چشم پوشی نکنند وی گفت: «چرا سکوت می‌کنند؟. آیا فکر نمی‌کنند که این حکومت هر روزی که بر سر کار می‌ماند، خسران و زیان برای این ملت است» .
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5c16da55-49a5-4ee9-aa95-edcf3d295693"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات