728 x 90

سوريه,

یسرا ماردینی شناگر سوری، پناهنده‌یی از دریا تا المپیک ریو

-

یسرا ماردینی شناگر سوری
یسرا ماردینی شناگر سوری
یسرا ماردینی عضو تیم 10نفره از ورزشکاران پناهنده در المپیک ریو است.
یسرا و خواهرش با شنا کردن توانستند جان 20نفر پناهنده را نجات دهند. آنها از یک قایق در حال غرق شدن به دریا پریدند و با شنا قایق را به سمت ساحل یونان کشاندند.
ماردینی اکنون در شهر برلین در کشور آلمان زندگی می‌کند. او قرار است که در مسابقات شنای 100 متر پروانه و آزاد در المپیک ریو شرکت کند. او یکی از چهره‌های شاخص در این دوره از مسابقات المپیک است.
ماردینی یک شناگر با استعداد در دمشق پایتخت سوریه بود. اما بعد از ادامه درگیریهای خشونت‌بار در این کشور او تصمیم می‌گیرد که از این کشور به لبنان و ترکیه و اروپا پناهنده شود.
ماردینی سوار بر یک قایق 6نفره که 20نفر در آن جا گرفته بودند از ترکیه به سمت یونان حرکت می‌کند. 30دقیقه بعد از حرکت موتور قایق از کار می‌افتد.
او و خواهرش و 2 شناگر دیگر از قایق به دریا می‌پرند، و به مدت 3ساعت با شنا قایق را به سوی جزیره لسبوس یونان می‌کشند، و جان خود و سرنشینان این قایق را نجات می‌دهند.

شناگر اهل سوریه و عضو تیم پناهجویان در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «این فرصت بزرگی است. رویای هر ورزشکاری شرکت در رقابتهای المپیک است. از کودکی ما رویایمان شرکت در المپیک بود. هر کدام از ما آرزو داشتیم بتوانیم زیر پرچم کشورمان در رقابتها شرکت کنیم اما متأسفانه جنگ مانع این امر شد. خیلی مفتخریم که عضو تیم پناهجویان هستیم. ما همه پناهجویان سراسر جهان را نمایندگی خواهیم کرد. قلب و روح من با سوریه است. اگر خدا بخواهد برای المپیک توکیو پناهجویی وجود نخواهد داشت و همه ورزشکاران حاضر در اینجا برای کشورشان به رقابت خواهند پرداخت. هیچ چیز ارزشمندتر از وطن نیست ».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b33d2196-bf23-4d78-8974-71e2ca1f0faa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات