728 x 90

تشدید سرکوب ,شكنجه زندانيان,زندانیان سیاسی,

زندان اوین؛ افزایش فشارهای روحی و روانی بر زندانیان سیاسی سالن ۱۲ بند ۷

-

زندان اوین
زندان اوین
طی روزهای گذشته دژخیمان رژیم در زندان اوین اقدام به تشدید فشار بر زندانیان سیاسی به‌وسیله عوامل خود در بند ۷ سالن ۱۲ کرده‌اند.

زندانی اجیرشده مهرداد طهماسبی که به‌عنوان وکیل بند سالن 12 گماشته شده است در یکی از روزهای هفته جاری به‌منظور درگیری با زندانیان به زندانیان گفته است من پشتم به عباسی (نماینده وزارت اطلاعات) و بچه‌های امنیتی گرم است٫ نه شما و بزرگتر از شما هم نمی‌توانید کاری بکنید.

وی و نفراتش سپس به‌منظور ایجاد درگیری با زندانیان ٫اقدام به نوشتن شعارهایی در سرویسهای بهداشتی علیه زندانیان سیاسی و توهین به آنها کرده‌اند. تعدادی از زندانیان امنیتی خودفروخته در این کار با او همراه بودند.

کارگزاران زندان با چنین اعمال غیرانسانی؛ قصد دارند تا فضای زندان را برای زندانیان به‌خصوص زندانیان سیاسی غیرقابل تحمل کنند و با این شیوه فشار روحی - روانی بر زندانیان را بالا ببرند.

علاوه بر این هم‌اکنون سیاست دژخیمان زندان این است که بعضی از زندانیان مالی را که با آنان همکاری می‌کنند به‌عنوان ناظر بالای سر زندانیان سیاسی می‌گذارند. به این قصد که این افراد صحبتهای زندانیان ٫رفت و آمدهای آنها ٫مکتوباتشان ٫حتی زمانبندی تلفنهایشان را به گوش نهادهای امنیتی و حفاظت اطلاعات زندان برسانند. زندانیان سیاسی به‌شدت به این امر اعتراض دارند.

خاطر نشان می‌شود روز یکشنبه10مرداد 95 کلیه زندانیان سیاسی و غیرسیاسی سالن 12 بند هفت زندان اوین در تجمعی به‌نحوه مدیریت و اداره زندان اعتراض کردند. و نسبت به رفتار مزدور طهماسبی هشدار داده و خواهان رعایت حقوق زندانیان شدند. زندانی مزدور طهماسبی به واسطه چنین رابطه‌هایی زندانیان را زیر فشار برده و مورد تهدید قرار می‌دهد. این فرد تا کنون با دادن گزارشهای دروغ و منفی از زندانیان باعث تشدید فشار بر آنان شده که در مواردی موجب انتقال زندانیان به بندهای دیگر یا شهرستانها شده است. این مزدور با اختیاراتی که گرفته، از زندانیان عادی با زور تهدید، پولهای زیادی اخاذی کرده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/63283377-0461-4bc4-a89c-56018a51b0c5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات