728 x 90

تشدید سرکوب ,

توجیه اعدام نوجوانان توسط تئوریسین شکنجه و اعدام رژیم ایران

-

محمد جواد لاریجانی تئوریسین شکنجه
محمد جواد لاریجانی تئوریسین شکنجه
جواد لاریجانی تئوریسین شکنجه و اعدام در رژیم آخوندی، به‌دنبال اعتراض مجامع بین‌المللی به اعدام نوجوانان به توجیه این اعدامها پرداخت و گفت: «اعدام زیر 18 سال نداریم بلکه مجرمان حکم اعدام می‌گیرند و تا زمان رسیدن به بلوغ عقلی، حکمی اجرا نمی‌شود».

وی که در یک مصاحبه تلویزیونی شرکت کرده بود بار دیگر نسبت به گزارشگر ویژه حقوق‌بشر سازمان ملل‌متحد در امور ایران سوز و گداز کرد و گفت: «احمد شهید ناموفق‌ترین انتخاب در بحث حقوق‌بشر درباره ما است… ما سمت احمد شهید را قبول نداشته‌ایم و فرد جدید منتخب سازمان ملل را هم با این عنوان، قبول نداریم».

خاطرنشان می‌شود عفو بین‌الملل روز سه‌شنبه 12 مرداد، رژیم آخوندی را به‌دلیل اعدام نوجوانان و بی‌توجهی به قوانین بین‌المللی مورد حمله قرار داد و آن را ”بی‌اعتنایی سنگ‌دلانه“ توصیف کرد.

در گزارش عفو بین‌الملل با اشاره به اعدام حسن افشار در 28 تیر ماه در زندان اراک که در سن 17 سالگی بازداشت و در 19سالگی اعدام شده، آمده است: « ”شور و شوق زننده“ مقامهای قضایی رژیم ایران برای اعدام نوجوانان، نشان‌دهنده ادامه بی‌توجهی این رژیم به قوانین بین‌المللی است».

به گزارش عفو بین‌الملل، با اعدام حسن افشار، مقامهای قضایی رژیم ایران بار دیگر ”بی‌اعتنایی سنگ‌دلانه“ خود را به‌ درخواست‌های بین‌المللی نشان داده‌اند. بنا‌ به این گزارش حداقل ۱۶۰ زندانی که در نوجوانی به اعدام محکوم شده‌اند، در زندانهای رژیم ایران در انتظار حکم اعدام به‌سر می‌برند. از جمله، محمدرضا حدادی و علیرضا تاجیکی، که اعدام این دو زندانی موقتاً به تعویق افتاده و اعدام آنها قریب‌الوقوع است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fb6fa485-f186-400c-9c4b-19781573d2b6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات