728 x 90

سوريه,آوارگان سورى,

یک میلیون کودک پناهجوی سوری محروم از تحصیل

-

کودکان سوری
کودکان سوری
بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، با وجود وعده‌هایی که توسط جامعه بین‌الملل و مراکز بین‌المللی و حقوق‌بشری در رابطه با کمک به کودکان پناهجوی سوری داده شد در حال حاضر نزدیک به 1 میلیون کودک پناهجوی سوری از نعمت مدرسه محروم مانده‌اند.

یک مؤسسه خیریه بین‌المللی کودکان ضمن ارائه گزارشی می‌نویسد که کودکان جنگ پنج‌ ساله در سوریه فشار بسیاری را به سیستم آموزشی این کشور وارد کرده و این کشور را وادار کرده برای رفع نیازهای آموزش و پرورش به کمکهای کشورهای حامی وابسته باشد.

لازم به ذکر است که در حال حاضر نزدیک به ۲.۵ میلیون کودک سوری تحت عنوان پناهجو توسط سازمان ملل‌متحد ثبت نام شده‌اند.

تعداد زیادی از این کودکان در کشورهای همسایه از جمله لبنان، اردن و ترکیه به‌سر می‌برند و منتظر بازگشت به خانه هستند.

لازم به یادآوری است که در ماه فوریه، جامعه بین‌المللی در کنفرانسی که در لندن برگزار شد متعهد شد بودجه‌یی معادل ۱.۴ میلیارد دلار برای کمک به روند آموزش این کودکان پناهجو تأمین کند اما تا کنون کمتر از 400 میلیون دلار از این مبلغ فراهم شده است.

کوین واتکینز که این گزارش را نوشته ضمن انتقاد به مجامع بین‌المللی می‌نویسد: ”بیش از نیمی از این کودکان که در حدود 500هزار نفر هستند بدون دریافت خدمات آموزش و پرورش رسمی به‌سر می‌برند“.

این در حالی است که بسیاری از خانواده‌های پناهجویان سوری چاره‌ای ندارند جز این‌که کودکان خود را برای تأمین مخارج امرار معاش و کمک به رفع هزینه‌های اساسی سر کار بگذارند.

کودکانی معصومی که باید مدرسه بروند از یک سو با دوره‌های آموزشی جدید مواجهند و از سوی دیگر باید با استرس‌های پس از رخ دادن سوانحی که برایشان رخ داده و سایر مشکلات روانی که آنها را رنج می‌دهد دست و پنجه نرم کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d3b700eb-f0d1-4442-8fdb-32f3cfed8711"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات