728 x 90

,تشدید سرکوب ,اخبار اروپا,

گزارش سالانه وزارت‌خارجه انگلستان در مورد وضعیت حقوق‌بشر ایران

-

وزارتخارجه انگلستان
وزارتخارجه انگلستان
وزارت خارجه انگلستان گزارش سالانه خود را در مورد وضعیت حقوق‌بشر در ایران تحت حاکمیت آخوندها، با عنوان ایران – اولویت حقوق‌بشر، منتشر کرد. به فشرده‌یی از این گزارش توجه فرمایید؛

وزارت خارجه انگلستان در گزارش خود با ابراز نگرانی از وضعیت حقوق‌بشر در ایران می‌نویسد: وضعیت حقوق‌بشر در ایران در برخی موارد بدتر شده است. تعداد بالای اعدامها به‌طور ویژه موجب نگرانی است. گزارشگر ویژه سازمان ملل‌متحد برای حقوق‌بشر در ایران معتقد است که بین 966تا 1025نفر در سال 2015 اعدام شده‌اند، این یک افزایش قابل‌توجه نسبت به سال 2014 است و بیشترین تعداد اعدامها در یک دهه گذشته بوده است.

اغلب روزنامه‌ها، تلویزیون و رادیو تحت کنترل دولت است، و اینترنت و رسانه‌های اجتماعی به‌شدت محدود هستند. روزنامه‌نگاران، وب بلاگ نویسها و فعالان حقوق‌بشر به‌طور منظم دستگیر و زندانی می‌شوند. در نوامبر، بیش از 170نفر بخاطر پیامی که آنها در رسانه‌ها اجتماعی منتشر کردند دستگیر شدند.

گزارش وزارت‌خارجه انگلستان به مواردی از نابرابری و تبعیض علیه زنان در ایران تحت حاکمیت آخوندها می‌پردازد و درباره سرکوب پیروان سایر مذاهب در ایران می‌افزاید:
پیروان سایر مذاهب در ایران با تبعیض روبه‌رو هستند گزارشات زیادی از دستگیری مسیحیان در ایران در ”کلیساهای خانگی“ و همچنین فشارها بر پیروان بهائیت در سال 2015 از جمله دستگیری و بستن محل کسب و کار آنها وجود دارد.

این گزارش ضمن یادآوری اعتراضات انگلستان به مجازات اعدام، اعدام نوجوانان، و ادامه اذیت و آزار اقلیتهای مذهبی در ایران می‌افزاید:‌ انگلستان برای حفظ فهرست بیش از 70نفر از مقامات رژیم که بخاطر نقض حقوق‌بشر تحت تحریمهای بین‌المللی قرار گرفته‌اند، اقدام کرده است و همچنین از حمایت کنندگان قطعنامه محکومیت رژیم در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل‌متحد بخاطر نقض حقوق‌بشر در ایران بوده است.

وزارت خارجه انگلستان در پایان گزارش وضعیت حقوق‌بشر در ایران تأکید می‌کند:‌ما از تجدید حکم مأموریت گزارشگر ویژه سازمان ملل‌متحد برای ایران استقبال می‌کنیم.

واکنشهای هراس‌آلود آخوندها
دیکتاتوری آخوندی در قبال گزارش وزارت‌خارجه انگلستان واکنشی ترس‌آلود نشان داد.

سپاه پاسداران با سوز و گداز از این گزارش نوشت: دولت انگلیس در گزارشی سراسر مداخله‌جویانه مدعی شد وضعیت حقوق‌بشر ایران هم‌چنان منشأء نگرانی بوده و تغییر محسوسی در امور بانوان یا اقلیت‌های مذهبی مشاهده نمی‌شود. (منبع: فارس ۶/۵/۹۵)

دستگاه قضایی خامنه‌ای در واکنشی مضحک اعلام کرد با گزارشی در زمینه وضعیت اسفناک حقوق‌بشر در انگلستان به این گزارش پاسخ خواهد داد. (منبع: فارس ۶/۵/۹۵)

رسانه‌های حکومتی نیز از ربط دادن وضعیت حقوق‌بشر و برجام در گزارش وزارت‌خارجه انگلستان ابراز وحشت کردند و نوشتند: با بالا گرفتن موضوع اجرای برجام، بار دیگر مسأله هجمه حقوق‌بشری علیه (نظام) کلید خورده است و راهبرد رسانه‌یی کشورهای غربی برای گره زدن موضوع توافق هسته‌یی با وضعیت حقوق‌بشر ایران اسلامی در دستور کار قرار گرفته است... حریف می‌پندارد با پیگیری موازی این دو موضوع-برجام و حقوق‌بشر- می‌تواند پروژه نفوذ و مهار (نظام) در شیوه نوین را با تاکتیکهای چند لایه و پیچیده عملیاتی کند. (منبع: سایت الف ۶/۵/۹۵)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/746cb2fb-6a9d-481b-b404-818a13c3d1c6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات