728 x 90

-

دفن شهدای قتل‌عام سی هزار زندانی سیاسی در سال ۶۷ در گورهای جمعی + تصاویر

-

 -
-
شهدای قتل‌عام سی هزار زندانی سیاسی سال ۶۷ به دست خمینی جلاد، در گورهای جمعی در نقاط مختلف میهنمان مظلومانه و گمنام به خاک سپرده شدند.
 
 
از جمله در بهشت زهرای تهران و همچنین در خاوران، در 20کیلومتری جنوب شرق تهران، در نزدیکی شهرک خاورشهر قرار دارد.

 

 
در کرج - گورستان بهشت‌سکینه: این گورستان واقع در کیلومتر4 اتوبان کرج ـ قزوین، در نزدیکی زندان قزلحصار و گوهردشت واقع شده است. گفته می‌شود تعدادی از تیرباران‌شدگان زندانهای قزلحصار و گوهردشت را به‌صورت گمنام در یکی از قطعات این گورستان دفن کرده‌اند. اما جانیان رژیم آخوندی هیچ‌گونه ردی از جانباختگان دفن شده در این گورستان را نمی‌دادند.

 

 
در اصفهان - باغ‌رضوان آرامگاه بسیاری از شهدای این شهر است؛ که در جریان قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال 67 در زندان اصفهان به‌ طور جمعی اعدام شدند.

 

 


در مشهد - بهشت‌رضا در کیلومتر 12 جاده مشهد به نیشابور در جنوب‌شرقی شهر مشهد احداث شده است. این گورستان از شمال‌غربی به زیارتگاه «خواجه اباصلت» و از جنوب شرقی به موازات جاده نیشابور در مساحتی بالغ بر 4000 متر مربع امتداد یافته است. ارتفاعات معروف به «خواجه مراد» در جنوب‌غربی گورستان در فاصله تقریبی 5 کیلومتر مشرف بر جاده و گورستان بهشت‌رضا است.

 

 
 
در سمنان: دست‌اندرکاران قتل‌عام زندانیان سیاسی در این شهر شبانه تعدادی از زندانیان را به‌صورت جمعی در محلی حوالی روستاهای سمنان دفن کردند.

در رشت - قطعه‌یی در انتهای قطعه هنرمندان در تازه آباد رشت محل دفن شهدای قتل‌عام زندانیان در این شهر است.

منجیل: در دو کیلومتری غرب جاده تهران - رشت که بیش از ۸۰ زندانی سیاسی قتل‌عام شده در آن دفن شده‌اند. این محل در یک بارندگی شدید منطقه‌یی در دیماه ۱۳۶۷ کشف شد.

گرمسار: دژخیمان خمینی جلاد با شتابزدگی برای پوشاندن جنایت هولناک قتل‌عام، شبانه چند کامیون پر از اجساد اعدام شدگان را به بیابانهای اطراف گرمسار آورده و در گورهای جمعی بزرگ دفن کردند.

و در لاهیجان: در نزدیکی دریا انتهای خیابان شهدای فعلی, یک کیلومتری دریا سمت چپ خیابان روبه‌روی شهرک موسوم به بهشتی، در یک زمین ماسه زار که حدود ۵۰۰ متر به سمت دریا می‌رود یکی از محلهای گورهای جمعی است.
 
 
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/65634893-1555-4793-9a94-973cf20852b0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات