728 x 90

حقوقهاى نجومى,فساد اقتصادى,

قاچاق کالا آن ‌روی سکة چپاولهای نجومی در بستر جنگ انتخابات

-

فیشهای نجومی
فیشهای نجومی
در بستر جنگ هژمونی برای قبضهٴ قدرت در نمایش انتخابات 96، باند خامنه‌ای با رو کردن فیشهای نجومی حملات گسترده‌یی را به دولت حسن روحانی کرد، این جنگ از روزهای پایانی هفته ابعاد جدیدی پیدا کرد.

گزارشی در این زمینه:
در روزهای 27 و 28تیرماه حملات رسانه‌های باند خامنه‌ای، به قراردادهای نفتی در دولت حسن روحانی اوج گرفت و با اعلام تداوم «خام فروشی» خبر از بازگشت دلالان نفتی در باند روحانی را دادند. و در مورد فیش‌های نجومی در وزارت نفت از جمله نوشتند: «وزیر نفت بخشنامه‌یی برای پرداخت حداکثر حقوق به معاونان خود ابلاغ کرد، بر اساس این بخشنامه سقف حقوق پرداختی به کارکنان در شمال 19 میلیون تومان و در جنوب- با احتساب 30 درصد کار در شرایط سخت- 24 میلیون و 700هزار تومان است» (روزنامه حکومتی وطن امروز 29تیر)

روز 30تیر آخوند روحانی آخوند روحانی در پاتک به باند رقیب از فرصت نمایش حکومتی تحت عنوان «نخستین اجلاس جهانی شوراها و شهرداران ۲۰۱۶» استفاده کرد و پاسدار قالیباف را به‌خاطر چپاولهای نجومی شهرداری مورد حمله قرار داد و گفت: «به همان میزان که اتکای کشور به درآمد نفتی مضر است از آن زیانبارتر، اتکای درآمد شهرداریها به فروش تراکم است و برای این کار همان‌طور که باید بودجه کشور از درآمد نفتی جدا شود و درآمدهای نفتی در مسیر سرمایه‌گذاریهای ماندگار در کشور هزینه شود از آن طرف هم باید منابع درآمد پایدار و سالمی برای اداره شهرها ایجاد شود» .

روز 31تیر رسانه‌های باند ولی‌فقیه از کشف یک محموله قاچاق در استان هرمزگان خبر دادند که با استفاده از امکانات دولت حسن روحانی بوده است. این اقدام را هم «کشف بزرگترین محموله قاچاق کشور» نام نهادند که «با استفاده از اسناد جعلی و نفوذ در برخی سازمانها و ادارات مرتبط و همچنین پرداخت رشوه اقدام به قاچاق کالا می‌کردند» . (ارگان بسیج ضد‌مردمی ”جوان ”31تیر)

ارگان بسیج ضدمردمی (جوان) با حمله به دولت حسن روحانی نوشت «فساد اقتصادی» در «بخش هایی از بدنه اجرایی و مدیریتی کشور لانه گزیده است» .

به دنبال این اعلام، سایتها، روزنامه‌ها و صدا و سیمای رژیم وابسته به باند خامنه‌ای نوع دیگری از قاچاق کالا را علیه دولت روحانی رو کردند.

تلویزیون رژیم-1مرداد: از مجموعه شرکتهایی که در ایران حالا دارند تلفن همراه می‌فروشند، مجموعاً سه یا 4 شرکت هستند که نمایندگی رسمی دارند، و بقیه نمایندگی رسمی و حتی نمایندگی غیرمستقیم رسمی هم ندارند. .. بعضی فعالان بازار تلفن همراه که تمایل به حضور در مقابل دوربین 2030 نداشتند حتی از سهم بالای قاچاق در بین گوشیهای دارای نمایندگی به ما گفتند 90درصد گوشی هایی که در بازار است جنس قاچاق است.

کیهان خامنه‌ای هم در واکنش به روحانی به چپاولهای «مناطق آزاد» که حیاط خلوت باند رفسنجانی روحانی هستند پرداخت و از جمله نوشت: «با معافیت از عوارض سالانه یک میلیارد دلار از درآمد کشور در مناطق آزاد از دست می‌رود» (کیهان ولی‌فقیه2مرداد)

سایر سایتهای حکومتی با باز تکرار خبرهای روزهای قبل موجی از حملات باندی را با تأکید بر دستگیری عوامل دولت حسن روحانی آغاز کردند:
خبرگزاری حکومتی ایسکانیوز: 30تیر: ”توانستیم 43 کانتینر که حاوی اسباب بازی، لوازم حصیری دکوری، گیربکس صنعتی و... را شناسایی کنیم. این کانتینرها بدون این‌که به گمرک اظهار شوند با استفاده از جعل اسناد و تبانی با یکی از سازمانهای مستقر در مبادی رسمی که توسط دو شرکت بازرگانی خارج شده بود کشف ارزش کالاهای کشف شده حدود 23 میلیارد تومان بوده است ”.

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس- 29تیر: ”پلیس استان هرمزگان موفق شد محموله‌یی از کالای قاچاق در قالب 210 کانتینر به ارزش بیش از 190 میلیارد تومان را کشف و ضبط کند. تعداد ٢٣ فرد مرتبط با این باند از دستگاههای مختلف شناسایی شدند که در حال حاضر احضار شده‌اند “.

تلویزیون رژیم – 30تیر: ”پارسال مقادیر زیادی کالای قاچاق به ارزش بیش از هفتصد میلیارد تومان در هرمزگان کشف شده بود. از ابتدای سال تا کنون بیش از 300میلیارد کالای قاچاق در استان هرمزگان کشف شده است “.

رو کردن قاچاقهای نجومی باند رفسنجانی روحانی از مبادی رسمی در حالی است که به قاچاق سپاه پاسداران و سایر نهادهای تحت‌امر خامنه‌ای توسط مقامات حکومتی در طول سالیان اذعان شده است، مهدی کروبی در زمان ریاست بر مجلس ارتجاع گفت: سپاه ۶۰ اسکله غیرمجاز در جنوب کشور ایجاد کرده؛ پاسدار قالیباف در سال ۱۳۸۳ و در مقام رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از فعالیت ۳۷ اسکله غیرمجاز خبر داد؛ دولت احمدی‌نژاد در سال ۱۳۸۵ از وجود ۲۴ اسکله غیرمجاز در کشور سخن گفت؛ و بعدتر در انتهای عمر دولت وی، معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعداد اسکله‎هایی را که تحت نظارت نهادهای دولتی نیستند ۱۶۷ مورد اعلام کرد. در حالی که این رویارویی باندی گسترش می‌یابد، بیش از پیش روشن می‌شود نظام ولایت تا چه میزان با فساد و تبهکاری عجین است و دیگر سرپوش گذاشتن بر این فساد بزرگ و مهار ابعاد اجتماعی آن را ندارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3ddfd348-ab68-4fb7-b652-984320527c81"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات