728 x 90

فساد اقتصادی,حقوقهای نجومی,

حقوق‌های نجومی و کاهش ۱۵۷ درصدی قدرت خرید کارگران

-

حقوقهای نجومی-آرشیو
حقوقهای نجومی-آرشیو
بنا بر اعتراف رسانه‌های رژیم قدرت خرید کارگران طی سه سال گذشته کاهش ۱۵۷درصدی داشته است، در حالی که طی این سالها افزایش حقوق ۵۶درصد و به شرح زیر بوده است:
افزایش حقوق در سال ۹۳:۲۵ درصد
افزایش حقوق در سال ۹۴:۱۷ درصد
افزایش حقوق در سال ۹۵:۱۴ درصد
در چنین شرایطی است که کارگران ایران با گرفتن کمتر از 812هزار تومان زیر خطا بقا زندگی می‌کنند.

افزایش هزینه زندگی کارگران در شرایطی است که بسیاری از آنان به‌دلیل عدم ثبات شغلی در رنج و مشقت هستند. آنچه که بیش از همه قدرت خرید کارگران را هدف قرار داده، رشد قیمتهای سبد کالای معیشتی است که در کسری بودجه ماهیانه خود را نشان می‌دهد. همچنین قیمت سبد معیشت خانواده کارگری با تورم اعلام شده همخوانی ندارد. درنتیجه کاهش قدرت خرید، اقلام سبد مصرفی آنها کاهش یافته، روند تغذیه مختل گشته و عموم خانوارهای کارگری آسیب پذیر شده‌اند.

وضعیت سخت معیشت کارگران و کاهش هولناک قدرت خرید آنان در شرایطی است که به گزارش خبرگزاری نیروی تروریستی قدس (تسنیم) 4تیر95، حقوق 14 مدیر دولتی معادل حقوق 490هزار کارگر است.

این خبرگزاری حکومتی در ادامه افشاگریش در مورد حقوق های چند صد میلیونی مدیران دولتی و کارگزاران نظام آخوندی و مقایسه وضعیت حقوق آنان با حقوق کارگران می‌نویسد: ”با ۹ میلیارد تومان حقوق و وامی که ۱۶ مدیر دولتی سال گذشته دریافت کردند، می شد حق مسکن ۴۹۰ هزار کارگر را دو برابر افزایش داد و یا یارانه ۲۰۰ هزار خانوار ایرانی را پرداخت کرد“.

عدم ثبات شغلی نیز مشکل دیگری برای کارگران است، زیراهیچ تضمینی برای اخراج نکردن کارگران با ۲۰ سال سابقه کار وجود ندارد و این مهمترین دل‌نگرانی آنها است.

تضییع حقوق کارگران و سخت شدن معیشت آنان در شرایطی است که این روزها طشت رسوایی فیش حقوقهای نجومی از بام افتاده است.

دریافت کنندگان حقوق های نجومی در جریان مسافرتهای تفریحی خود به خارج کشور ریخت‌وپاش را به حدی رسانده‌اند که باند چپاولگر مقابل که خود نیز کارنامه فساد و چپاول میلیاردها دلاری یدک می‌کشد، در جریان جنگ قدرت آن را حربه‌ای علیه باند رفسنجانی – روحانی کرده است.

کیهان خامنه‌ای 2مرداد 95 به ریخت و پاش یکی از دریافت کنندگان حقوق نجومی به خارج کشور اشاره کرده و نوشته است: ”هزینه بیش از 944 میلیون ریالی رستگار سرخه‌ای برای اقامت در هتل‌های مجلل و خریدهای میلیونی، اقامت در اتاق 500 متری در هتل مجلل Presidential Suite (هر شب 5هزار دلار) اجاره خودرو لیموزین و بادیگارد شخصی از جیب مردم و بیت‌المال تنها گوشه‌یی از زندگی ‌اشرافی این مدیر دولتی است.

همچنین طبق یک فاکتور که ریز حساب اقامت رستگار سرخه‌ای و ناصر شاهین‌فر معاون وی در تاریخ دوم تا چهارم سپتامبر 2015 (یازدهم تا سیزدهم شهریور 1394) در هتل پنج ستاره

GRand Hyatt دوبی است وی فقط برای برخی وعده‌های غذایی خود نزدیک به 600هزار تومان! هزینه کرده است.

طبق یک سند دیگر اقامت آقای رستگار سرخه‌ای در هتل پالاس دوبی از تاریخ 12 اکتبر 2015 تا فردای همان روز 18079 درهم هزینه داشته است؛ این رقم با احتساب درهم 9700 ریالی، مبلغی معادل 175 میلیون و 536هزار و 630 ریال می‌شود! “

اگر چه کاهش قدرت خرید 157 درصدی کارگران و ستمی که در حاکمیت ولایت‌فقیه بر آنها می‌رود واقعی است، و کارگران زیر خط بقا زندگی می‌کنند، اما رسانه‌ها و مهره‌های رژیم با هر انگیزه‌یی به آن بپردازند نمی‌توانند ابعاد ستمی که بر کارگران و خانواده‌های آنان می‌رود را بازگو کنند، چرا که درد باندهای درونی رژیم از بیان و افشای دزدیها و غارتگریهای همدیگر، نه از سر دلسوزی برای مردم، که خود اصلی‌ترین غارتگران اموال مردمند، بلکه در راستای جنگ قدرت بر سر کسب کرسی ریاست‌جمهوری رژیم در جریان خیمه‌شب بازی انتخابات در سال 96 است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bc971947-57bf-4d9b-8677-a251f3320ad9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات