728 x 90

دماى كره زمين,

بالاترین درجه حرارت روی کره زمین در کویت + تصویر

-

 -
-
روز چهارشنبه گذشته یک روز تاریخی برای کویت بود و بالاترین درجه حرارت کره زمین در این کشور به ثبت رسید. به گزارش سازمان هواشناسی جهانی، در این روز درجه حرارت کویت به 54 درجه سانتی گراد یا 129 درجه فارنهایت رسید و این بالاترین درجه حرارت ثبت شده در جهان است.

عیسی رمضان، کارشناس هواشناسی اداره هواپیمایی کشوری کویت، در حساب تویتری خود درجه حرارت مناطق مختلف کشور کویت را منتشر کرده است، و بر اساس این لیست منطقه "مطربه" در شمال غربی کویت در نزدیکی مرز عراق 54 درجه ثبت شده است.

بالاترین درجه حرارتی که تا کنون ثبت شده مربوط به 10 ژوئیه سال 1913 است که در "دره مرگ" در ایالت کالیفرنیا بوده است. اما هواشناسی نوین این درجه حرارت را که با ابزارهای قدیمی ثبت شده چندان مورد اعتماد نمی‌داند.
 


یک رکورد دیگر نیز در 13سپتامبر 1922 در کشور لیبی به ثبت رسیده که 58 درجه سانتیگراد یا ۱۳۶.۴ درجه فارنهایت است. اما به گزارش سازمان جهانی هواشناسی، این درجه حرارت که 90سال پیش در یک پادگان نظامی ایتالیایی ثبت شده "صحیح" نمی‌باشد.

راندی سیروینی، استاد دانشگاه آریزونای آمریکا و مسئول ثبت درجه حرارت مناطق مختلف، معتقد است درجه ثبت شده در کشور لیبی با دستگاههایی اندازه‌گیری شده که درجه حرارت را بیشتر از آنچه هست نشان می‌داده است.

کریستوفر بارت، مورخ معروف هواشناسی، روز شنبه به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که کتاب گینس ضمن ثبت کشور کویت بخاطر بالاترین درجه حرارت در روز چهارشنبه گذشته، شهر بصره را نیز به‌عنوان گرمترین نقطه بعدی با درجه حرارت ۵۳.۹ سانتیگراد یا 129 درجه فارنهایت ثبت کرده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/255e1ba5-9639-417a-91d9-e152787bc089"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات