728 x 90

آرژانتين,

عکاظ: آرژانتین از مالزی و سنگاپور خواستار دستگیری مشاور رهبر شد

-

انفجار آمیا در آرژانتین
انفجار آمیا در آرژانتین
به اتهام دست داشتن در بمبگذاری بوینس آیرس، آرژانتین از مالزی و سنگاپور خواستار دستگیری مشاور رهبر شد

«دادگاهی در آرژانتین از مقامات مالزی و سنگاپور خواستار دستگیری و تحویل علی اکبر ولایتی مشاور رهبر عالی علی خامنه‌ای در امور بین‌المللی شد. او از این دو کشور دیدار خواهد داشت، و او به دست داشتن در انفجار بوینس آیرس در سال 1994 متهم است.

بر اساس آنچه العربیه نت به‌نقل از خبرگزاری ”آسوشیتدپرس“ منتشر کرده، ”قاضی رودو لفو کانیکوبا کورال پس از اطلاعیهٴ خبر دیدار برنامه‌ریزی شده ولایتی به مالزی و سنگاپور برای اجرای سخنرانی از دو کشور خواستار تحویل این مقام شد.

مقامات آرژانتینی او با هشت مقام دیگر ایرانی که در میان آنها احمد وحیدی وزیر سابق دفاع و رفسنجانی رئیس‌جمهور سابق هم هستند، متهم می‌کنندکه در انفجار مرکز یهودیان ”آمیا“ در بوینس آیرس دست داشتند، که تلفات آن بالغ بر 85 کشته و 300 مجروح بود.

دادستان آرژانتین جراردو بولیسیتا سال گذشته رئیس‌جمهور قبلی کشور کریستینا کیرشنر در رابطه با دخالت او در پوشاندن نقش مقامات ایران در انفجار مرکز یهودی متهم کرد.

بولیستا جانشین دادستان کل، آلبرتو نیسمان که در ژانویهٴ 2015 کشته شد و همچنین به‌دنبال تحقیق انفجار مذکور، رسماً رئیس‌جمهور کریستینا کرشنر و وزیر خارجه آن ایکتور یمرمان را به دخالت در جلو گیری دادگاه مقامات مشکوک ایران در موضوع انفجار مرکز یهودی در بوینس آیرس در سال 1994 متهم کرد.

دادستان کل به‌صورت جلسه آلبرتو نیسمان دادستان سابق پیش از این‌که با گلوله در سرش در آپارتمانش در بوینس آیرس در 18 ژانویهٴ 2015 کشته شود، استناد کرده است. ».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/189e904f-88d3-46b8-b501-70a5022853f7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات