728 x 90

روابط ایران آمریکا,برجام، زهرخواران رژيم,

ژنرال ووتال: رفتار رژیم ایران بعد از توافق اتمی تغییری نکرده است

-

ژنرال جو ووتال فرمانده نیروهای آمریکایی در منطقه خاورمیانه،
ژنرال جو ووتال فرمانده نیروهای آمریکایی در منطقه خاورمیانه،
ژنرال جو ووتال فرمانده نیروهای آمریکایی در منطقه خاورمیانه، شمال آفریقا و آسیای مرکزی در مصاحبه با تلویزیون فاکس‌نیوز گفت: رفتار رژیم ایران به‌طور قابل ملاحظه‌یی در نتیجه توافق اتمی تغییر نکرده است و من به‌شدت از ادامه رفتار این رژیم نگرانم.

فاکس‌نیوز در این باره گزارش داد:
«چند روز بعد از سالگرد توافق اتمی رژیم ایران، سؤالات جدیدی در مورد توافق به‌وجود آمده است، این در زمانی که این رژیم، قطعنامه‌های سازمان ملل‌متحد را در مورد آزمایشات موشکی، نقض می‌کند. آسوشیتدپرس به یاداشتی محرمانه در توافقنامه اتمی دست یافته است که نشان می‌دهد رژیم ایران در نظر دارد غنی‌سازی اورانیوم را بعد از 10سال گسترش دهد. که این مدت 5سال زودتر از توافق اتمی است.

در کاهش زمانبندی… وزارت‌خارجه آمریکا در پاسخ گفت: «ما همواره روشن کرده‌ایم که زمان گریز اتمی بعد از سال دهم کاهش خواهد یافت» .

فاکس نیوز افزود متوجه شده است که رژیم ایران برای اولین بار موشک بالیستیکی را بر مبنای طراحی کره شمالی پرتاب کرده است. که در این آزمایش؛ موشک بلافاصله بعد از پرتاب منفجر شده است.

ژنرال جو ووتال گفت: رفتار رژیم ایران به‌طور قابل ملاحظه‌ای درنتیجه توافق اتمی تغییر نکرده است و من به‌شدت از ادامه رفتار آن نگرانم.

خبرنگار فاکس‌نیوز که بهمراه ژنرال جو ووتال به خاورمیانه سفر کرد. گفت: فرمانده نیروهای آمریکایی در منطقه، یک روز را در عرشه یواس اس نیواورلئانز بود، کشتی جنگی 684 فوتی با 1100 خدمه بر رفت و آمد تنگه هرمز نظارت دارد.

ژنرال ووتال می‌گوید به نفرات گفته است 5 قایق سریع سپاه پاسداران که یکی از آنان مسلح به 4 موشک ضد کشتی بود، کشتی آمریکایی را در 500 یاردی پراکنده کرده است.

در عرشه کشتی یو.اس.اس نیواورلئانز 700 نیروی تفنگدار دریایی می‌باشند که اگر فراخوانده شوند آماده اعزام به بنادر خلیج فارس هستند، .

مقامهای نیروی دریایی می‌گویند 90 درصد کنش واکنشهای آنها با رژیم ایران بر سر ایمنی است ولی آن 10 درصد باقیمانده است که توجه ژنرال ووتال را به خود جلب کرده است.

ژنرال ووتال می‌گوید: آنچه مرا نگران می‌کند این است که افراد زمان چندانی برای عمل متقابل ندارند، فکر می‌کنم آنچه که امروز یاد گرفته‌ایم این است که باید عمل مان حساب شده و در لحظه باشد.

فاکس نیوز افزود: «در ماه ژانویه رژیم ایران 10 ملوان را در 2قایق نیروی دریایی آمریکا به داخل آبهای ایران کشید. به نظر می‌رسد رژیم ایران باید به‌دلیل اسارت گرفتن ملوانان مورد حسابرسی قرار گیرد؟

ژنرال ووتال گفت: آنها باید بخاطر دستگیری ملوانان مورد حسابرسی قرارگیرند فکر می‌کنم این نقض قوانین پذیرفته شده، دریانوردی بوده است.

خبرنگار فاکس نیوزگفت: دخالتهای رژیم ایران در عراق ادامه دارد. اکنون یکصد هزار نیروی مورد حمایت رژیم ایران در عراق حضور دارند که ژنرال ووتال درفکر وضعیت سیاسی در این‌جا بعد از شکست شبه‌نظامیان داعش است.

خبرنگار پرسید: آیا مردم آمریکا انتظار نیروی بیشتری را دارند، زمانی که شکست شبه‌نظامیان داعش تمام شود؟

ژنرال ووتال پاسخ داد: ما احتمالاً ظرفیتهای بیشتری را که برای تکمیل اهدافمان نیاز خواهیم داشت، وارد خواهیم کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d2b0573f-9c9c-4f17-9c90-87dcc329b529"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات