728 x 90

حقوقهاى نجومى,فساد اقتصادى,

نشانه‌های تغییر فاز در جنگ قدرت

-

اختلاس و فساد در ايران تحت حاكميت آخوندها
اختلاس و فساد در ايران تحت حاكميت آخوندها
موضوع فیشهای نجومی و فساد بی‌سابقه در دیکتاتوری آخوندی، جنگ باندها را به نقاط اوج جدیدی رسانده است. مشخصاً دستگیری رئیس بانک ملت توسط اطلاعات سپاه و انعکاس آن در رسانه‌های رژیم، به‌روشنی بیانگر این وضعیت است.

سایت حکومتی راه دانا-30تیر: ”حسینعلی شهریاری با اشاره به دستگیری مدیرعامل معزول بانک ملت توسط سپاه پاسداران گفت: این اقدام قوه قضاییه و ورود سپاه برای دستگیری این فرد به موقع و به جا بود. شهریاری نزدیکان برخی از روسای جمهور را از آفتهای دولتها دانست و گفت: در خصوص آقای فریدون مسایل زیادی مطرح است که باید قوه قضاییه در این خصوص رسیدگی و شفاف سازی کند.

در مسائل بانکی انگشت اتهام به سوی حسین فریدون است باید مشخص شود برادر رئیس جمهور در این مسائل مالی دخل و تصرفی داشته است یا خیر در هر صورت حیثیت آقای روحانی به این موضوع بستگی دارد “.

جوان ارگان بسیج ضدمردمی (جوان) -31تیر: ”فرمانده کل سپاه خبر داد: رد پای سیاسیون در شبکه فساد اقتصادی “

خبرگزاری حکومتی میزان -31تیر- ”یکتا فرمانده قرارگاه خاتم الاوصیاء: در حال حاضر حرام خورها و رانت انقلاب خورده‌ها به میدان آمده‌اند. طبق فرموده مقام معظم رهبری نبرد عزم‌ها و اراده‌ها شروع شده و ما در پیچ مهم تاریخی قرار داریم. امروز هرچه می‌فهمیم باید عمل کنیم نبرد جدی شده... الآن در مرحله نفس‌گیر قرار داریم جنگ حرفه‌ای شده و باید کار عملیاتی انجام دهیم.

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس- 22تیر: ”طائب رئیس سازمان اطلاعات سپاه با تأکید بر این‌که "پشت‌پرده تخلفات اخیر را رصد می‌کنیم" ، متذکر شد: پرونده مفاسد اقتصادی کلان کشور در دستورکار سازمان اطلاعات سپاه است“.

سوالی که وجود دارد این است که آیا دستگیری رئیس سابق بانک ملت توسط اطلاعات سپاه در کادر همین پرونده حقوقهای نجومی بوده است و پیامدهای این دستگیری در درون رژیم چه می‌تواند باشد؟

واقعیت این است که در کادر همین چارچوب پرونده حقوقهای نجومی بوده؛ اگر ‌چه دستگیری به شکل ویژه و غیرمعمولی در کادر دستگاههای رژیم انجام شده چرا که دستور دستگیری را قضاییه داده، اما عامل اجرا اطلاعات سپاه بوده است. این در حالی است که ضابط قضاییه نیروی انتظامی است و نه سپاه، آن هم اطلاعات سپاه.

مهره‌های باند روحانی نسبت به این دستگیری واکنش نشان دادند. برای نمونه الیاس حضرتی در مورد دستگیری مدیرعامل معزول شده بانک ملت گفت که موضوع نباید سیاسی بشود و کاش سپاه وارد این موضوع نمی‌شد. وقتی او می‌گوید این موضوع نباید سیاسی بشود، این حرف معنی دارد. به‌ویژه‌ این‌که سیاسی کردن در فرهنگ آخوندها، برای آن چه در درون رژیم می‌گذرد، یعنی باندی کردن موضوع. بعد هم پاسدار جعفری به صحنه آمد و خط و نشانهای اساسی برای باند روحانی کشید. گفت این دستگیری شروع سلسله‌یی از دستگیریهاست و حالا شما صبر کنید «موانع داخلی برطرف و موتور انقلاب روشن شود، خواهیم دید که انقلاب در بُعد داخلی به فتح سنگرهای خود می‌پردازد» . منظورش روشن است، یک تهدید آشکار به قلع و قمع باند رقیب. رسانه‌های دیگر و حتی رسانه‌های خارجی گفتند که منظور جعفری از ادامه دستگیریها حسین فریدون، برادر حسن روحانی، رئیس‌جمهور آخوندهاست. به‌ویژه‌این‌که رئیس دستگیر شده بانک ملت با توصیهٴ او، یعنی حسین فریدون، به این سمت منصوب شده بود. حالا اگر شما حرفهای جعفری را در کنار حرفهای روز 27تیر روحانی در کرمانشاه قرار بدهید که باند رقیب را «دزدان اموال عمومی» معرفی کرد و قول داد که میلیاردها دلار پول‌های دزدیده شده را از «حلقوم‌شان بیرون بکشد»، طبعاً خیلی معنی دارد.

اما به‌رغم این‌که خامنه‌ای و روحانی تأکید کردند که بهتر است این پرونده زودتر جمع بشود و به آن دامن نزنند شاهد هستیم که برعکس، این مسأله هر روز اوج بیشتری می‌گیرد، در این صورت باید دید که کش پیدا کردن پیامدهای افشای حقوقهای نجومی چه معنایی دارد؟

واقعیت این است که کار به جاهای باریک کشیده است. در این رابطه هم رویارویی بین روحانی و جعفری، فرماندهٴ سپاه، به شکل کم سابقه‌یی ظاهر شده، هم هر دو به هم وعدهٴ برخوردهای جدی دادند. این درست است که هم خامنه‌ای و هم روحانی گفتند که موضوع فیشهای نجومی در سطح محدودی بوده و هشدار دادند که به آن دامن نزنید، اما هم خامنه‌ای و هم روحانی خودشان به‌شدت شروع به دامن زدن به آن کرده‌اند. خامنه‌ای مهره‌هایش را فرستاد که تازه‌ترینش پاسدار جعفری است و روز 31تیر هم فرماندهٴ قرارگاه ضد خاتم سپاه را وارد صحنه کرد؛ روحانی هم که خودش و رسانه‌ها و مهره‌هایش با هم در صحنه هستند.

طبیعی است در این بین این سؤال پیش بیاید که چرا وقتی هر دو هشدار می‌دهند که به این موضوع دامن نزنید ولی بعد مهره‌های خود را جلو می‌فرستند تا با این شدت به باند رقیب حمله کنند؟

در واقع موضوع فیشهای نجومی، هر چند تکان‌دهنده و واقعی است، اما برای باندهای نظام بهانه‌یی برای حمله به باند رقیب است. حالا چرا الآن این حملات شدت گرفته و مهارناپذیر شده؟ علت در یک کلام جنگ قدرت در بستر جنگ انتخابات 96 هست. خامنه‌ای می‌خواهد تا جاییکه می‌تواند باند روحانی-رفسنجانی را ضعیف کند تا در نمایش انتخابات 96 بتواند یک مهرهٴ خودش را به جای روحانی بنشاند؛ برای همین مجبور است این‌طور موضوع فساد نجومی باند روحانی را، رو کند. چون حساب می‌کند اگر در این کار موفق بشود، حتی شاید بتواند از طریق شورای نگهبان صلاحیت روحانی را زیر سؤال ببرد. البته اگر زورش برسد، و این را هم باید حساب کند که احتمالاً جنگی خطرناک راه بیفتد، در این شکاف ممکن است قیام بزرگ دیگری هم بیرون بزند. این اقدام خامنه‌ای برای حذف روحانی، برای روحانی و تمام باند رفسنجانی، حکم مرگ و زندگی را دارد. برای همین تلاش می‌کنند با زدن ضربه‌های جبران ناپذیر، دست باند خامنه‌ای را، از دنبال کردن چنین طرح و برنامه‌یی کوتاه کنند. برای همین این جنگ ادامه دارد و هر روز هم که به نمایش انتخابات 96 نزدیکتر می‌شویم، شدیدتر می‌شود.

حالا اگر قرار باشه باند خامنه‌ای دست به دستگیری اطرافیان روحانی بزند و روحانی هم اقدام به دست روکنی جدی و اساسی از دزدیهای اون باند بنماید، کار به کجا می‌کشد؟

در پاسخ باید گفت که این تشدید جنگ باندی، ممکن است در نقطه‌یی پوسته بشکند و به فاز حذف و تصفیهٴ باندی در درون رژیم منجر گردد. در این صورت رژیم به‌شدت ضعیف‌تر می‌شود و این خودش بهترین فرصت برای فرود آمدن ضربه نهایی توسط ارتش آزادی با همراهی ارتش بیکاران و گرسنگان است، مردم محرومی که اولین قربانیان این چپاولهای نجومی توسط باندهای رژیم ولایت‌فقیه هستند. به‌ویژه‌این‌که وقتی شکاف به این حد می‌رسد، خودش شرایط بیرون زدن قیام را فراهم می‌کند، که این هم نشانهٴ پایان نظام است. این را هم باید در نظر گرفت که در چنین شرایطی، رژیم هم‌چنان در باتلاق برجام گرفتار است و فشارهای خارجی هم در حال اوجگیری است و بیش از پیش رژیم را زمین‌گیر می‌کند. برای همین روز 31تیر، فرماندهٴ قرارگاه ضد خاتم سپاه رژیم به صحنه آمد و با نگرانی گفت: «در حال حاضر حرام خورها و رانت انقلاب خورده‌ها به میدان آمده‌اند… الآن در مرحله نفس‌گیر قرار داریم، جنگ حرفه‌ای شده... آتش دشمن سنگین است» .
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/19006240-2d07-4223-b3d3-9fc321588210"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات