728 x 90

تورم و گرانى,

افزایش ۹ درصدی قیمت روغن از امروز

-

گران شدن 9درصدی روغن
گران شدن 9درصدی روغن
کارگروه تنظیم بازار رژیم در 8 تیر سال جاری با افزایش 9 درصدی قیمت انواع روغن از اول مرداد موافقت کرده بود که از امروز یکم مرداد 95 قیمتهای جدید اجرایی می‌شود.

لازم به یادآوری است که گرانی مواد غذایی نیز مانند سایر اقلام مصرفی سیری صعودی در پیش گرفته است و سر بازایستادن ندارد. به‌طوریکه در روز 20آذر، روزنامه حکومتی اعتماد از قول بانک مرکزی آمار افزایش قیمت مواد خوراکی را به شرح زیر اعلام کرده بود:
افزایش 50 درصدی قیمت برنج در یک سال.
افزایش 5 درصدی قیمت گوجه فرنگی.
- افزایش 3/0درصدی قیمت ماست و شیر پاستوریزه طی یک هفته.
افزایش 4/0درصدی قیمت پنیر پاستوریزه طی یک هفته
افزایش 3/0درصدی قیمت تخم مرغ طی یک هفته
افزایش 4/0درصدی قیمت بادنجان و 8/6درصدی کدو سبز
افزایش 1/0درصدی بهای قند و شکر و 3/0درصدی چای خارجی
افزایش 22درصدی قیمت روغن نباتی نسبت به هفته مشابه سال قبل

این در شرایطی است که در ماههای پایانی سال 92 دولت حسن روحانی به شیوه احمدی‌نژادی بدون دنده و ترمز مدعی کاهش گرانیها شد و نرخ تورم را در آمار ساختگی خود از 42 درصد به 25 درصد رساند.
روزنامه حکومتی رسالت ارگان باند فاشیستی مؤتلفه در یکی از سرمقاله‌های خود در این مورد نوشت: ”کنترل و مهار نقدینگی باعث شده است تولید قفل شود و اکنون ”رکود“ بر اقتصاد کشور حاکم است. چیزی که مقامات اقتصادی دولت آن را انکار نمی‌کنند. در خصوص مهار تورم و گرانی‌ها هم هر چند نمی‌خواهیم در آمار و ارقام دولت تردید کنیم اما مردمی که این روزها در بازار مشغول خرید هستند، درجه صحت آمارهای دولتی را نمی‌توانند تأیید کنند“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/32b14696-1692-423a-b126-4716cc157e6b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات