728 x 90

تخريب آثار باستانى,

میدان تاریخی شهر همدان در میان شعله‌های آتش

-

میدان تاریخی شهر همدان در میان شعله‌های آتش
میدان تاریخی شهر همدان در میان شعله‌های آتش
پیش از ظهر پنجشنبه ۲۱ تیر میدان تاریخی همدان در آتش سوخت. سقف‌های تاریخی مغازه‌های پیرامون میدان فرو ریخت و دو طبقه تاریخی میدان هم در آتش‌سوزی از بین رفت.

یکی از فعالان میراث فرهنگی در همدان درباره آتش‌سوزی میدان تاریخی همدان گفت ”به‌دلیل آن که شهرداری همدان کوچه‌های اطراف میدان تاریخی شهر را به پارکینگ تبدیل کرده، مأموران آتش‌نشانی با تأخیر نیم‌ساعته به محل آتش‌سوزی رسیدند و میدان به کلی در آتش سوخت متأسفانه در این میدان تاریخی سیستم آبرسانی و اطفای حریق هم وجود ندارد“.

خاطر نشان می‌شود که در سال ۱۹۲۸ یک معمار آلمانی به نام کارل فریش میدان اصلی شهر همدان را طراحی کرد. شش خیابان با زاویه 60 درجه به این میدان منتهی می‌شوند و این شکل، شهر هر چقدر رشد کند، میدان تاریخی همدان مانند یک ستاره شش پر در مرکز آن قرار دارد. طراح آلمانی فضاهای سبز و پارک‌هایی در اطراف میدان برای شهروندان در نظر گرفته بود که به‌دلیل سیاستهای ضد‌مردمی حاکمیت آخوندی اکنون از آن فضاها کمتر نشانی باقی مانده. همچنین ماهیت تاریخی میدان نیز مخدوش شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/77323aed-d06d-4e3f-abaf-98ff0ed30ba1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات