728 x 90

اخبار اعتراضى,

اعتراض و اعتصاب در شهرهای اصفهان، تبریز، خوی، کرج و هفت تپه

-

بلاتکلیفی رانندگان  واعتراض  در گمرک رازی
بلاتکلیفی رانندگان واعتراض در گمرک رازی

اصفهان ـ اعتصاب کارگران کارخانه قند اصفهان

صبح روز چهارشنبه 30تیر 1395 کارگران کارخانه قند اصفهان به‌دلیل مشکلاتی که منجر به تعطیلی یک خط تولید دیگر در این کارخانه گشته و همچنین در اعتراض به پرداخت نشدن 3ماه حقوق، دست به اعتصاب در خطوط تولید کارخانه زدند. کارگران می‌گویند مشکلات موجود برای کارخانه‌های قند در کشور به‌دلیل کمبود شکر و واردات آن از سوی دولت کم نبود حالا گرانی قیمت شکر را هم باید به آن اضافه کنیم که اولین تبعات آن، تعطیلی یک خط تولید دیگر در این کارخانه و بیکاری جمعی دیگر از کارگران در کارخانه قند اصفهان می‌باشد. در اعتراضات قبلی کارگران، وعده رسیدگی به حقوق های پرداخت نشده و بیمه بیکاری آنها داده شده بود که با بالا رفتن مشکلات مالی کارخانه، حقوق تیرماه نیز بدان اضافه می‌شود.

تبریز ـ تجمع کارگران بازنشسته ریخته‌گری ماشین سازی تبریز مقابل اداره کار

عده‌ای از کارگران بازنشسته کارخانه «ریخته‌گری ماشین سازی تبریز» در روز چهارشنبه 30تیر با تجمع مقابل ساختمان اداره کار این شهر خواستار دریافت حقوق سابقه خدمت خود شدند.

خوی: بلاتکلیفی رانندگان و اعتراض در گمرک رازی

صبح روز چهارشنبه 30تیر 1395، ازدحام کامیون داران و برخی از تاجران و رابط های کارخانه‌ها در مقابل گمرک رازی واقع در شهرستان خوی از شهرهای استان آذربایجان غربی، در اعتراض به بلاتکلیفی خود منجر به حضور نیروهای امنیتی و مرزبانان در این محدوده شد.
بنا‌ به گزارش شاهد عینی در محل، مشکلات عبور و مرور در این محدوده در پی کودتا در ترکیه و مشکلات موقتی در گمرک ایران و حتی ترکیه رخ داده، اما بسیاری از کارخانه‌ها و کامیونهای باربری معتقدند که این اقدام در پایانه مرزی ایران، با قصد و غرض صورت گرفته و علت آن هم برهم زدن روابط تجاری با ترکیه می‌باشد.
بسیاری از رابطین کارخانه‌ها اعلام کردند که با مشتریان ترک خود در مورد امنیت بار ارسالی توافق کرده‌اند و خیلی از این محموله‌های صادراتی، تنها از جاده مشترک با ترکیه عبور خواهند کرد و مقصد دیگری دارند!.

کرج ـ اعتصاب پرسنل ایستگاه راه‌آهن

صبح روز چهارشنبه 30تیر 1395 کارکنان ایستگاه راه‌آهن کرج اعم از نظافت، انبار بارها، تأسیسات و کارکنان اداری، به‌دلیل نداشتن بیمه مناسب و طلب چند ماه حقوق پرداخت نشده، به مدت یک ساعت و سی دقیقه اعتصاب کردند. بنا‌ به گزارش دریافتی از این ایستگاه، کارگران بخش نظافت و انبارداری-باربری، تأسیسات، خواهان قرارداد مناسب با راه‌آهن برای تخصیص بیمه مناسب برای دوران بیکاری و بازنشستگی خود هستند. همچنین خواهان پرداحت 4ماه حقوق خود هستند. کارکنان داخلی ایستگاه و بخش فروش بلیط و اطلاعات و هماهنگی و همچنین کارکنان داخلی قطارها، نسبت به بیمه خود و 2ماه حقوق پرداخت نشده اعتراض کردند. پس از گذشت یک ساعت از این اعتصاب و بالا گرفتن اعتراضات مردمی نسبت به تأخیر در حرکت قطارها، مقامات حکومتی سراسیمه به صحنه آمده و قول پرداخت فوری مطالبات کارکنان را دادند.

هفت تپه خوزستان ـ تجمع اعتراضی کارگران اخراجی شرکت میان آب هفت تپه

روز سه‌شنبه ۲۹ تیرماه ۹۵ جمعی از کارگران اخراجی شرکت میان آب هفت‌تپه تجمع اعتراضی برگزار کردند. کارگران همراه با خانواده‌های خود در دربهای ورودی تجمع کرده و مانع از ورود و خروج افراد به این شرکت شده‌اند. همچین مسیر کانال آب مزارع که از سمت روستای گطیش به سوی مزارع این شرکت می‌رفت توسط کارگران تا ساعتهایی بسته شده بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bf2a5c1f-4bb2-49c8-9d28-19ee356491eb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات