728 x 90

بحران اقتصادى ايران,

نابودی ناوگان هوایی ایران در حاکمیت آخوندها

-

ایران ایر
ایران ایر
شرکت هواپیمایی ایران‌ایر 51سال پیش در اسفند 1340 با نام اصلی «هواپیمایی ملی ایران» با نام اختصاری «هما» و با ادغام دو شرکت هواپیمایی ایرانیَن‌ ایرویز و پرشیَن ایرویز و با هدف ایجاد یک خط هوایی ملی تشکیل شد.

اولین پرواز ایران‌ایر با هواپیمای جت در سال 1344 با استفاده از یک فروند بویینگ 727 در مسیر تهران ـ بیروت انجام شد. پس از آن شرکت ایران‌ایر تصمیم گرفت تمام ناوگان خود را به هواپیماهای جت تبدیل کند. در میانه‌ی دهه‌ی هفتاد میلادی، این شرکت هواپیمایی، از موفق‌ترین مجموعه‌های حمل و نقل هوایی در جهان بود و روزانه پروازهای بدون توقف زیادی به قاره‌ی اروپا داشت به‌طوری که در این دوره تنها در مسیر تهران ـ لندن بیش از 30 پرواز هفتگی انجام می‌داد.

رژیم ایران و فرسوده‌ترین ناوگان هوایی جهان:

با این پیشینه ابتدایی به موجودیت فعلی صنعت هوایی ایران بعد از سرقت انقلاب ضدسلطنتی مردم ایران می‌پردازیم که به دلایل مختلف از جمله تحریم‌های بین‌المللی، فرار مغزها و نیروهای متخصص که تماماً محصول حاکمیت ننگین آخوندی می‌باشد، به جای صرف دارایی و سرمایه‌های ملی مردم در راستای بهبود ساختارهای زیر بنایی کشور از جمله وضعیت هواپیمایی کشور، همه چیز را خرج غارتگریها و حفظ قدرت و حکومت خود از طریق صدور ارتجاع و تروریسم و جنگ‌افروزی کرد، بصورتی که در حال حاضر ناوگان هوایی ایران یکی از فرسوده‌ترین ناوگانهای جهان است و بیشترین آمار سقوط هواپیما در جهان را از آن خود کرده است.

بجاست در همین جا به گفته یکی از مدیران شرکتهای هواپیمایی ایران در سال ۹۲ اشاره شود که اعلام کرد: ۶۰ درصد از هواپیماهای ایران زمین‌گیر شده‌اند و بعبارتی حدود ۱۳۰ هواپیما به‌دلیل نیاز به قطعات یدکی زمین‌گیر شده‌اند.

و یا در نمونه‌ای دیگر علی‌محمد نوریان قائم‌مقام وزیر راه رژیم آخوندی 22مرداد93 ضمن اعتراف به این‌که کل ناوگان هوایی رژیم فرسوده و زمین‌گیر است گفت: از 240 فروند هواپیمای موجود، 105 فروند آن زمینگیر هستند و با این وضعیت ناوگان، نمی‌توان رقابت جهانی داشت.

و این در حالی است که برآورد سازمان هوانوردی تجاری و غیرنظامی ایران (CAO) نشان می‌دهد این کشور برای تأمین نیازهای بازار داخلی با توجه به جمعیت ۸۰ میلیونی‌اش، سالانه به حدود ۸۰ تا ۹۰ هواپیمای جدید طی پنج سال آینده و ۵۵۰ هواپیما در یک دهه نیاز دارد. (روزنامه حکومتی دنیای اقتصاد)

اعتراف به نابودی صنعت هوایی کشور:

در ارتباط با نابودی صنعت هوایی کشور روزنامه حکومتی اعتما‌د21مرداد93 نوشت: «کهنه‌ترین هواپیماهای دنیا در ایران پرواز می‌کنند... متوسط عمر ناوگان هواپیمایی در ایران بالای 20سال است در حالی که استاندارد جهانی کمتر از 10 و حتی 5سال است... بر اساس اطلاعات سازمان مشاوره هوانوردی انگلیس، ایران 189 هواپیما در ناوگان فعلی خود دارد که به‌طور متوسط عمر 22ساله دارد؛ همچنین این کشور 76 هواپیمای ذخیره با عمر متوسط 24سال دارد... این در حالی است که سن استاندارد یک ناوگان هوایی تنها 6سال است» .

باز هم بر اساس آمارهای سازمان هوایی کشور از ابتدای انقلاب سال ۱۳۵۷ تا سال ۱۳۹۰، در ۱۴ سال گذشته، بیش از ۲۰۰ سانحه هوایی در ایران روی داده که در آن حدود ۲۰۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

منع پرواز هواپیماهای رژیم آخوندی به اروپا توسط اتحادیه اروپا

گستردگی استهلاک و نابودی صنعت هوایی بقدری بالا بود که سر انجام اتحادیه اروپا برای سلامتی اتباع خود و جلوگیری از هر گونه ضایعه، اجازه پرواز در اروپا را از هواپیمای رژیم آخوندی سلب کرد. در همین زمینه خبرگزاری سپاه پاسداران موسوم به فارس روز یکشنبه 30خرداد به ممنوعیت پرواز هواپیماهای رژیم آخوندی به اتحادیه اروپا اعتراف کرد و اعلام کرد: «با وجود مجوز اتحادیه اروپا برای بازگشت هواپیماهای ایران به آسمان اروپا، نیمی از ناوگان هوایی ایران را هواپیماهای بوئینگ 747 و فوکر 100 تشکیل می‌دهد که اجازه پرواز در اروپا را ندارند» .
بنا‌ به این گزارش، ناوگان ایران‌ایر 46 هواپیما دارد که عمر آنها به‌طور متوسط به 27سال می‌رسد و حتی برخی بوئینگ‌های 747 در این ناوگان عمری 40ساله دارند. از اینرو این خط هوایی اغلب دریافتن قطعات اضافی مناسب برای هواپیماهای خود با مشکل روبه‌رو است. افزایش سوانح هوایی ناشی از مشکلات فنی برای هواپیماهای ایران در سال 2010 سبب شد تا اتحادیه اروپا، پرواز اکثر هواپیماهای این شرکت را ممنوع کند.

شکست رژیم ایران در بازسازی ناوگان هوایی بعد از زهر خواران اتمی:

حاکمیت آخوندی بعد از زهر اتمی تلاش داشت که با گشودن بازار ایران بر روی کشورهای غربی این بحران را تا حد رفع و رجوع کند. در این رابطه فضایی ایجاد کرد که بین شرکتهای هواپیمایی خارجی برای ورود به بازار ایران رقابت شدت گرفته است؛ اما در این زمینه نیز ورشگستکی و بن‌بست هر دو جناح آخوندها آن‌قدر بالا گرفت که خود ناچار به اعتراف شکست شدند:
به‌عنوان مثال پاسدار علیرضا زاکانی عضو مجلس ارتجاع و رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس رژیم، در نمایش جمعه امروز تهران 3 اردیبهشت95 گفت:
«بنده ناظر بر برجام صحبت نمی‌کنم، بلکه به بعد از برجام تکیه دارم، چرا باید رئیس‌جمهور محترم با زحمت و وقت‌گذاری در فرانسه با شرکت ایرباس ملاقات کند و آنها مجاب شوند که ۱۰.۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری انجام دهند و ۱۰۸ هواپیما برای نوسازی ناوگان هواپیمایی ایران به ما داده شود، اما دریغ از یک هواپیما؛ آنها رسماً اعلام می‌کنند که آمریکایی‌ها سهامدارند و تهدید می‌کنند. ما نیز باید نگاه واقع‌بینانه‌ای داشته باشیم و آمریکا را در هیبت یک دشمن ببینیم، نه در هیبت یک دوست» .

در مقابل باند روحانی و رفسنجانی تمام تلاش خود را کرد در برابر باند رقیب از این مسأله به‌عنوان یک برگ استفاده کند

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی ایران روز شنبه ۲۶ دیماه گفت برای خرید ۱۱۴ هواپیما با شرکت ایرباس «توافق شده» و این هواپیما‌ها پس از اجرای توافق اتمی وین و رفع تحریم‌های غرب علیه ایران به تدریج وارد ناوگان هوایی می‌شوند» .

و یا در جایی دیگر باز هم همین آخوندی وزیر راه و شهرسازی دولت روحانی در مورد تعداد هواپیماهای خریداری شده گفت: «در مجموع ۱۱۸ فروند هواپیما شامل، ۴۵ فروند ایرباس ۳۲۰، ۴۵ فروند ایرباس از سری ۳۳۰ و ۱۶ فروند ایرباس ۳۵۰ و همچنین ۱۲ فروند ایرباس ۳۸۰ خریداری کردیم» (باشگاه خبرنگاران جوان رژیم ـ 10بهمن 94).

آخوند حسن روحانی، نیز در این رابطه گفت: مردم ایران مستحق ناوگان کهنه حمل و نقل هوایی، ریلی و زمینی نیستند

در یک نمونه دیگر علی عابد‌زاده، رئیس سازمان هواپیمایی رژیم اواخر خرداد امسال از «توافق مکتوب» با شرکت هواپیماسازی بوئینگ برای خرید 100 هواپیمای مسافربری خبر داد و گفت نهایی شدن قراردادها با «بوئینگ» و «ایرباس» منتظر مجوز وزارت خزانه‌داری آمریکا است.

به گفته رئیس سازمان هواپیمایی کشوری هواپیماهای توافق شده قرار است از طریق فاینانس در اختیار ایران قرار گیرد.

و در این زمینه مهره‌های رژیم آن‌قدر صحبت کردند که حتی در مطبوعات جهان از سوی شرکت بوئینگ اعلام کردند که تفاهم‌نامه فروش هواپیما به ایران با اتکاء به مجوز دولت آمریکا توسط شرکت بوئینگ امضا شده است و در همین رابطه خبرگزاری ایسنا وابسته به سپاه پاسداران رژیم نوشت: «تصمیم مشترک بوئینگ و هما (هواپیمایی ملی ایران) پس از چند دور مذاکره فشرده بین طرفین گرفته شده و تفاهم‌نامه خرید در خرداد امضا شد» .

این همه جار و جنجال در حالی بود که مقامات بوئینگ از ابتدا مشخص کرده بودند که هر گونه توافق منوط به تأیید دولت آمریکا می‌باشد.

مخالفت مجلس نمایندگان آمریکا با فروش هواپیماهای بوئینگ به ایران:

با توجه به سابقه رژیم در استفاده از حمل ونقل هوایی برای ارسال نیرو و سلاح به کشورهای منطقه و به‌طور مشخص سوریه مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را به تصویب رساندند که هدف از آن جلوگیری از فروش هواپیماهای بوئینگ به ایران است. به گوشه‌یی از افشاگریهای نمایندگان مجلس آمریکا در همین رابطه نگاهی کوتاه می‌اندازیم:
براد شرمن نماینده کنگره آمریکا در جلسه استماع کمیته مالی منع فروش بویینگ به رژیم ایران، با فروش بوئینگ به رژیم ایران مخالفت کرد و گفت: هیچ چیزی در توافقنامه اتمی, احتمال این‌که ما تا آنجا پیش برویم که به یکی از کشورهای حامی تروریسم پول قرض بدهیم, به میان نمی‌آورد… 3 کشور وجود دارند که حامی دولتی تروریسم هستند. دوتا از آنها سوریه و سودان هستند که هیچ بانکی به آنها وام نمی‌دهد. بنابراین یک کشور هست که ما باید به‌عنوان حامی دولتی تروریسم, با آن برخورد کنیم, چرا نباید گذاشت چنین وامی بگیرد؟ …
صدها هزار سوری کشته شده‌اند. بخش اعظم این کشور, یا آواره شده‌اند و یا در حال ترک کشور می‌باشند. اجساد کسانی که جان خود را به خطر می‌اندازند تا از رژیم اسد بگریزند در کنار سواحل یونان پیدا می‌شوند, رژیمی که توسط آدم کشان و پول و تسلیحاتی که توسط رژیم ایران به دمشق منتقل می‌شوند, در قدرت باقی مانده است. بنابراین, ما مجبور نیستیم که این تروریسم را تأمین مالی کنیم, ما به انجام این کار تعهدی نداریم. حتی اگر قرار باشد در سخت‌ترین حالت ,تابع برجام باشیم, باز نباید بانکهای خودمان را در معرض این خطر قرار بدهیم» .

پیتر روسکام عضو جمهوریخواه کنگره آمریکا و طراح جلوگیری از فروش هواپیماهای بویینگ به رژیم اوایل تیر ماه طی مقاله‌یی که در یو اس آی تو دی درج شده رژیم ایران به‌عنوان بزرگترین حامی تروریسم در جهان معرفی کرده که بصورت برنامه‌ریزی شده‌یی از هواپیماهای مسافربری برای پراکندن بذر مرگ و نابودی در سراسر جهان استفاده می‌کند. وی تأکید کرد تمام توان خود را برای متوقف کردن معامله ”بویینگ“ با رژیم ایران به‌کار خواهد گرفت

پیتر روسکام عضو جمهوریخواه کنگره آمریکا همچنین فاش ساخت رژیم ایران از هواپیماهای مسافربری برای انتقال سلاح، موشک و پول برای حمایت از بشار اسد دیکتاتور خونریز سوریه استفاده می‌کند تا مردم بی‌گناه را به قتل برساند. همین پنجشنبه گذشته دیده شده است یک هواپیمای مسافربری خطوط هوایی ”ایران ایر“ از فرودگاه آبادان به سمت دمشق پرواز کرده است. این فرودگاه یکی از مراکز لجستیک سپاه پاسداران است. پروازهای منظمی بین آبادان و دمشق وجود ندارد ولی به‌رغم این در هفته‌ها و ماههای اخیر پروازهای مشابه زیادی انجام شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3a59ad3e-70a3-4a09-8441-fb98944e25d7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات