728 x 90

اعتصاب زندانيان سياسي,

ممانعت دژخیمان زندان از آزادی مشروط مریم نقاش زرگران در چهاردهمین روز اعتصاب غذا

-

مریم نقاش زرگران
مریم نقاش زرگران
وضعیت جسمانی هموطن مسیحی مریم نقاش زرگران در چهاردهمین روز اعتصاب‌غذا وخیم است.

به گفته یکی از نزدیکان این زندانی، دیروز خانواده مریم ملاقات حضوری خارج از نوبت داشتند و بر این اساس مطلع شدند به‌دلیل این‌که به مریم در اعتصاب‌غذای قبلی در بهداری زندان توهین شده از رفتن به بهداری نیز خودداری می‌کند و حاضر نیست به هیچ‌وجه کار درمانی‌اش داخل زندان انجام شود. خانواده مریم در مراجعه به دادستانی متوجه شدند که پزشکی قانونی بیماری قلبی او را تأیید کرده است اما دادستانی به آن‌ها گفته دست ما نیست نهاد امنیتی اطلاعات مخالف آزادی مشروط اوست و ممانعت به‌عمل می‌آورد.

مریم نقاش زرگران به‌دلیل ابتلا به بیماری ASD حدوداً ٩ سال قبل تحت جراحی قلب قرار گرفت و نیاز مبرم به مراقبتهای ویژه و مستمر پزشکی دارد. علاوه بر این او در یک سال اخیر با بی‌حسی دست و پا و درد مزمن در مفاصل و ستون فقرات مواجه شده است که پس از ماهها در مراجعه اولیه به پزشک متخصص تشخیص اولیه بیماریهای دیسک کمر، آرتروز و پوکی استخوان بوده است و پزشک معتمد زندان دستور بستری ۵ روزه و نیاز فوری به انجام فیزیوتراپی را صادر کرده که با عدم مجوز دژخیمان دادستانی وی هم‌چنان از درد بسیار رنج می‌برد.

مریم نقاش زرگران از روز سه‌شنبه پانزدهم تیرماه اعتصاب‌غذا کرده است. خواسته وی «آزادی بی‌قید و شرط» عنوان شده است. چهار روز اول اعتصاب‌غذای وی در حمایت از نرگس محمدی که او نیز در اعتراض به عدم اجازه تماس با فرزندانش در اعتصاب‌غذا به‌سر می‌برد، بوده است.

خانم زرگران در تاریخ بیستم تیرماه با انتشار نامه‌یی در ششمین روز از اعتصاب‌غذایش با عنوان «وقتش رسیده که سکوت سه ساله‌ام را بشکنم» از روند بازداشتها و بازجویی‌های غیرقانونی‌اش سخن گفت و بر ادامه بی‌عدالتی در مورد پرونده‌اش و تداوم اعتصاب‌غذایش تأکید کرد.

لازم به یادآوری است که مریم نقاش زرگران پس از ١٩ روز بازداشت موقت در بند نسوان اوین با قید وثیقه ٧٠ میلیونی آزاد شد. وی توسط دژخیم مقیسه، ریاست شعبه ٢٨ بیدادگاههای رژیم به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و تبانی به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شد. این در حالی ‌است که چنین اتهامی هرگز به وی تفهیم نشده بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0dfda271-f390-4efb-8454-0abd4932e045"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات