728 x 90

اعتصاب زندانيان سياسي,

زندانی سیاسی ارژنگ داوودی، دست به اعتصاب‌غذا و دارو زد

-

زندانی سیاسی ارژنگ داودی
زندانی سیاسی ارژنگ داودی
زندانی سیاسی ارژنگ داوودی از روز یکشنبه 27تیر، در اعتراض به وضعیت اسفناک زندان و شرایط زندانیان دست به اعتصاب‌غذا زد.

وی در  اطلاعیه اعلام اعتصاب خود ضمن اعتراض به شرایط ضدانسانی زندانیان و همچنین فساد گسترده نوشته است: ”تا هنگام مورد توجه قرار گرفتن وضعیت زندانها و زندانیان توسط مجامع حقوق‌بشری و بین‌المللی و تحمیل بازدید ِگزارشگر ویژه حقوق‌بشر ملل متحد، آقای احمد شهید، از زندانهای ایران و مصاحبه با زندانیان سیاسی و عادی، به‌منظور رسیدگی دقیق به چرایی وضعیت نابهنجار و ضدانسانی زندانیان، به‌لحاظ وضعیت قانونی و پرونده‌های حقوقی و اتهامات آخوند‌ساخته و من در آوردی نظام در رابطه با آنان و همچنین چه بلحاظ شرایط ضدانسانی حاکم بر زندانها و گسترش فساد و اعتیاد و انواع بیماریهای خطرناک و لاعلاج، اقدام به اعتصاب‌غذا و دارو می‌نمایم ”.

وی خطاب به احمد شهید گزارشگر ویژه ملل‌متحد و دوستداران حقوق‌بشر در تمامی مجامع حقوق‌بشری و بین‌المللی! افزوده است:
”این‌جانب پس از سالیان زندان با اتهامات آخوند‌ساخته و غیرقانونی، با این اقدام می‌خواهم توجه همه وجدانهای بیدار بشری را به شرایط ضدانسانی زندانیان و وضعیت زندانها جلب نمایم. دژخیمان در زندانهای مختلف از جمله در زندان رجایی شهر با وارد نمودن کالاها و اجناس قاچاق از جمله مواد مخدر که اصلی‌ترین منابع در آمد سرکردگان نظام در زندانهاست زندان را که قرار بود از آن دانشگاه بسازند، به گورستان و قتلگاه جوانان این سرزمین تبدیل کرده‌اند، به‌طوری‌که از بیان عواقب این جنایت و شرایطی که الآن بر زندانیان حاکم است، شرم دارم ”.

این زندانی سیاسی در پایان اطلاعیه خود آورده است که ”از امروز یکشنبه 27تیرماه 1395 اعلام اعتصاب‌غذا و دارو می‌نمایم شاید که توجه جهانی به این وضعیت جلب گردد. البته انتظار می‌رود که طبق روال مرسوم و تهدید رئیس زندان مردانی، هرچه سریعتر به سلول انفرادی منتقل شوم ”.

لازم به توضیح است که ارژنگ داوودی زندانی سیاسی سالخورده که محکومیت ۱۰ ساله اول خود را به پایان رسانده، طی تحمل دوران محکومیت در احکام دیگری به ۲۰ سال و ۸ ماه زندان و سپس از سوی شعبه ۱ بیدادگاه ضد انقلاب کرج به اتهام هواداری و فعالیت مؤثر در پیشبرد اهداف مجاهدین خلق در زندان به اعدام محکوم شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ca748a5d-acdd-4601-8974-8277e356b556"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات