728 x 90

آلودگی هوا,

آلودگی هوا در تهران، قم، سیستان و بلوچستان

-

آلودگی هوای شهرهای ایران
آلودگی هوای شهرهای ایران
هوای شهر تهران در شرایط ناسالم قرار دارد
به گزارش رسانه‌های حکومتی روز چهارشنبه 23تیر، کیفیت هوای تهران، ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه قرار دارد.
امروز همچنین به‌دلیل آلودگی هوا و توفان شن در سیستان و بلوچستان، اداره‌های پنج شهر این استان تعطیل شد. آلودگی هوا در زابل به 20برابر حد مجاز رسید.

بحران آلودگی هوا در قم 40برابر حد مجاز
کارگزاران رژیم در قم به بحرانی بودن آلودگی هوا اعتراف کردند و گفتند روزهای گذشته میزان ریزگردها به ۴۰ برابر حد مجاز رسیده بود.
در میزگردی که کارگزاران رژیم در قم برگزار کردند آلودگی هوا در قم را فاجعه‌بار خواندند و اعتراف کردند واقعیت بحرانی که با آن روبه‌رو هستیم بسیار فراتر از الفاظ است. … و تازه شروع یک بحران است.
خبرگزاری حکومتی مهر روز چهارشنبه 23مهر درباره میزگرد کارگزاران رژیم و اعترافها آنها گزارش داد: «محسن محسنی، یکی از قم‌پژوهان به طرح مسأله آلودگی هوا پرداخت و از آن به‌عنوان یک فاجعه زیست محیطی که در قم در حال وقوع است یاد کرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم هم که مهمان این جلسه بود با اشاره به این‌که آنچه محسنی آن را فاجعه می‌خواند تازه ابتدای راه است، گفت: در روزهای اخیر ریزگردها در هوا حتی به ۴۰ برابر حد مجاز رسیده است.
وی با اشاره به این‌که حتی به موضوعات زیست محیطی هم نگاه سیاسی می‌شود افزود: در این شرایط اگر صحبت از تعطیلی کنیم، به این دلیل که در دولت قبل تعطیلی زیاد رخ می‌داده موافقت نخواهد شد در حالی که این هوا حتی برای افراد سالم مضر است. دانیالی افزود: بهتر است که دنبال الفاظ نرویم چرا که واقعیت بحرانی که با آن روبه‌رو هستیم بسیار فراتر از الفاظ است. …
احمدرضا شفیعی، معاون فنی اداره‌کل محیط زیست استان قم گفت: «تازه شروع یک بحران است، … این بحران تنها به ریزگردها ختم نمی‌شود و در عرصه‌های مختلف گریبان ما را خواهد گرفت» .
وی با اشاره به این‌که طی ۵۰ سال اخیر ۱۱ روستا در استان قم کاملاً خالی از سکنه شده که برخی از آنها هزاران سال قدمت هم داشته‌اند، افزود: «بقیه روستاها را هم دولت با بودجه خودش سرپا نگه داشته و در واقع دیگر کارکرد روستا ندارد» .
وی با اشاره به این‌که دریاچه نمک از بین ۳۰ حوضه آبخیز در کشور بحرانی‌ترین وضعیت را دارد اضافه کرد: از نظر مدت بحران هم ما رکورد دار هستیم چرا که برخی از دشت‌های استان قم از سال ۱۳۴۵ در فهرست دشت‌های ممنوعه قرار گرفته‌اند» .


آلودگی هوای سیستان و بلوچستان20 برابر حد مجاز و 7 برابر حد بحرانی
روز چهارشنبه 23تیر آلودگی هوا در سیستان و بلوچستان به‌دلیل توفان شدید و وزش بادهای 120روزه و غلظت بحرانی گرد و خاک موجود در هوا، ادارات پنج شهرستان را به تعطیلی کشاند.
یکی از کارگزاران رژیم در استان سیستان و بلوچستان گفت: «توفان گرد و خاک از صبح روز چهارشنبه در زابل شروع شده است و شاخص کیفیت هوا را به 20 برابر حد مجاز و 7 برابرحد بحرانی رسانده است. شدت ریزگردها به حدی است که در ورودی شهرهای شمال سیستان و بلوچستان، هلال احمر در حال توزیع ماسک در بین شهروندان است» .
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b5561a2a-3ba0-43ec-9fbf-b1689e52c79c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات