728 x 90

گردهمايي بزرگ ايرانيان,

طه (خبرگزاری عربی ترکیه) : جزئیات جدید پرده از قدرت اپوزیسیون ایران برمی‌دارد

-

بزرگترین گردهمایی اپوزیسیون ایران
بزرگترین گردهمایی اپوزیسیون ایران
طه (خبرگزاری عربی ترکیه) 22تیر: با عنوان ”جزئیات جدید پرده از قدرت اپوزیسیون ایران برمی‌دارد “ نوشت: شورای ملی مقاومت ایران در حذف نامش از لیستهای تروریستی بین‌المللی موفق شد، و پس از گردهمآیی عظیم سیاسی و تبلیغاتی‌اش در پاریس حمایت بی‌سابقه مردمی به‌دست آورد.
سیاستمداران غربی و آمریکایی (از دو حزب دموکرات و جمهوریخواه) برای حضور در گردهمآیی سالانه شورای ملی مقاومت در پاریس تمایل نشان دادند تا از این طریق از تلاشهای شرکت کنندگان در این گردهمآیی حمایت کنند.
روزنامه‌های آمریکایی با پوشش دادن به این گردهمآیی به آن توجه کرده و آن را ”شگفت آور“ توصیف کردند. حدود100هزار نفر در این گردهمآیی شرکت کردند، که اکثرشان تبعیدیان ایرانی بودند که از دست سرکوب رژیم آخوندی در ایران فرار کرده و ترجیح داده‌اند در خارج از کشور زندگی کنند.

روزنامه ”واشینگتن پست 22تیر نوشت تعداد زیادی از سیاستمداران به گردهمآیی عظیم اپوزیسیون ایران روی آوردند، درصدر همه آنها نیوت گینگریچ سیاستمدار جمهوریخواه بود، که قبلاً رئیس گنگره آمریکا و در کمپین دونالد ترامپ کاندید احتمالی منصب معاون رئیس‌جمهور است.
بنا‌ به گفته این روزنامه، جان بولتن سفیر سابق آمریکا در ملل متحد، و هاوارد دین فرماندار ایالت ورمونت و لوئیس فری - مدیر پیشین ادارهٴ تحقیقات فدرال و همچنین تعدادی از نمایندگان آمریکایی در این گردهمآیی حضور داشتند.
این روزنامه توضیح داد این میزان توجهی که مطبوعات غربی نسبت به این گردهمآیی سالانه اپوزیسیون ایران ابراز داشتند، به‌دنبال موفقیت شورای ملی مقاومت ایران، ضمن سالهای 2009 و 2012 در اقناع همه مقامات آمریکایی و اروپایی به حذف اسم این سازمان از لیست سازمانهای تروریستی بود، به این اعتبار که جبهه سیاسی است که برای آزادی ایران از سلطه رژیم استبدادی ایران مبارزه می‌کند.
این روزنامه به شورای ملی مقاومت ایران اشاره کرد، که در ماه ژوئیه با گردآوردن دهها هزار ایرانی مخالف رژیم ایران از سراسر جهان، قدرت مردمی و سیاسی خودش را به اثبات رساند، و از جهان خواستار کمک برای از میان برداشتن رژیم فاسد آخوندی در ایران شد.
رژیم ایران از حضورش در عراق برای تصفیه همه پناهندگان سیاسی وابسته به مجاهدین خلق ساکن در عراق استفاده کرد.
هم جان کری وزیرخارجه آمریکا و هم کمسیاریای پناهندگی ملل‌متحد از حملات مکرر ایران به قرارگاه مجاهدین خلق ایران انتقاد کردند، و این حملات مستمر را کشتار فجیع تعدادی از پناهندگان سیاسی که همگی واجد شرایط حمایت جامعه بین‌المللی هستند توصیف کردند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c9fddd90-7906-41fb-a7cb-cefcd9ad7dd8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات