728 x 90

برجام، زهرخواران رژيم,برنامه موشکی ایران,اختلافات سیاسی در ایران,

پاسخ عراقچی به باند خامنه‌ای: از اول هم قرار نبود تحریم‌های غیرهسته‌یی لغو شود

-

فعالیت  موشکی رژیم و ادامه تحریمها توسط امریکا
فعالیت موشکی رژیم و ادامه تحریمها توسط امریکا
عباس عراقچی معاون وزارت‌خارجه رژیم روز دوشنبه 21تیر در گفتگو با خبرگزاری حکومتی دانشجو در پاسخ به باند خامنه‌ای گفت: «پنج به‌علاوه یک به تعهدات خود در برجام عمل کرده است. از اول هم قرار نبود تحریم‌های غیرهسته‌یی لغو بشود. مگر ما در فعالیت‌های موشکی خود تغییری داده‌ایم که انتظار داشته باشیم تحریم‌ها‌ی مرتبط با موشکی برداشته شود یا در خصوص تحریم‌های دوجانبه مگر ما در روابط خود با آمریکا و سیاستهای خود تغییری داده‌ایم که انتظار برداشته شدن تحریم‌ها را داشته باشیم. آنها تعهدات خود را انجام داده‌اند که اگر نداده بودند ما می‌رفتیم و پیگیری می‌کردیم» .

معاون وزارت‌خارجه رژیم اذعان کرد که تحریمها به‌سادگی برداشته نخواهد. وی گفت: برجام قرار بود موانع تحریمی را از سر راه اقتصاد ایران بردارد اما واقعیت این است که موانعی دیگری بر سر راه وجود دارد مانند تحریم‌های اولیه. تحریم دلار جزو تحریم‌های اولیه است. باید بپذیریم که خیلی از مسائل زمان‌بر است، مانند جنگ تحمیلی که بازسازی مناطق جنگ‌زده ماه‌ها و سال‌ها طول کشید و برخی از مکانها هنوز هم بازسازی نشده است.

معاون وزیر خارجه رژیم آب پاکی روی دست همه کسانی ریخت که چشم به لغو کامل تحریمها دوخته‌اند. وی گفت: آمریکایی‌ها در حفظ تحریم‌های اولیه خود پابرجاست و خزانه‌داری آمریکا می‌گوید این تحریم‌ها باقی است و مراقب باشید با این تحریم‌ها درگیر نشوید، این تحریم‌ها خارج از برجام است، اما تاثیر خود را می‌گذارد.
یکی از مشکلاتی که وجود دارد افرادی است که در لیست تحریم‌ها باقی مانده‌اند که حدود 200 تا 300نفر می‌شود.
آمریکایی‌ها به همه بنگاههای اقتصادی گفته‌اند که باید قبل از معامله مطمئن شوید که فردی که با آن معامله می‌کنید در این لیست نیست و بحث پولشویی و حمایت از تروریسم هم به آن اضافه شده است. باید بانکی که می‌خواهد پول را منتقل کند مطمئن شود پول از کجا آمده و به کجا و به چه کسی می‌خواهد منتقل شود.

عباس عراقچی در مورد مسدود شدن بازارهای مالی و مراودات بانکی بر روی رژیم گفت: گروهی از کشورها هستند که نهادی را تشکیل داده‌اند که با پولشویی و حمایت از تروریسم مبارزه کنند، این قوانین همه کشور‌ها‌ی دنیا به مرور به آن پیوسته‌اند و برای جلوگیری از پولشویی از همه کشورها خواسته‌اند که به قوانین FATF پایبند باشند. از نظر FATF ایران و کره شمالی در ته لیست به‌عنوان کشورهای غیرهمکار آمده بودند و بانکهای خارجی حق همکاری با ما را نداشتند و ربطی به هسته‌یی هم نداشتند.
معاون وزارت‌خارجه رژیم به عواقب برنامه موشکی و تروریسم و نقض حقوق‌بشر نیز اشاره کرد و گفت:
ما در طول سالیان گذشته در چند موضوع با آمریکا و غربی‌ها سرشاخ بودیم، بحث هسته‌ای، موشکی حمایت از محور مقاومت و حقوق‌بشر همواره این دغدغه‌ها وجود داشته است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e3bd36e2-570f-48df-9a31-bd6990043807"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات