728 x 90

دخالتهای ایران,اخبار عراق,

الشرق‌الأوسط: بصره با بیش از ۱۳۵ مؤسسه و مرکز فرهنگی توسط رژیم ایران اشغال شده است

-

بصره در عراق
بصره در عراق
الشرق‌الأوسط با عنوان ”بصره با بیش از ۱۳۵ مؤسسه و مرکز فرهنگی توسط ایران اشغال شده است“ نوشت: «استان بصره، تنها گذرگاه آبی عراق، از اشغال همه‌جانبه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی رژیم ایران رنج می‌برد. صدها مرکز فرهنگی، مدرسه و مؤسسه رژیم ایران تحت عنوان ”خیریه ”، در این استان منتشر شده است، در حالی که شبه‌نظامیان مسلح کنترل خیابان را به دست دارند. با توجه به نظرسنجیهای پنهانی در مورد حضور رژیم ایران در بصره، منابع تحقیقاتی، نظامی و شخصیتهای سیاسی عراق در تصریحاتی برای ”الشرق الأوسط“ توضیح دادند، دست‌کم ۱۳۵ ”مرکز فرهنگی“ و مدرسه و حسینیه جوانان این استان را جذب می‌کنند. این مراکز توسط نهادهای رژیم ایران و با بودجه تهران مدیریت می‌شوند که شبه‌نظامیان و احزاب وابسته به ”رژیم ایران در رأس آنها قرار دارند» .

الشرق‌الأوسط افزود: «استفاده از زبان فارسی در بصره گسترش یافته، به‌طوری که منابع تأکید می‌کنند، کاربرد این زبان امری عادی شده است و منعکس‌کننده نقش مراکز فرهنگی در مدارس و خانه‌های ایتام و مؤسساتی است که تحت پوشش کارهای خیریه منتشر شدند» .
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/53ac11fb-9f91-43c9-ab8f-e9ef62eb1c8e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات