728 x 90

گردهمايي بزرگ ايرانيان,

العربیه: حضور امیر ترکی فیصل در گردهمایی اپوزیسیون ایران در پاریس

-

امیر ترکی فیصل
امیر ترکی فیصل
العربیه 19تیر 95: «حضور امیر ترکی فیصل بنیان‌گذار و مدیر مؤسسه تحقیقات و مطالعات اسلامی ملک فیصل، در گردهمایی اپوزیسیون ایران در پاریس توجه رسانه‌ها و حاضران در گردهمایی را به خود جلب کرد. این گردهمایی تحت شعار 'آزادی ایران' با حضور 100هزار نفر از هواداران شورای ملی مقاومت ایران و اعضای سازمان مجاهدین خلق و هیات‌های پرشماری از آمریکا، کانادا، کشورهای اروپایی و عربی، برای حمایت از خواست ملت ایران برای تغییر، برگزار شد.

امیر ترکی الفیصل در سخنرانی خود… ایران تحت حاکمیت ولایت فقیه را، برخلاف دستاوردهای تاریخی‌اش، کشوری منزوی توصیف کرد که بر اساس پروژه صدور انقلاب و تحت شعار حمایت از مستضعفان و ستمدیدگان، تروریسم را در عراق، لبنان، سوریه و یمن منتشر می‌کند.

وی تأکید کرد: سرکوب‌ رژیم ایران تنها به فعالان و مخالفان دیکتاتوری محدود نمی‌شود و شامل گروه‌های قومی مانند کردها، عرب‌ها، آذریها، ترکمن‌ها، بلوچ‌ها و همچنین گروه‌های دینی مانند اهل سنت، اسماعیلیان، بهائی‌ها، مسیحیان و یهودیان می‌شود.

امیر ترکی الفیصل گفت: رژیم ایران علاوه بر حمایت از القاعده، گروه‌های دینی تندرو در بحرین، سعودی و سودان و همچنین دو گروه حماس و جهاد اسلامی در فلسطین را حمایت می‌کند.

او ضمن ادای احترام به شهدای مجاهدین خلق که در راه مبارزه با دو رژیم شاه و خمینی به‌شهادت رسیدند، گفت: چندی پیش عراقی‌ها در اعتراض به دخالت رژیم ایران در کشورشان، شعار دادند ' ایران بره بره' یعنی 'ایران برو بیرون' و همچنین شهروندان در عبدان شعار دادند، ' از سوریه برو بیرون'.

ترکی الفیصل گفت: جهان اسلامی در نشست اخیر سازمان همکاری اسلامی در استانبول، رژیم ایران و حزب‌الله لبنان را به‌دلیل دخالت در امور کشورهای عربی و خصوصاً حمله به سفارت و کنسولگری سعودی در تهران و مشهد محکوم کرد.

او همچنین گفت: در شرایطی که خامنه‌ای و روحانی گمان می‌برند مشکلشان را با شیطان بزرگ حل کرده و می‌پندارند که همه مشکلاتشان حل خواهد شد، درد و رنج و تحقیر ملت ایران نباید در سایه این گمان و پندار ادامه پیدا کند و من گمان می‌کنم آنها بهتر است در ابتدا مشکلاتشان را با ملت ایران حل کنند».

العربیه افزود: ترکی الفیصل خطاب به گروه‌های اپوزیسیون ایران گفت: مبارزه مشروع شما علیه رژیم خمینی دیر یا زود به هدف خود خواهد رسید. او اضافه کرد: جنبش‌های مردمی در گوشه و کنار ایران آغاز شده و ما به‌عنوان جهان اسلام، از صمیم قلب در کنار شما ایستاده‌ایم. از شما حمایت کرده و از خدا می‌خواهیم شما را یاری کند تا همه ملت ایران به حقوق خود دست یابد.

ترکی الفیصل خطاب به مریم رجوی گفت: تلاش‌های شما برای رهایی ملت‌تان از سرطان خمینی، حماسه‌یی افسانه‌ای است که به مانند شاهنامه در گذر تاریخ باقی خواهد ماند .

'محمد محدثین' مسئول کمیته روابط خارجی شورای مقاومت ملی ایران در گفتگوی اختصاصی با ' العربیة. نت' ، درباره سخنان ترکی الفیصل گفت: «شورای مقاومت ملی ایران حضور امیر ترکی الفیصل را در میان ایرانیان خوش‌آمد گفته و این حضور را که نشانگر دوستی ملت‌های منطقه و به‌ویژه دو ملت ایران و سعودی و بیانگر دشمنی رژیم ایران با همه ملت‌های منطقه است را ارج می‌نهد».

محدثین افزود: «امیر ترکی الفیصل عمق نفرت ایرانیان از رژیم آخوندی و سیاستهایش و همچنین عزم ایرانیان برای سرنگونی این رژیم و برآمدن یک نظام دموکراتیک در کشورشان را مشاهده کرد» .
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d90af1e7-4ea6-48b3-81a1-38f89c9db4b2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات