728 x 90

برنامه موشکی ایران,

سوز و گداز وزارت‌خارجه رژیم از گزارش دبیرکل سازمان ملل

-

بان کی‌مون دبیرکل سازمان ملل‌متحد
بان کی‌مون دبیرکل سازمان ملل‌متحد
یک مقام در وزارت‌خارجه رژیم به بان‌کی‌مون توصیه کرد در گزارش ۶ ماهه خود به شورای امنیت به تفاسیری که با نص برجام متناقض بوده نپردازد.

خبرگزاری حکومتی فارس بدون نام بردن از این مقام وزارت‌خارجه رژیم به‌نقل از وی نوشت ”ضمن اظهار امیدواری نسبت به این‌که خبر رویترز مطابق واقعیت نباشد، به بان کی‌مون توصیه می‌کنم با توجه به این‌که وی و همکارانش در مذاکرات حضور نداشته و از سوابق توافق‌ها بی‌خبرند، در گزارش شش ماهه خود به شورای امنیت به تفاسیری که با نص برجام متناقض بوده و صرفاً نمایانگر فشارهای سیاسی داخلی یک یا چند عضو دائم شورای امنیت است، نپردازد و یک گزارش منصفانه و واقع‌بینانه در مورد کوتاهی آمریکا در عمل به تعهدات برجامی خود ارائه کند“.

خبرگزاری فارس در ادامه گزارش خود با ابراز وحشت از عواقب این گزارش برای رژیم نوشت: ”منابع نزدیک به مذاکره‌کنندگان هسته‌یی اظهار نگرانی کرده‌اند که بان‌کی‌مون که نقشی در توافق تاریخی هسته‌یی نداشته و طبیعتاً اطلاعی از ظرافت‌های توافق و جزئیات آن ندارد، ممکن است تحت تاثیر گروه‌های فشار، اکنون نیز با اظهارنظرهای غیرمسئولانه و بی‌ارتباط خود یک توافق تاریخی را تخریب کند“.

خاطر نشان می‌شود که بر اساس خبر خبرگزاری رویترز از گزارش دبیرکل ملل‌متحد پیرامون آزمایش موشک‌های بالستیک توسط رژیم ایران آمده است ”این آزمایشها با روح سازنده توافق هسته‌یی ایران و قدرتهای جهان همخوانی ندارد“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c49b7df8-762a-47da-8519-feeb14fdb404"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات