728 x 90

اخبار حوادث,

۱۳تن از مصدومان آتش‌سوزی روستای شوریک جان باختند

-

آتش سوزی در خوی
آتش سوزی در خوی
13نفر از مصدومان حادثه آتش‌سوزی در روستای شوریک شهرستان خوی تا روز جمعه 18تیر 95 به‌دلیل شدت سوختگی جان خود را از دست داده‌اند.

معاون درمان وزارت بهداشت رژیم گفت: ”در این حادثه به علت انفجار کسپول گاز، 25نفر از هموطنانمان دچار سوختگی شده بودند که در بیمارستانهای تبریز، تهران و اصفهان بستری شدند و افرادی که جان خود را از دست دادند سوختگی‌های بین 80 تا 94 درصد داشتند“.

محمد آقاجانی افزود: ”احتمال زنده ماندن افراد با این شدت سوختگی اندک است، اما در حال حاضر پنج نفر بستری هستند و درمان آنها ادامه دارد“.

بیشتر بخوانید:

اعتراف کارگزاران رژیم به مرگ روزانه ۱۰نفر در ایران به‌دلیل سوختگی

محمدجواد فاطمی یکی از کارگزاران رژیم در مصاحبه با خبرگزاری نیروی تروریستی قدس موسوم به تسنیم گفت: ”سالانه 200 هزار نفر در کشور می‌سوزند که 30 هزار نفر در بیمارستانها، بستری می‌شوند و سه هزار نفر بر اثر سوختگی در سال می‌میرند که به‌طور متوسط هر روز 10نفر چنین مرگی دارند“.

وی با اشاره و اعتراف به وضعیت فلاکت‌بار درمان در حاکمیت منحوس آخوندی اضافه کرد ”متأسفانه در زمینه درمان حدود 40سال عقب هستیم و میزان مرگ و میر ما در ایران معادل سال‌های 1970 تا 1975 در کشورهای توسعه یافته است. هر یک درصد سوختگی به دو تا پنج میلیون تومان هزینه احتیاج دارد و این یعنی اغلب بیماران، بیش از 50 میلیون تومان هزینه می‌کنند و متأسفانه بیشتر این طبقه کم‌درآمد کشورند که به این مصیبت گرفتار می‌شوند و قدرت تأمین هزینه معالجه را نیز ندارند“.

وی بدون اشاره به علت واقعی فقر در کشور و سیاستهای خانمان سوز حاکمیت آخوندی در این زمینه گفت ”متأسفانه بیشتر سوختگی‌ها نصیب قشر فقیر و ضعیف جامعه می‌شود، چون آنها توانایی لازم برای استاندارد کردن وسایل منزل، وسایل پخت و پز و سیستم‌های گرمایشی خود را ندارند“.


شماری از مصدومان انفجار خوی به علت نبود امکانات پزشکی جان باختند

بر اساس گزارش خبرگزاری سپاه پاسداران موسوم به فارس 5 مصدوم انفجار خوی که به تهران منتقل شده بودند یکی پس از دیگر در بیمارستان موسوم به مطهری جان باختند.

چهارشنبه گذشته حادثه آتش‌سوزی واحد مسکونی در روستای شوریک از توابع شهرستان خوی، منجر به مصدوم شدن 24نفر از هموطنانمان شد که 12نفر از این مصدومان تا به امروز فوت کرده‌اند.

مصطفی ده مرادی رئیس این بیمارستان در مصاحبه‌ای با خبرنگاران حکومتی گفت: به جز مراکز استانهای تهران، اصفهان، فارس و مشهد در بقیه استانها، بیمارستان سوختگی نداریم و حتی در برخی استانها مانند سیستان و بلوچستان، ایلام و کردستان با بحران کمبود تخت سوختگی مواجه هستیم. در تهران نیز به جز بیمارستان شهید مطهری، از چند سال پیش قرار بود یک بیمارستان مجهز سوختگی دیگر در منطقه کن ساخته شود اما پیشرفت این طرح نیز به علت کمبود منابع بسیار کند است و با گذشت 12سال هنوز ساخته نشده است.

بنا بر اعلام سازمان پزشکی قانونی رژیم حدود دو هزار ایرانی هر سال، بر اثر حوادث سوختگی جان خود را از دست می‌دهند.

کشته شدن 12نفر از مصدومان آتش سوزی خوی

حادثه انفجار کپسول گاز در روستای شوریک خوی که ۲۴ نفر از شهروندان این روستا را بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد دچار سوختگی کرد که به‌دلیل فقدان بیمارستان سوانح سوختگی در آذربایجان غربی از این تعداد ۱۲ نفر به بیمارستانهای سایر استانها اعزام شدند و همگی فوت شدند.
خبرگزارین نیروی تروریستی قدس ( تسنیم) نوشت :، 5روز پیش خبری با عنوان انفجار کپسول گاز در روستای شوریک از توابع بخش صفاییه شهرستان خوی در رسانه‌ها منتشر شد که باعث تأسف همگان شد، این حادثه ناگوار با ترکیدگی یک کپسول گاز که به‌علت نشت گاز در مجاورت آبگرمن حمام قرار داشت، اتفاق افتاد و وقتی اهالی منزل و همسایگان برای کمک به آسیب‌دیدگان رفتند انفجار کپسول گاز دیگری در‌ همان منزل مسکونی سبب بیشتر شدن عمق این فاجعه شد و 24نفر در این حادثه دچار سوختگی شدید شدند.
متأسفانه یکی از دلایلی که این حادثه را به فاجعه تبدیل کرد، نبود ایستگاه آتش‌نشانی در این منطقه بود، بعد از وقوع حادثه نیروهای امدادی از شهرستان خوی و فیرورق به این منطقه اعزام شده و این حادثه را مدیریت کردند و مصدومان این حادثه به اورژانس بیمارستان قمربنی هاشم منتقل شدند.
در بین مصدومان دو کودک وجود داشت و درصد سوختگی تعدادی از این افراد بالای 70 و 80 درصد بود و به علت نبود بخش سوختگی در بیمارستانهای شهرستان خوی و به‌دلیل وخامت حال برخی از مصدومان 11نفر به بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه و دو نفر به بیمارستان تبریز اعزام شدند و برای هرچه بهتر و سریعتر شدن اعزام دو آمبولانس نیز از شهرستانهای سلماس و قره‌الضیاالدین درخواست شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/485ef1e1-a847-4341-848f-36b3a8c9a052"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات