728 x 90

حمله موشكى,

بیانیه عفو بین‌الملل درباره حمله موشکی به لیبرتی

-

بیانیه عفو بین‌الملل درباره حمله موشکی به لیبرتی
بیانیه عفو بین‌الملل درباره حمله موشکی به لیبرتی
ساکنان کمپ لیبرتی باید در برابر حملات محافظت شوند
عفو بین‌الملل برای یک تحقیقات مستقل، بی‌طرفانه و فوری فراخوان می‌دهد
دولت عراق در انجام تحقیقات درباره حملات قبلی شکست خورده
و تا کنون از هیچ کس حسابرسی نشده است
کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد می‌تواند حفاظت بین‌المللی را برای ساکنان درخواست کند
ساکنان کمپ به عفو بین‌الملل گفتند: نیروهای امنیتی عراق از ۸روز پیش از حمله موشکی از ورود غذا، دارو و سوخت به کمپ ممانعت کردند

بیانیه عفو بین‌الملل درباره حمله موشکی به لیبرتی – 6 ژوئیه 2016


عفو بین‌الملل- اطلاعیه عمومی-۶ ژوئیه ۲۰۱۶
در مورد حمله موشکی به کمپ لیبرتی تحقیقات کنید
ساکنان کمپ لیبرتی باید در برابر حملات محافظت شوند. عفو بین‌الملل برای یک تحقیقات مستقل، بی‌طرفانه و فوری درباره حمله موشکی به کمپ که محل سکونت ایرانیان تبعیدی است فراخوان داد.

کمپ لیبرتی که در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد در جنوب غربی این شهر واقع شده است بنا‌ به گفته ساکنان آن در شب ۴ژوئیه مورد اصابت موشکها قرار گرفت که منجر به مجروح شدن ۵۰ نفر از ساکنان و خرابیهای مادی شد. پنج نفر از مجروحان به بیمارستان بغداد منتقل شدند در حالی که باقی مجروحان در کلینیک کمپ تحت درمان قرار گرفتند.

ساکنان کمپ به عفو بین‌الملل گفتند که شلیک موشکها از حدود ۸:۲۵ شب در ۴ژوئیه شروع شد در حالی که ساکنان برای افطار دور هم جمع شده بودند.

شاهدان عینی گزارش کردند که ۵۰بنگال فلزی و تعدادی از انبارهای غذا و لوازم خانگی در این حمله آتش گرفتند یا آسیب دیدند.

سخنگوی وزیر کشور عراق تأیید کرد که کمپ لیبرتی در ۴ژوئیه 'مورد اصابت موشکها قرار گرفته است.'

عفو بین‌الملل برای یک تحقیقات فوری، مستقل و مؤثر درباره این حمله و کشاندن مسئولان این حمله به پای میز عدالت و برای اقداماتی که از حملات آینده ممانعت کند، فراخوان می‌دهد. این سازمان از شکست تحقیقات مکفی درباره حملات کشنده قبلی بر روی کمپ که این پیام را می‌فرستد که می‌توان با مصونیت به ساکنان کمپ حمله کرد ابراز تأسف می‌کند.

ساکنان کمپ به عفو بین‌الملل گفتند نیروهای امنیتی عراق که کنترل دسترسی به کمپ را دارند از هشت روز پیش از حمله موشکی، از ورود غذا، دارو و سوخت به کمپ ممانعت کردند. به‌طور خاص کمبود سوخت بر ساکنان تاثیر دارد چرا که برای تولید برق بر آن متکی هستند.

عفو بین‌الملل به مقامات عراقی فراخوان می‌دهد تا اطمینان حاصل کند الکتریسیته و سایر خدمات ضروری در کمپ مجدداً تأمین شود و مانعی در دسترسی ساکنان به الزامات اولیه وجود نداشته باشد و به کسانی که محل استقرارشان در موشک باران از بین رفته است بدون تأخیر پناهگاههای مکفی ارائه شود.

در ۲۹ اکتبر ۲۰۱۵، کمپ لیبرتی با رگباری از موشکها مورد اصابت قرار گرفت که طی آن ۲۴تن از ساکنان از جمله یک زن جان باختند و دهها نفر مجروح شدند.

دولت [عراق] در انجام تحقیقات مکفی درباره حملات قبلی بر روی کمپ اشرف و کمپ لیبرتی شکست خورده و تا کنون از هیچ کس حسابرسی نشده است.

با توجه به تفاهم‌نامه دسامبر ۲۰۱۱ بین سازمان ملل و دولت عراق کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل می‌تواند درخواست حفاظت بین‌المللی برای ساکنان این کمپ را بکند. ساکنانی که درخواست حفاظت بین‌المللی کرده‌اند تحت قانون بین‌المللی پناهجو محسوب می‌شوند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/295d0ac3-eca4-4171-84e8-7e7adefce8f3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات