728 x 90

اخبار آفریقا,

قتل پناهجوی نیجره‌یی در اثر ضرب و شتم یک افراطی در ایتالیا

-

قتل پناهجوی نیجره‌یی در اثر ضرب و شتم یک افراطی در ایتالیا
قتل پناهجوی نیجره‌یی در اثر ضرب و شتم یک افراطی در ایتالیا
امانوئل چیدی نامدی، پناهجوی ۳۶ ساله اهل نیجریه… پس از چند روز کما روز چهارشنبه 16 تیر در بیمارستان درگذشت. گفته می‌شود وی توسط یک فرد راست افراطی در ایتالیا مورد حمله قرار گرفته بود.

این جوان نیجریه‌ای پس از آن که تلاش کرده بود جلوی مزاحمت برای همسرش را در مرکز خرید این شهر بگیرد، مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. امانوئل جیدی نامدی و همسرش از هشت ماه پیش در اردوگاه مهاجران در این شهر مستقر شده بودند. همسر امانوئل نوزاد خود را به هنگام به دنیا آوردن در قایقی در جریان عبور از مدیترانه از دست داده بود. شهردار این شهر از این واقعه با عنوان یک «کابوس» نام برده است.

خبر قتل این پناهجوی نیجریه‌ای که از خشونتهای شبه‌نظامیان بوکوحرام گریخته بود در حالی منتشر می‌شود که روز سه‌شنبه و در جریان چندین عملیات، نیروی دریایی ایتالیا توانسته است دست‌کم ۲۰۰۰ مهاجر را از دریا نجات و به جزیرۀ کالابریا انتقال بدهد. به گفته گارد ساحلی ایتالیا، این مهاجران به موقع از خطر غرق شدن نجات یافته و روز سه‌شنبه بدون مرگ مهاجران پایان یافته است.

خاطرنشان می‌شود سازمان بین‌المللی مهاجرین ماه گذشته اعلام کرده بود، در نیمه اول سال 2016، 210هزار و 643 پناهجو موفق به رسیدن به کشورهای مختلف اروپا از طریق مدیترانه شده‌اند و 2هزار و 859نفر نیز در خلال این سفر پر خطر غرق شده و جان خود را از دست داده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5a8e9401-8c19-4ec1-bbed-5dde3a064af7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات