728 x 90

حمله موشكى,

فراخوان عفو بین‌الملل برای تحقیق در مورد حمله موشکی به کمپ لیبرتی

-

عفو بین الملل - محکومیت حمله موشکی به لیبرتی
عفو بین الملل - محکومیت حمله موشکی به لیبرتی
عفو بین‌الملل طی بیانیه‌یی اعلام کرد: ساکنان کمپ لیبرتی باید از حملات, حفاظت شوند و یک تحقیق مستقل, بی‌طرفانه و فوری در مورد حمله 4ژوییه علیه این کمپ که محل سکونت تبعیدیان ایرانی می‌باشد صورت گیرد.

به گفته ساکنین, کمپ لیبرتی که در نزدیک فرودگاه بین‌المللی بغداد در جنوب غربی این شهر واقع است, عصر 4 ژوئیه مورد حمله موشکی قرار گرفت, که منجر به مجروح شدن 50نفر گردید.

5نفر از این مجروحان به بیمارستانهای بغداد منتقل شدند و بقیه در کلینیک خود کمپ مورد درمان قرار گرفتند.

صدها تبعیدی ایرانی که عمدتاً اعضا و حامیان گروه اپوزیسیون ایران سازمان مجاهدین خلق (پی.ام.او.آی) و خانواده آنها هستند کماکان در این کمپ زندگی می‌کنند.

ساکنین کمپ به عفو بین‌الملل گفتند که این آتشباری در حدود ساعت 2035روز 4 ژوئیه شروع شد و به مدت 15دقیقه طول کشید. شاهدان گزارش کردند که حدود 50 بنگال آهنی و تعدادی انبار غذا و وسایل تأسیساتی آتش گرفته یا بصورت دیگری در این حمله صدمه دیده است.

یک زن 30ساله از ساکنان کمپ لیبرتی به عفو بین‌الملل گفت: ”من تازه خوردن غذا را تمام کرده بودم که صدای اولین انفجار را شنیدم. من به همراه دوستانم از سالن غذاخوری خارج شدیم و شروع به دویدن کردیم. یک موشک در حدود 3 متری من منفجر شد. در اثر آن انفجار, من با صورت به زمین خوردم. تمام سر و صورت و دماغ من خونی شد“.

سخنگوی وزارت کشور تأیید کرد که کمپ لیبرتی در 4 ژوئیه ”مورد حمله موشکی ”قرار گرفته است.

عفو بین‌الملل خواهان یک تحقیق سریع, مستقل و مؤثر در مورد این حمله شد, تا کسانی‌که که مسئول آن هستند پای میز عدالت آورده شوند و اقداماتی اتخاذ گردد تا از حملات بعدی جلوگیری شود. این سازمان نسبت به کوتاهی در تحقیق مناسب در حملات مرگبار پیشین علیه این کمپ ابراز تأسف می‌کند, زیرا این پیامی می‌فرستد که با مصونیت می‌توان ساکنان این کمپ را مورد حمله قرار داد.

ساکنین کمپ همچنین نسبت به شرایط ناهنجار زندگی به عفو بین‌الملل شکایت کردند. آنها گفتند نیروهایی که دسترسی به این کمپ را کنترل می‌کنند از 8روز پیش از حمله از ارسال غذا, دارو و سوخت به این کمپ جلوگیری کردند, در حالی‌که ساکنان متکی به ژنراتور برای برق هستند.

عفو بین‌الملل از مقامات عراق می‌خواهد تا تضمین کنند که برق و دیگر خدمات حیاتی به کمپ از سر گرفته شود, و این‌که مانعی برای دسترسی به نیازهای پایه‌یی وجود نداشته باشد و بدون تأخیر برای کسانی‌که محل سکونت‌شان در این آتشباری تخریب شده سرپناه موقت مناسب فراهم شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/35e71aef-86bd-4f6b-bc59-216fe232504d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات