728 x 90

تعطيلى واحدهاى صنعتى و توليدى,

کارخانه پشم‌شیشه شیراز در آستانه تعطیلی

-

کارخانه پشم‌شیشه شیراز در آستانه تعطیلی
کارخانه پشم‌شیشه شیراز در آستانه تعطیلی
رئیس کانون هماهنگی شوراهای کار در استان فارس اعتراف کرد که کارخانه پشم‌شیشه شیراز به بهانه انتقال به منطقه ویژه اقتصادی در حال تعطیلی و اخراج کارگران است و گفت: ”اگر وضع به همین صورت پیش رود و از خرید سیمان از جاها‌ی دیگر جلوگیری نشود کارخانه‌های سیمان استان فارس نیز تعطیل می‌شوند“.

مهرزاد مویدی با نام بردن از این‌گونه گردانندگان با عنوان مدیران پروازی افزود: ”برای شرکتهایی که بازدهی اقتصادی دارند باید مدیران استانی انتخاب شود“.

وی به کارگیری مدیران پروازی را بلای کارخانه‌های استان فارس دانست و اضافه کرد: ”وجود مدیرانی استانی در کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی گره‌گشای مشکلات استان فارس است بنابراین برای شرکتهایی که بازدهی اقتصادی دارند باید مدیران استانی انتخاب شود“.

مویدی با بیان یک ردیف مشکلات مانند تعطیلی، بیکاری و اخراج کارگران در استان فارس گفت: ”امروز نمی‌توان پذیرفت که کارخانه کاشی حافظ که روزی برند این استان بوده به‌دلیل سوء مدیریت و نداشتن مدیران استانی در حال تعطیلی است و مدیران این کارخانه همین امروز 40نفر از کارگران خود را اخراج کرده‌اند“.

بیشتر بخوانید:
رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد روز شنبه 5تیر 95 از حراج محصولات فولادی در بازارهای صادراتی خبر داد و گفت: ”این امر باعث شد تا رقابت ناعادلانه‌ای در بازار ایجاد شود و تعدادی از کارخانجات تولیدی تعطیل شوند“.

محمد آزاد در گفتگو با خبرگزاری نیروی تروریستی قدس- تسنیم افزود: ”تولیدکنندگان داخلی متقاضی دریافت این محصولات اعلام کرده‌اند کالا‌ها را 50 دلار گران‌تر از قیمت صادراتی از آنها خریداری می‌کنند“.

وی ضمن انتقاد به واحدهای بزرگ آهن و فولاد کشورکه محصولات خود را با قیمتی ارزان‌تر از بازار داخلی صادر می‌کنند و این امر باعث رقابت ناعادلانه‌ای در بازار می‌شود اضافه کرد: ”به‌عنوان نمونه کارخانه میلگرد نو شهر و کارخانه میلگرد قزوین به‌دلیل همین موضوع تعطیل شده‌اند“.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد ضمن اشاره به رکود وسیع در صنایع کشور و انتقاد ضمنی به کارگزاران دزد و چپاولگر رژیم گفت: ”امروز اکثر واحدهای آهن و فولاد به‌دلیل رکود مسکن با مشکل روبه‌رو هستند، این در حالی است که در تمام کشورها وقتی صنفی با رکود مواجه است از آنها مالیات دریافت نمی‌کنند اما در ایران هر روز مالیات‌های سنگین از فروشندگان آهن و فولاد گرفته می‌شود“.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت رژیم در استان لرستان گفت: ”در حال حاضر ۵۰۴ واحد با اشتغال زیر ۱۰۰ نفر راکد و نیمه فعال در استان شناسایی کردیم که ۳۳ درصد واحدهای صنعتی استان راکد و نیمه فعال هستند“.

محمدرضا صفی خانی که در گردهمایی استانداری روز یکشنبه 6 تیر 95 صحبت می‌کرد افزود: ”عمده این واحدها در شهرک‌های صنعتی هستند که تمام تلاش و سعی ما این است که آن واحدهایی که محصولشان قابل رقابت در بازارهای داخلی و خارجی است را شناسایی کنیم“.

وی در رابطه با غیرفعال بودن واحدهای صنعتی گفت: ”سنگبریهای صادراتی خوبی در استان داریم که با 30 درصد ظرفیت خود کار می‌کنند“.

صفی خانی با اشاره به واحدهای راکد و نیمه فعال اضافه کرد: ”6هزار میلیارد تومان برای احیای آنها لازم است“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/aac5222b-5ff6-4911-8d78-b1f02448570e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات