728 x 90

شكنجه زندانيان,

مرگ یک جوان بر اثر شکنجه به دست نیروهای سرکوبگر انتظامی

-

نادر داستان پور زیر شکنجه جان باخت
نادر داستان پور زیر شکنجه جان باخت
نادر داستان‌پور جوان تهرانی که در روز پنجشنبه سوم تیر ماه دستگیر شده بود بر اثر عوارض ناشی از ضرب و شتم جان باخت. وی حین بازداشت از جمله آسیب مغزی و عدم انتقال به بیمارستان در بازداشتگاه کلانتری ۱۲۷ نارمک جان خود را از دست داد.

یک منبع نزدیک به خانواده داستان‌پور با اعلام این خبر گفت:“نادر پسر دوم خانواده بود. روز پنجشنبه سوم تیرماه که اهالی منزل خواب بودند پلیس زنگ درب خانه را می‌زند، پسر بزرگ خانواده در را باز می‌کند اما به‌دلیل نداشتن حکم، از ورود آن‌ها ممانعت به‌عمل می‌آورد. اما با بیشتر شدن تعداد ماموران، درب خانه را شکسته و بعد از ورود به منزل، اعضای خانواده را مورد ضرب و شتم شدید و استفاده از اسپری اشک‌آور قرار می‌دهند“.

این منبع در ادامه افزود:“نادر و برادرش پس از بازداشت به بازداشتگاه کلانتری ۱۲۷ نارمک منتقل می‌شوند و روز بعد به شعبه هفت بازپرسی دادسرای قضایی تهران اعزام شدند. قاضی به‌رغم رویت علائم ضرب‌وجرح به جای اعزام به بیمارستان با تمدید قرار بازداشت، آنها را دوباره به بازداشتگاه می‌فرستد. در بازداشتگاه حال نادر بد می‌شود و هر چقدر سایر بازداشت‌شدگان داد و بیداد می‌کنند فایده‌ای نمی‌کند و حتی مأموران به جای انتقال وی به بیمارستان، آن‌ها را مورد تمسخر قرار می‌دهند تا این‌که نادر در آغوش برادر بزرگترش در اثر خونریزی مغزی جان می‌دهد. بعد از یک‌ساعت آمبولانس می‌آید. جسد به مدت ۵ روز در سردخانه کهریزک نگهداری شده بود. در نهایت خانواده او را به خاک سپردند“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/67ef313a-229c-4da8-8c8a-967831e9d810"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات