728 x 90

اخبار خاورمیانه,انفجار تروريستي,

انفجارهای تروریستی در مدینه، قطیف و جده عربستان سعودی

-

انفجارهای تروریستی در مدینه، قطیف و جده عربستان سعودی
انفجارهای تروریستی در مدینه، قطیف و جده عربستان سعودی
گزارش‌ها حاکی است که انفجار چند بمب در روز دوشنبه ۱۴ تیرماه شهر قطیف در شرق عربستان را به لرزه در آورد و یک بمبگذار انتحاری نیز وسیله انفجاری خود را در نزدیکی مسجد پیامبر در شهر مدینه منفجر کرد.

به گزارش خبرگزاریهای آسوشیتدپرس و رویتر، انفجار یک خودرو بمبگذاری شده و یک عامل انتحاری شهر قطیف را هنگام افطار ساکنان، شهر را به لرزه در آورد. شاهدان عینی گفته‌اند که اجزاء پراکنده شده بدن انسان در نزدیکی محل انفجار را دیده‌اند.

یک شاهد عینی گفته است که یکی از انفجار‌ها باعث از بین رفتن خودرویی در نزدیکی مسجد «حسین العمران» شد و انفجار دوم متعاقب آن و قبل از ساعت هفت شب به وقت محلی رخ داد. این شاهد عینی افزوده است که اجزاء بدن یک انسان که احتمالاً متعلق به فرد مهاجم است را دیده است.

از سوی دیگر، خبرگزاری رویتر به‌نقل از تلویزیون «العربیه» گزارش داده چند بمبگذار انتحاری وسیله‌های انفجاری خود را در نزدیکی یک مرکز امنیتی مسجد پیامبر در شهر مدینه، منفجر کرده است.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی ستونی از دود را در نزدیکی این مسجد نشان می‌دهد.

آمار اولیه حاکی است که در انفجار مدینه حداقل شش تن کشته شده‌اند.

بامداد روز دوشنبه نیز سایت‌های دولتی عربستان از انجام یک حمله انتحاری علیه کنسولگری آمریکا در شهر جده خبر دادند که دو نگهبان آن را زخمی کرده است.

انفجارهای عربستان در پایان ماه رمضان صورت می‌گیرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f615e9aa-5ced-4770-91d8-638c11ea8f33"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات