728 x 90

اخبار امريكا,اخبار مشاهير و هنرمندان,

مراسم خاکسپاری الی ویزل، مدافع نامدار قربانیان جنایت علیه بشریت در نیویورک + تصویر

-

 -
-
مراسم تشیع پیکر الی ویزل، برنده جایزه صلح نوبل و بازمانده آشویتس و مدافع نامدار قربانیان جنایت علیه بشریت در کنیسه‌ای در نیویورک برگزار شد.

الی ویزل که روز شنبه، دوم ژوییه (۱۲ تیرماه) در سن ۸۷ سالگی درگذشت، در سال ۱۹۸۶ موفق به کسب جایزه صلح نوبل شد و بیش از ۵۰ کتاب به رشته تحریر درآورد که بیشتر آنها در مورد هولوکاست است. کتاب شب یکی از معروفترین آثار الی ویزل است که خاطرات وی از اردوگاه مرگ بوخن والد را روایت می‌کند.

این بازمانده هولوکاست در سن ۱۵ سالگی به اردوگاه آشویتس منتقل شد و پس از مرگ برخی از اعضای خانواده‌اش در این اردوگاه، در سال ۱۹۴۵ و هنگامی که ۱۶ سال داشت به اردوگاه بوخن والد منتقل شد و در همان سال از این اردوگاه نجات یافت.
 


بسیاری از رهبران و شخصیتهای بین‌المللی مرگ این راوی هولوکاست را تسلیت گفته‌اند. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه این کشور از مرگ الی ویزل ابراز تأسف کرده‌اند. باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا نیز الی ویزل را یکی از بزرگترین صداهای معنوی زمان حاضر دانست.

الی ویزل نامدارترین چهره جهانی مدافع قربانیان « جنایت علیه بشریت» و قتل‌عامها بود که از قربانیان آپارتاید در آفریقای جنوبی تا قربانیان قتل‌عام در بوسنی و قربانیان نسل‌کشی در آمریکای لاتین، در برابر جنایات جنگی پیوسته به‌پاخاسته بود.

الی ویزل بعد از آشنایی با جنایات ضدانسانی صورت گرفته علیه مقاومت ایران و مجاهدان اشرفی، به یاری آنها شتافت و با خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت دیدار و گفتگو کرد.
 
 
 
 
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f56675d4-187e-45e4-8ac5-7259ced0827a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات